neem een instructrice!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:53

Mijn paard is ook zo zielig

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:54

Fasel schreef:
Daarom gaan wij naar Aldi en Lidl (en tegenwoordig nog in Duitsland ook Haha! ) Laurietje en hebben de paarden zodoende alles wat ze nodig hebben. En meer vrees ik Clown

Geldt overigens ook voor de katten, de hond en de parkieten Haha!

Dat bedoel ik Haha! , een mens dat zonodig paarden (en ook andere dieren) wil houden, moet dan wel zorgen dat die dieren krijgen wat ze nodig hebben. En als ze dat niet kunnen betalen; geen dier(en) nemen !
En anders 'bezuinig' je idd maar op jezelf Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:58

idd Laurietje OK dan!
gelukkig een jong iemand die wel goed nadenkt over wat een paard houden inhoud.
En als je er zo goed voor gepaart hebt, en dadelijk je iegen paard hebt, zul je er nog meer van genieten dan wie dan ook

En Yentl, wie is/doet er nou zielig?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:59

Ik ben 34 en heb nog geen paard Haha! Haha! Haha! Haha!

Heb vroegah wel gehad......... Ik wil dat allemaal niet, al die financiele poespas en ik ben te egoistisch om mezelf weg te cijferen voor een dier..... met dit in mijn achterhoofd kan ik heel best voor andermans paarden zorgen, en dat doe ik dan maar ook Haha!:D Haha!

Ik ben met mn neus in de roomboter gevallen om maar te zeggen. Ik rij de jonge paarden van Tyrza en krijg daar ook les op. Tyrza gaat nu langzamerhand Toronto en Tiesto zelf verder oppakken en dat gaat super goed. Eind van de zomer gaan we u2 inrijden......... Maar het betekend dus zoveel dat ik 2 a 3 keer per week bij elkaar een dikke 1,5 uur in de auto zit, maar ik doe het met liefde, want ik leer er weer zoveel van en ik heb zulke fijne paarden onder mn kont........

Noem het geluk hebben.

Voor Tyrza reed ik bij een fokker, ook leuk!

Moraal van het verhaal, kijk, zoek en durf........ vooral! Durf mensen aan te spreken, zet desnoods een advertentie op marktplaats maar een beetje een juf is best te vinden.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:00

Ik zeg niet dat je verwaand bent RK, maar ik zeg dat je zo OVER komt!

yen, volgens mij zijn er veel zielige paarden hoor...allemaal die eigenaren zonder trailer... Verdrietig dierenbeul dat je bent yen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:01

Dan lees je het gewoon verkeerd of beter gezegt, je wilt het verkeerd lezen
wat ook op te merken is uit je laatste zin.

waarom moeten kinderen tegenwoordig zo perse een pony als het eigenlijk niet kan?
Status? stoer? ..?
Niet tegen personen hier bedoeld, maar gewoon algemeen omdat ik het me gewoon afvraag.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:07

runningkawa schreef:
idd Laurietje OK dan!
gelukkig een jong iemand die wel goed nadenkt over wat een paard houden inhoud.
En als je er zo goed voor gepaart hebt, en dadelijk je iegen paard hebt, zul je er nog meer van genieten dan wie dan ook

Lachen
Dat denk ik ook wel ja, dat als je eindelijk een paardje hebt, waar je zelf voor hebt gespaard, dat dat zeg maar meer voldoening geeft dan wanneer altijd alles voor je betaald is (door je ouders of zo)...

Als je ouders altijd je paard en alle kosten die daarbij komen kijken voor je betaald hebben, lijkt me dat ook erg moeilijk als je dat op een gegeven moment allemaal zelf moet gaan betalen Verward

edit: (ik zeg hiermee dus niet dat de ouders hier voor iedereen alles betalen, maar waarschijnlijk betalen de meeste 'jonge' mensen (die thuis wonen) niet alles en dat lijkt me later wel even wennen... niet aanvallend bedoeld dus Scheve mond )
Laatst bijgewerkt door Genta op 25-08-04 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:08

O ja het kan eigelijk niet omdat ik nog geen les heb gevonden en geen trailer heb Haha!

