Maris schreef:Francis, jij hebt toch een paard wat snel te mager is ? Heb je al eens aan bietenpulp gedacht ? Dat schijnen ze veel te geven aan schrale paarden, is goed voor de darmen en bevat de "goede" soort koolhydraten. Alleen de meeste fabrikanten voegen er weer melasse aan toe ( In Engeland bestaat er speciale pulp zonder melasse, weer voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid, Dengie is dat merk ).
Nog een pulp geprobeerd omdat je daar ook weer een beetje voorzichtig mee moet zijn (weken enzo) en omdat ook pulp de Calcium/Fosfor verhouding scheef trekt. Dat heb ik dus ook met de lucerne al en daar moet ik dus eerst iets aan doen. Ik voer wel Marstal E, met dubbele vitaminen, dus het is niet zo dat ze van iets te weinig binnen zou krijgen...
Ik heb inderdaad inmiddels ook gehoord dat je lucerne (en dus ook pulp) het best in combinatie met zemelen kunt voeren, dus daar ga ik me nu weer es in verdiepen... Plus dat ik dan eerst weer uit moet zien te vinden waar ik bietenpulp kan krijgen...