manege mensen, wat heb jij aan spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 00:05

Buiten rijkleding etc. en een borstel kist om... Niets Tong uitsteken

Ik hád een wit dekje voor wedstrijden. 1 keer mee gereden en toen gestopt. Heb het dekje toen maar aan Heike gegeven. Kan ze het op Karan leggen, word het tenminste nog gebruikt Tong uitsteken Ja, als je dan toch geen wedstrijden meer rijd he Lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:50

Op de manege vroeger had ik echt álles voor mijn verzorgpaard, behalve een zadel.
Vliegendeken, diverse dekjes, beenbeschermers, poetsspullen, halsters, hoofdstel, muslie, je kunt het zo gek niet bedenken of ik had het wel Haha!
Wat erg eigenlijk Schijnheilig

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:05

ik heb alleen borstels en zweep en cap, en nog me rijkleding meer niet.

Vroeger had ik wel een halstertouw,dat moest op me vorige manege want elke pony had een halster.Maar waar die halstertouw is gebleven is nu nog een raadsel.

IK heb ook erngens nog sporen maar waar die zijn weet ik ook niet Verward

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:30

Ik had alleen me rijkleding en wat borstels die ik voor me verjaardag had gekregen.. Maar als je daar een pony wou poetsen had je die ook wel nodig.. Ik verbaas me echt wat sommige mensen hebben aan spul. Kom op zeg, t is een manegepaard.. Verward Pas toen ik verzorgpaarden kreeg ben ik begonnen met een halster en een sjabrakje bijkopen, en met meerdere mensen hadden we nog een nieuw hoofdstel gekocht(die andere hadden we kapot gemaakt per ongeluk) en nog bandages en een vliegendeken maar niet veel ofzo..

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:03

Wat heb ik...
Rijkleding
Chaps ( 2 paar Bloos Schijnheilig )
Schoenen
Laarzen ( rubber )
Poetskist
Halster + touw

En dat was het..
Sommige kinderen rijden 1x in de week en hebben dan leren rijlaarzen, dit snap ik echt niet..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:22

Toen ik op de manege reed had ik al eigen pony's. Maar naar de manege nam ik altijd poetsspullen mee, met een wedstrijd een wit dekje en een eigen hoofdstel. En dat mocht omdat ik het gevraagd had, en het paste goed.

En dan iets geks, ik nam altijd eigen beugelriemen en beugels mee naar de les. Dit omdat ik nogal korte benen had, en ik op een grote pony reed waar alleen maar langere mensen op reden. Dus dan moesten er slagen in de beugelriemen en daar heb ik een hekel aan.

Voor de rest had ik mijn rijbroek en laarzen aan, en nam natuurlijk een cap en zweep mee.

Maar meer echt niet. Maar ik ken ook mensen die meer hadden. Ook iemand die een dekje had gekocht, en die gewoon op de manege liet liggen onder het zadel van die pony. Dat vond ik wel vriendelijk. Maar om telkens het dekje eraf te halen en weer mee naar huis te nemen zou ik niet doen, vind ik wat overdreven.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:11

ik had toen alleen halster touw poetspullen dat was alles meer gunde ik die ponys niet

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:13

ik heb twee dressuurzwepen, een hele lange en een iets minder lange, een springzweepje en gewoon kledij.
Borstels e.d. zijn voor mn verzorgpaard aangekocht geweest Lachen

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:18

Ik heb een poetsbak vol et borstels en een halster + touw, ook heb ik mijn eigen beschermers, mijn eigen zweetdeken en mijn eigen hoofdstel longeerlijn en mijn gewone rijkleding en zweep een cap. Ik ben dan ook gemiddeld vier á vijf keer per week op de manege en heb daar dan ook een verzorgpaard en verzorg ook meerdere paarden daar.
Wel zie je veel kleine kinderen met halsters en sjabrakjes lopen maar de sjbrakjes zijn meer vor de wedstrijden en de halster om met onze loopponys te lopen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:14

Wat moet je in hemelsnaam met een deken voor een manege paard :S

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:26

Steffie89 schreef:
Wat moet je in hemelsnaam met een deken voor een manege paard :S

Echt niet elke manege heeft geen geld om voor elke manegepony een (zweet)deken te kopen.

En het is ook gewoon leuk om zo'n ding te hebben!!! Tong uitsteken !

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 01:59

Ik had ook een shabrak Haha! Maar ik had een leasepony, wat inhield dat ik eenzelfde pony 3 dagen in de week reed. Ik had een shabrak met zijn naam erop Haha! Verder heb je je eigen borsteltjes (daar stopte ik op een gegeven moment ook mee). Toen ik een jaar of 11 was, nam ik alleen mezelf en mijn rijkleding mee Lachen Ze hebben immers alles op de manege al, so why bother.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:32

Ik had eigenlijk bijna alles al toen ik nog geen eigen paard had.
Maar goed, de manege waar ik reed was een manege annex handelsstal, dus dat was wel anders misschien.

Ik had:

- zadel
- hoofdstel
- diverse dekjes
- bandages
- peesbeschermers
- leren laarzen
- diverse rijbroeken
- poetskoffer met inhoud
- sporen
- zwepen
- halster
- medische "doos" met ehbo dingen zoals betadine enzo

Tja, dat was het wel zo'n beetje....

Geen enkel paard had daar overigens een echt eigen zadel, wel een eigen hoofdstel. Dus het kwam regelmatig voor dat ik meereed in een les ofzo, en dat er dan gezegd werd "Ja maar.... als ZIJ op Gino rijd, dan heeft Chiuffo geen zadel en die moet ook meerijden" maar dan was het altijd "Oh, maar het is Barbara en die heeft dr eigen zut mee" Knipoog Tong uitsteken