Maar iig ik doe het niet omdat ik het stoer vind en tis ook niet dat ik net een paard heb,weet niet wat ik dr stoer aan moet vinden hoor
Laatst bijgewerkt door Yentl op 25-08-04 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:08

Laurietje schreef:
Oh, en ik vind eigenlijk wel, dat als je een paard hebt, dat je alles tot je beschikking moet hebben (bijv. voor noodgevallen) en dat je niet op belangrijke dingen (waaronder voor mij ook les valt) zou moeten mogen bezuinigen...

ik zal het vast wel verkeerd berijpen dan...hmmzz en dat als havo-leerling Rolleyes

nou dat zou ik ook niet weten waarom kinderen tegenwoordig perse een pony willen. In ieder geval, ik hoef geen eigen pony dat is iets wat ik zeker weet. En vind ook niet stoer of weet ik wat. Ik heb geen tijd voor een eigen pony.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:12

Apollo schreef:
ik zal het vast wel verkeerd berijpen dan...hmmzz en dat als havo-leerling Rolleyes

nou dat zou ik ook niet weten waarom kinderen tegenwoordig perse een pony willen. In ieder geval, ik hoef geen eigen pony dat is iets wat ik zeker weet. En vind ook niet stoer of weet ik wat. Ik heb geen tijd voor een eigen pony.

Volgens mij heb ik het toch niet over dierenbeulen gehad Verward
Overdrijven is ook een vak... en jij ziet alleen maar wat je wil dat er staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:13

om een voorbeeld te geven met een trailer hebben.
Bij ons op stal staat een trailer en die is voor de pensionklanten
Dan heb je dus ook alles voor noodgevallen (er van uitgaand dat je ouders je wel naar Utrecht kunnen rijden met degelijke auto)

Dus op die manier kun je ook alles hebben, maar zo willen jullie niet lezen.

en ik kan vertellen dat ik wel gespaard heb voor auto met trailer en toen pas het paard heb gekocht
Maar dat is dan weer verwaand denk ik... Scheve mond

En veeel lesgevers komen aan huis.
ik heb ook in de middle of nowhere gereden en daar kwam gewoon een instucteur en toen ik naar een ander overstapte ook weer.
en dan heb je geen trailer nodig en nee die waren ook niet duur.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:15

Ik denk dat goed lezen ook voor jouw wel handig is,ga er niet meer verder op in want ik heb geen zin om mezelf te herhalen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:16

Doei, doei

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:19

zeggen jullie wat van mij dat ik niet goed lees. jij kan er ook wat van zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:21

Citaat:
jij kan er ook wat van zeg

quote ff het stukje wat ik volgens jou niet goed gelezen heb?
kan ik het nog eens lezen aldenk dat ik er anders tegen aan kijk, maar wel zeker gelezen heb Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:24

Een trailer is niet noodzakelijk. In geval van nood kan er altijd wel een trailer geleend of gehuurd worden (maar het is wel fijn om dat al van te voren een keer te hebben uitgezocht Knipoog ).

Goede les is bijna altijd ook wel te regelen. Beetje rondvragen. Er zijn genoeg instructeurs die gewoon aan huis komen.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:29

runningkawa schreef:
en ik kan vertellen dat ik wel gespaard heb voor auto met trailer en toen pas het paard heb gekocht
Maar dat is dan weer verwaand denk ik... Scheve mond

ten eerste, heb ik niet eens gezegd dat je zo bent..maar je zo OVERKOMT. en wie zegt dat dat dan daarop slaat? Toen ikd at stukje zei, kon ik niet ruiken dat je ervoor gespaard had ofzo. Niet iedereen verdient zo goed. Je komt in eerdere berichten echt zo over van: je moet een trailer hebben -> niet iedereen kan zich dit permiteren.

