onderzoek gewichtsverdeling *schokkend*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:16

Misser schreef:
En je wilt niet weten hoe eenzijdig je je paard belast in de tijd die het kost om de beugelriem te zoeken Haha!

eeeehhh, ikke is 1.62....... ik weet niet hoe lang jullie armen t.o.v. jullie lichaam is, maar ik kan bij een paard dus absoluut niet bij de beugelriem aan de andere kant. De enige die dan geblesseerd raakt ben ik!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:28

Stukje komt uit Cavallo, is duits paardenblad. En is natuurlijk ook niet zo raar. Hefboomwerkingseffect (krachtxarm) en er zit nogal een hefboom in. Kijk je natuurkunde basis boeken nog maar eens na.
Overigens staat in dat zelfde artikel dat snel opstappen voor de gewichtsverdeling niets uitmaakt

Het beste is en blijft voor je paard: KRUKJE nemen bij opstappen.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:48

gijsenkim schreef:
Huh Verward knap Haha! Haha! Haha!

over het zadel, daar je beugelriem zoeken en vastpakken......... en ondertussen die spring int veld stil laten staan. Moet je net zo een zadel hebben waar de beugelriemen onder het zweetblad zitten Haha! Haha! Haha!

lukt mij echnie............ Clown misschien moet ik eens kijken Haha!

Ben heel lenig

Haha nee had het verkeerd begrepen Blond Dacht met je rechterhand je linkerbeugelriem... Bloos

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:14

Okkie1 schreef:
Dacht met je rechterhand je linkerbeugelriem... Bloos

*proest* O.K. dat lukt zelfs mij nog Tong uitsteken

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:05

Alikesflame schreef:
tja, wel even een andere gewicht op een been. Je zou anders met een krukje kunnen opstappen, maar meestal zit je er zeker wel in 5 sec. op.

Dat doe ik dus sowieso altijd al. Ook beter voor je eigen gewrichten Knipoog.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:13

Ik begon een twee jaar terug met opstappen via een krukje. Toen realiseerde ik me ineens het verschil met opstijgen zo en via een krukje. Via en krukje beweegt het paard amper. Via de grond is het inderdaad zo dat het paard steeds een flinke klap krijgt.

Ik blijf dus ook altijd zo opstijgen. Vind hetzelf ook relaxter want mijn armen hebben ook niet te lijden.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:32

je paard hangt tegen, simpelweg omdat er dus blijkbaar veel gewicht aan een kant hangt.. en er dus een belasting plaats vindt..
maargoed, ..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:54

sabineG schreef:
Ik stap zelf altijd op met behulp van een opstap... Het behoud van mijn paard en zadel. En ik vind het gewoon makkelijker...

Ik stijg ook altijd op van opstap (tja in Engeland gewerkt, daar is het inderdaad gewoon, daarvóór had ik een pony en was ik zo lenig dat ik daar zo opsprong zonder beugelgebruik, ik reed trouwens net zo vaak zonder als met zadel).

Het niet willen stilstaan met opstijgen bij het inrijden van paarden (en ook later) is wel degelijk een uiting van het verliezen van balans en problemen met gewichtsverdeling, hoe kort je ook aan een kant in de beugel staat.
Er zijn ook culturen waar men aan een kant opstapt en aan de andere kant afstapt, zou dat uitmaken?
Plus, ja, het zadel heeft idd veel minder te lijden als je opstijgt vanaf een opstapje.
En verder, dat is ook gezegd, maakt de manier van opstijgen ook wel uit.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:27

ik stap ook altijd op met een opstapje ( een stoel). Puur omdat ik met mijn spierziekte niet normaal mag opstijgen. Maar mijn paard is het al zo gewend die gaat zelf naast de stoel staan. Zo van nou hup dan kunnen we gaan. Afstijgen doe ik ook idd zonder te hangen in een beugel maar zo eraf.

TinusTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:52

Een aantal jaren geleden werd ik nog uitgelachen, toen ik met een krukje aankwam. (Was te zwaar en te stijf om zo op te stappen) Nu kan ik wel zonder krukje, maar gebruik hem nog steeds.
En ik zie ook steeds meer mensen met een krukje opstappen.
Ik vind dat alleen maar een goede vooruitgang!!
Zeker voor je paard, maar ook voor je zadel en zeker ook voor jezelf.