ervaringen met sport bh's gevraagt!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:06

mas76 schreef:
ha ha er staat ook gewone bh's!!! geeft niet hoor!!! groetjes
sportbeha's hebben ze niet!! jammer.....!!!

weer te snel gelezen Bloos

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:37

ik heb er 2 van de hema,
1tje met achtersluiting
en 1 die is van achter dicht,
bevalt goed hoor !

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:43

Sportbeha's werken bij mij niet, het blijft bewegen. Ik draag eigenlijk altijd een voorgevormde bh, maar niet van die zachte stof, de bh zelf is van een hard materiaal gemaakt, zodat het niet kan bewegen. Ik heb deze bh's ooit bij hunkemoller gekocht, en sindsdien draag ik geen sportbh's meer.
Het is een beetje mijn 'paardrijdbh' geworden. Ik heb er hier 3 van, en alles blijft op zijn plek Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:43

Ik heb sportbeha's van Triumph. Bevalt me prima.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:02

ik heb sportbh's van basic nog wat bij de hunkemoller weg

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:06

ik gebruik de "shock absorber" je weet wel, waar Anna Kournikova reclame voor maakt..
een superfijne BH, ik heb cup c, maar met die BH lijkt het alsof ik nix heb Haha!
dat moet ik nou net hebben! geen gewiebel met paardrijden!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:03

De triump tri-action met beugels. Dit is echt de enige BH die bij mij alle schokken opvangt. 23 euro bij livera. In alle maten.
En je kan hem op 60 graden wassen!!!!!!
Ik heb hem nu 1,5 jaar en nog steeds even goed.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 10:30

ik heb zoiezo altijd al een voorgevormde bh aan omdat ik zo'n slap ding voor geen meter vind zitten, maar zelfs als ik uit ga moet ik elke keer ff de boel er weer goed in leggen terwijl ik gewoon sta te dansen Bloos!. Ik denk dat ik daarom ook raar tegen sport bh's aan kijk omdat dat allemaal geen voorgevormde zijn Bloos

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:23

ik zweer bij de champions!! perfecte bh's.
met mijn maate d heb ik met een gewone bh ook dat ze er uit schieten.
je hebt allemal verschillende types, dus kan je kiezen welke je het fijnst vind.
champion is speciaal voor grote borsten dus.. bij mij in sportzaken of ruitersportwinkels zijn er zelfs bh's in de maat g dus...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:11

Tri Action. Zo heet het merk sportbh die ik alleen maar heb. Heb ze gekocht bij een speciale bh winkel voor "aparte" maten. ik heb met paardrijden geen last van schudden. (Maatje 70-G )

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:00

ik heb ook de tri action, gewoon bij livera gekocht. Zijn rond de 25 euro (geloof iets goedkoper.) Hij bevalt mij heel erg goed. En met mijn d-maat, heb ik met andere sportbh's er nog heel erg veel last van. Zelfs die uit de reclame..... ben de naam even kwijt. En qua prijs vind ik deze er mee vallen, gezien het feit dat de "reclame bh's" toch snel rond de 40 euro zaten (2 jaar terug). Succes met het vinden van de goede bh.

Rolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:42

Ik sport nooit zonder een goede sportbh, zeker geen intensieve sporten als jogging, fitness en paardrijden. Veel sportbh's uitgeprobeerd, enige jaren geleden een Minimal Bounce Bra van Dans-Ez in Engeland gekocht. Deze sportbh drukt de borsten strak tegen het lichaam, zonder ze te pletten, waardoor het " slingeren " wordt geminimaliseerd. Sinds begin dit jaar zijn de Minimal Bounce Bra's via internet te bestellen. (www.sportbh.nl) Ik weet mijn maat dus bestellen via internet is voor mij makkelijk. Moet alleen een leuke kleur kiezen. Het is heel persoonlijk of een sportbh goed en comfortabel zit en past. Nu ik een goede heb gevonden zal ik niet snel een ander merk kopen!
Groetjes,
Rolinde[img][/img]

