Wat is er zo bijzonder aan de Rambo dekens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er zo bijzonder aan de rambo deken?Zit toch weinig verschil in een gewone en een rambo?

A. Rambo dekens zijn gewoon van beter matriaal, mij maakt het niet uit dat ze dan duurder zijn.
64 (68%)
B.Ik zou ook voor de goedkope deken gaan
29 (31%)

Totaal aantal stemmen: 93

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:22

grandeur schreef:
Weet iemand wat de maat 205 in inches is ??
Zie op www.theequestrianstore.com geen maattabel..

Weet iemand trouwens op welke manieren je kunt betalen, als je via die site besteld??

Alleen via credit card, of ook anders.. ??

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:23

curly2day schreef:
misschien verkeerde site www.theequestrianstore.com

opend bij mij wel Haha!

Bij mij alleen de boventitel.

Gereed staat er Verward

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:25

Lydiia schreef:
Bij mij alleen de boventitel.

Gereed staat er Verward

Sorry maar bij mij doet die toch echt meer dan dat Haha!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:27

curly2day schreef:
Sorry maar bij mij doet die toch echt meer dan dat Haha!

Verdrietig

Boehoeee Haha!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:34

Lydiia schreef:
;(

Boehoeee Haha!

Nog niet dan .......... kom anders even hierheen, kun je zien dat die het doet Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:18

MarchaL schreef:
Bij mijn paard ligt 185 dus ook iets te ruim, de 180 van Rambo zit echter als gegoten Knipoog

Dat is de 5.9 toch?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:32

curly2day schreef:
Nog niet dan .......... kom anders even hierheen, kun je zien dat die het doet Haha!

Ok, ik pak mijn fietse Haha!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:41

ik ben ook zeer tevreden over de Rambo dekens!! *LOL*
Joep heeft nu de 200 grams uitvoering op, die heb ik al 5 jaar,
en straks gaat de Rambo Wug op, die is nog helemaal nieuw en dus nog mooi paars (nog wel..) Haha!
in het verleden heb ik ook veel plezier gehaad van de Rambo Wug,
dus heb ik Joep er ook maar eentje kado gedaan. Knipoog

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:39

Lydiia schreef:
Ok, ik pak mijn fietse Haha!

op de 3e rotonde links, sorry offtopic Schijnheilig

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:59

Ik heb de Rambo supreme dat is die met de aanzetbare nek..
In een woord: GEWELDIG OK dan! OK dan!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:21

Zijn er eigenlijk ook al ervaringen met de Amigo deken van Horseware die op die site staat? Die is wel weer voordeliger namelijk.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:32

Ik zweer ook bij Rambo. Altijd waterdicht, blijven super liggen, geen schuurplekken en erg makkelijk (geen bilkoorden etc.). Voor mij nooit meer andere dekens.
Voor de liefhebbers heb ik trouwens een tabel met maatvergelijking NL-UK. Ik krijg 'em alleen niet als tabel in het topic geprutst. Stuur maar een pb met emailadres. Je kunt 'em ook zelf opvragen via de mail bij de Ierse winkel.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:28

grandeur schreef:
Weet iemand trouwens op welke manieren je kunt betalen, als je via die site besteld??

Alleen via credit card, of ook anders.. ??

Je kunt ook gewoon het geld overmaken en als het geld binnen is sturen zij jouw bestelling op. Heb ik ook gedaan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:30

Ik heb trouwens de insulator gekocht maar de buiksingels gaan de de hele tijd los en hij zakt scheef.

Als hij straks geschoren is en de Rhino Stable komt er bij dan hoop ik dat die wel goed blijft liggen.

De onderdeken blijft wel super liggen Verward

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:42

Ik heb sinds kort een Rambo. Had voorheen Bucas regendeken en Eskadron staldekens. Maar geen van allen pasten echt goed. Toen ik laatst mijn paardje uit het land haalde, en zijn Bucasdeken afdeed en er weer schuurplekken begonnen te ontstaan en ik zag dat er een drukplek op zijn hals begon te ontstaan, ben ik direct naar de winkel gegaan. Drie verschillende dekens meegenomen, maar de Rambo past perfect. Alle anderen niet. Voor mij nooit meer anders dan Rambo.
Het gaat volgens mij minder om het materiaal, zoals in de stelling genoemd wordt, maar om de pasvorm.
Ik ben elke dag weer blij als ik mijn paardje met zijn perfect passende deken in het weiland zie lopen! Dan is de kwestie geld niet belangrijk. Je doe het jezelf toch ook niet aan om een te strak truitje aan te trekken, waarom je paard dan wel. Die zou zelf niet uberhaupt niet voor en deken kiezen, dus moet ie hem wel lekker zitten!!!!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:31