Waar mijn verzorghaflingers staan, hebben ze ook geen trailer...en zover ik weet ook niet heel snel ter beschikking. Het is handig, maar of het nou zo noodzakelijk is.... geloof het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:31

Dan heb je bladzijde 1 toch niet goed gelezen Lachen
Hier dus een quote vam mezelf

Citaat:
(en voor diegene die het willen weten, ik heb ook altijd alles zelf bekostigd en het ook niet van m'n ouder gekregen)

En veel verdienen, ik?
In de tuinbouw?
was het maar waar Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-04 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:33

Citaat:
Het is handig, maar of het nou zo noodzakelijk is.... geloof het niet

het antwoord daarop
[VvdD] Lyrik dood, mijn grootste nachtmerrie !

helaas heeft daar snelle aktie ook niet mogen baten, maar als je geen vervoer had, had je jezelf altijd schuldig gevonen omdat je dan met de vraag rond blijft lopen, had hij nog geleeft als ik wel vervoer had geregeld?
En dat is iets wat ik wil voorkomen, dat als er iets erg gebeurd, dat ik niet met een schuldgevoel achter blijf van, had ik maar...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:42

Wij hebben nu een huishouden dat draait om de paarden, daar kies je voor.
En bij paardrijden hoort het op niveau houden van je eigen kunnen.
Dit moet je je bedenken voor je een paard koopt.
Dat er niet altijd meteen een oplossing voor is kan best zijn maar ga er wel naar zoeken.
Werk desnoods voor je lessen.
Mijn dochter moet van mij nu ook veel zelf betalen, de stalling-voer-VAkosten zijn voor mij, luxe en materiaal voor haar.
En als ze mag gaan werken gaat ze ook zelf haar lessen betalen.
Net zolang tot ze zelf voor haar paard kan zorgen met mij als valscherm voor de onverwachte kosten.

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:43

runningkawa schreef:
het antwoord daarop
[VvdD] Lyrik dood, mijn grootste nachtmerrie !

helaas heeft daar snelle aktie ook niet mogen baten, maar als je geen vervoer had, had je jezelf altijd schuldig gevonen omdat je dan met de vraag rond blijft lopen, had hij nog geleeft als ik wel vervoer had geregeld?
En dat is iets wat ik wil voorkomen, dat als er iets erg gebeurd, dat ik niet met een schuldgevoel achter blijf van, had ik maar...

Voor zover ik weet heeft denise zelf ook geen eige trailer hoor!!!

En jezus waar maak je je in godsnaam druk om, wat yentl met der EIGEN paard doet is toch haar zaak. En wie haar paard betaald gaat jou toch ook geen ene drol aan Verward hij komt niks tekort...ofwel? als dat wel zo het geval was vond ik je reactie wel logisch namelijk, maar nu slaat het echt totaal nergens op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:46

Het gaat niet om haar het gaat om het nemen van les............

En les is belangrijk, altijd telkens weer........

80 % van de topics over rijtechnische problemen worden geplaatst door mensen die geen les hebben, en das triest.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:47

maaykuhhh schreef:
ja natuurlijk is dat het beste, ik heb ook een instructrice, en het gaat ook stukken beter. natuurlijk zien zij alles wat je fout doet, en kunnen ze je erop wijzen. maar toch vind ik het een standaard antwoord.
en het is meestal wel zo dat: wil je een goede instructrice dan kost dat ook wel een paar centjes! Haha!

Tsja, Ik betaal 300 centjes voor een halfuur dresuurles Lachen ik zit emt 2 andere in een les
(drie euro dus Lachen )

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:55

gijsenkim schreef:
Het gaat niet om haar het gaat om het nemen van les............

Ja dat dacht ik ook dat het daar over ging Scheve mond

Maar RK die had het er toch echt over dat yentl eigelijk geen paard waard is omdat ze er eerst voor gespaard zou moeten hebben, zoals ze zelf ook heeft gedaan na 7 jaar lang heeel hard gewerkt te hebben OK dan! goedzo meid.

Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:59

waar heeft ze dat gezegd dan?