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:10

Ik kwam via Google op dit topic, omdat ik op zoek ben naar info over sportbeha's (zowel voor hardlopen als voor paardrijden). Ik weet dat het al wat ouder is, maar wilde toch even een reactie plaatsen. Ik las nl. dat mensen soms sportbeha's zochten met beugels (baleinen) erin en dat die moeilijk te vinden waren, maar ik zag op een "gezondheidssite" dat dit juist normaal is Lachen
Lees maar:

Citaat:
Sportbeha’s

Er bestaan nu ook speciale sportbeha’s. Ze moeten vermijden dat de borsten te veel bewegen tijdens het sporten, zonder ze evenwel samen te drukken. In de regel bevatten ze geen baleinen, om de borsten niet te verwonden, en zijn de schouderbandjes breed en niet-regelbaar, voor een optimale ondersteuning. Ze zijn gemaakt in een stof die ervoor zorgt dat het zweet snel wegkan (vaak voor het grootste deel in katoen). Een X- of Y-vormige rug is interessant, want op die manier kan de vrouw vrijer bewegen.
Ook hier is het zeer belangrijk dat u de beha eerst uitprobeert. Profiteer van de gelegenheid om enkele bewegingen te maken.
Uiteindelijk mag u niet voelen dat u een beha draagt.

Ik zat ook aan die van de Hema te denken, omdat ik daar op meerdere forums enthousiaste verhalen over las en de andere merken allemaal minimaal in de 20 euro zijn. En waarom meer betalen als die ook goed zijn he, ik ben nou eenmaal Nederlander Bloos

Bedankt voor dit topic en de reacties, nu weet ik al weer wat meer OK dan!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:40

Simmie schreef:
Ik heb ook niet achteraan gestaan en zonder goede sportbeha is dat geen doen met rijden. Die sportbeha's van de hema gaan op zich wel, maar die echte paardrijbeha's van Champion zitten het allerbest. Niet goedkoop, zo rond de 45 euro, maar dan heb je ook wat! Ook in de was blijven ze goed.

zitten inderdaad heerlijk. Ik draag die ook met mij cup D is dat zeker nodig dat het een goede BH is.

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:19

Ik heb er net een van de Hema gehaald. Niet zo eentje met klittenband, want die hadden ze alleen zonder beugel en ik draag altijd beha's met beugel. Ik heb nog gedacht aan het advies dat dat eventueel pijn kan doen, maar ik rijd al maanden paard met een beugelbeha en de eerste keer hardlopen ging er ook pijnloos mee, dus dan blijf ik toch maar bij het oude vertrouwde beugeltje Lachen Ik heb nu dus een sportbeha gekocht met beugel, eentje die geschikt was voor full support. Gewoon de cup die ik altijd koop, alleen de omvang wissel ik wel eens met maten, dus heb ik de kleinere van de 2 uitgezocht. Het nadeel van de Hema is dat je niet kan passen, althans hier niet, dus nu ga ik deze vanavond maar even aantrekken en springen en als het beter zit als mijn "gewone" bh, dan houd ik hem gewoon. Waarschijnlijk draag ik er toch alsnog een strak shirtje overheen, is waarschijnlijk psychisch Haha! maar ik had dringend een nieuwe bh nodig, dus waarom dan geen supersterke Tong uitsteken

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:21

Trouwens, wat ik ook fijn vind aan deze is dat de brede band niet alleen onder je borsten loopt maar ook tot achter op je rug, bijna tot aan de sluiting (die ook lekker 3 haakjes heeft en in nog grotere maat zelfs 4!). Hierdoor krijg je ook niet zo snel dat je huid onder je arm zeg maar, over dat bandje gaat hangen en dan zo'n striem achterlaat... De bandjes lopen hierdoor ook iets schuin, van je schouder tot aan het midden, dus afzakken moet nou ook niet meer gaan!