Lachen Een rambo deken is gemaakt van een sterke stof waardoor ze veel scheurvaster zijn. De dekens hebben en meer dan uitstekende pasvorm waardoor in de meeste gevallen het verglijden of scheefhanden van de dekens tot een verleden behoort. De rubbers aan de gesphaken zorgen ervoor dat de haken wan de singels niet losgaan.
De turnout dekens zijn waterdicht, ja acht ook na 6 uur in de regen te hebben gestaan komt je paard onder de deken droog op stal. Een nog iets bvezweet paard kun je gewoon de deken opdoen die droogt onder die deken gewoon verder. Ik geloof op de turnout dekens drei jaar garantie.
Eb de prijs inderdaad veel duurder maar ik heb Rambo dekens op stal en die zijn na intensief gebruik mijn paard heeft maar een deken en dat is de rambo en die heeft hij iedere dag op na vijf jaar nog heel en als nieuw en ze lopen gewoon on de koppel op de weide.
OK dan! Kortom Rambo is je van het OK dan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:59

Ik heb helaas mogen ervaren dat andere (zogenaamd sterke en waterdichte) dekens de bijtgrage tanden van het dekensloper duo Andrew/Minco niet overleven. Zelfs de Rhino werd redelijk gehavend, maar bleef wel waterdicht. Dit jaar voor het eerst een echte Rambo...

Geen dekensloopduo deze winter, dus de grote dekentest blijft even uit Schijnheilig Haha! Tong uitsteken (gelukkig, duur geintje)

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:52

Ik heb een IJslander van ongeveer 1.38 ze heeft nu een Harry Horse regendeken maat 165 op.
Ik wil er hier www.theequestrianstore.com ook 1 bestellen.
Maar ik weet niet welke maat. De 165 zit goed.
Welke moet ik hebben? En bedoelen ze de ondermaat of bovenmaat? daar kom ik ook niet helemaal uit.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:09

Ik koop voor mijn paarden geen Rambo's mede omdat het gewoon slopers zijn.
En ook al zouden het geen slopers zijn, ik heb het er in geen 100 jaar voor over voor een paarden deken Haha!
Ik neem altijd gewoon de merken Harry horse of Br , maakt mij niet uit.
Ze houden het altijd nog goed uit bij mij Lachen en het bespaart me een hoop geld Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:18

Ik had voor Bacannie ook een Rambo Turnout, in één woord: GEWELDIG! Niet kapot te krijgen ondank haar sloopgerichte karakter... Schijnheilig daarna weer een Rambo Turnout WUG gekocht die ze inmiddels niet meer nodig heeft i.v.m. de luxe van een heuse stal in een bejaardenhuis... Toch ben ik vorig jaar met Duby overstag gegaan en heb ik de S&K Panther gekocht. Tja, kleur doet ook wat... Bloos en zij stond ook niet 24/7 buiten.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:21

ik vind het wel erg duur en bij ons gaan ze toch maar 1 jaar of 2 jaar mee

onze 2 jarige hengst heeft al 2 dekens in anderhalve week kappot gemaakt dus die krijgt al geen dure deken want hij gaat er aan lopen rukken en plukken onze 9 jarige ruin die is er voorzichtig mee maar in de wei spelen ze met elkaar en dan gaat de dekn ook kapot
zodoende pakken wij toch geen dure deken

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:33

Tja, wat juist zo goed is aan de rambo dat de pasvorm zo goed is dat de meeste paarden juist dan geen behoefte meer hebben om aan de deken te trekken. Vaak zie je paarden dit doen omdat ze slecht zitten en wegzakkende dekens opdoen die hun duidelijk in de weg zitten. Heb meerdere paarden gezien met een slooplustig karakter die met een andere deken met muilkorf omstaan en met een rambo zonder. Zo zie je, eenmaal een dure uitgave, maar bespaard wel elke twee jaar een nieuwe deken kopen.

Ik ben nu in afwachting van de Rambo Turnout Original met beenuitsparingen. Ben benieuwd, tis een nieuw model.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:45

Gisteren heeft mijn merrie de hele ochtend in de stromende regen gestaan met haar 5 jaar oude Rambo Turnout deken. Deken was aan de buitenkant doorwaternat, paard eronder was warm en droog Lachen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:11

Ik wil ooooooooooooooooook!!

Ik moet nu een rambo mack in the sack gaan bestellen en daar heb ik maat M van (kep de L gepast maar die was 15-20 cm te lang). Mijn paard is 1.64 hoog maar vrij smal met een korte rug (voor foto's zie profiel), van dekenmaat heeft hij meestal 185 en van de HH dekens 195. Welke maar zou ik voor de turnout medium moeten hebben, ook 6.3 ft?

En heeft iemand een link van de equestrian store van de index ofzo, want met de link die jullie geven kom ik er echt niet in Boos! Hij begint met laden en dan meld hij GEREED maar je ziet gewoon een wit scherm.

Hoe lang is de levertijd ongeveer?

Delphi fijn dat hij zo goed ligt op jouw anda!

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:10

Eleonoor schreef:
Ik ben nu in afwachting van de Rambo Turnout Original met beenuitsparingen. Ben benieuwd, tis een nieuw model.

Die heb ik er al op liggen. Nou verheug je er maar op. Een absoluut succes! LIgt als een huis. OK dan! OK dan! (welke kleur?)