Bit afspoelen... wel of niet?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:40

Ik maak het altijd schoon.
Helaas mijn verzorgster niet... heel het bit is altijd aangekoekt, echt smerig! En ook niet echt lekker voor je beessie!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:56

ik maak hem ook altijd schoon.
ik zou ook niet een goor bit in me mond willen hebben

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:04

Alice schreef:
Na het rijden even in de drinkbak dompelen, kleine moeite toch? Lachen


En hoe vaak maak je de drinkbak dan schoon Haha! ?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:47

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het soms nog weleens vergeet Bloos!

Maar als het echt ranzig is dan zie ik het de dag erna wel voor het rijden.

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:52

Ik dompel hem altijd even in het water, en 1x in de zoveel tijd maak ik hem helemaal super schoon. Lachen

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:18

Ik maak hem ook altijd schoon. Vergeet het af en toe eens, maar dan valt het me wel weer op als ik weer wil gaan rijden.
Maar ik heb dan ook zo'n paard dat het voor elkaar krijgt het hele bit incl. ringen onder de vieze aangekoekte stukken te krijgen..

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:56

Ik maak het ook altijd schoon onder de kraan en met een sponsje. Ik vind het maar ranzig als er allemaal rotzooi aan vast zit.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:03

Ik heb geen eigen paard maar het is mij aangeleerd dat je altijd bit moet schoonmaken, dat doe ik dus ook

Lindsjah schreef:
Ik maak het altijd schoon.
Helaas mijn verzorgster niet... heel het bit is altijd aangekoekt, echt smerig! En ook niet echt lekker voor je beessie!


Dat vind ik nou raar, je bent toch de baas over je eigen paard, dan mag je ook wel zeggen tegen je verzorgster dat ze ook de bit schoon moet maken.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 20:39

Ik ben er mee eens met MoonChloe

Gelukkig heb ik bijrijders die ook de bit schoonmaken na het rijden OK dan!

Ergens wat ik een hekel aan heb is een vieze bit....

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:52

lekker.. t appeltje van gisteren met wat granen van gisteren aan t bit.. jammie..

tjah ik denk dat t beter is en lekkerder voor t paard om t elke dag schoon t maken.. moet eerlijk bekennen dat k dat zeker niet elke dag doe.. Bloos!

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:00

Ik maak het bit altijd wel schoon. Duvels eigenares 'vergeet' het nog al eens, moet zij weten, maar als ik dan weer na haar ga rijden, maak ik het schoon voordat ik het hoofdstel omdoe, vind dat toch prettiger voor Duvel.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:35

rebeltje schreef:
lekker.. t appeltje van gisteren met wat granen van gisteren aan t bit.. jammie..

tjah ik denk dat t beter is en lekkerder voor t paard om t elke dag schoon t maken.. moet eerlijk bekennen dat k dat zeker niet elke dag doe.. Bloos!

kijk ik geef me paard nooit iets te eten als hij zn bit in zn mond heeft. want dat is niet goed Knipoog Schijnheilig oeps

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:40

Tja, Duvel krijgt alsie zijn bit in heeft ook niks te eten, maar hij heeft altijd wel net op stro of wat kuilgras staan knabbelen voor ik hem zadel en dan zitten er wel altijd restjes in zijn mond.
En die zitten na het rijden dus aan zijn bit. Ok, geen granen en appeltjes, maar wel viezigheid.

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:11

Ik maak na het rijden altijd het bit schoon. Vind het maar vies als het bit nog vies is als het paard het weer in zijn/haar mond moet Misselijk

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:20

mm mijn bitten spoel ik nooit af vrees ik Verward maar ja, echt vies zijn ze ook niet, hoe komen jullie paarden nou weer aan aangekoekt voedsel op het bit? als je je paard niets laat eten tijdens het rijden, komt er ook niets aan (of ik heb nu ineens schone wonderbitten)

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:22

ALTIJD, ookal is het niet vies of wat dan ook!

Bloos!nog nooit vergeten!:o

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:25

Ehm....op de manege wel, en bij Arzu eigenlijk niet Bloos
Kan hem moeilijk in de sloot gooien Haha!
Haal er wel altijd ff m'n mouw overheen.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:33

Ik maak hem nooit schoon na het rijden, maar wel altijd voor het rijden Haha!
Dan pullek ik alles wat vies is eraf en als ik het niet schoon krijg spoel ik hem alsnog Clown

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:40

ik maak hem ook altijd schoon.. ik vind het wel zo fris voor mn paard als ie een lekker schoon, fris bitje heeft!

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:48

Soms vergeet ik hem wel eens af te spoelen....... Bloos

Vaak leg ik 'm na het rijden in de drinkbak kan die effe weken en de drinkbak veeg ik om de twee schoon wat dat geval daar allemaal met die snuit inkrijgt!!!!! men...........

Bloos Een keer ben ik van bit verwisseld en heeft de ander een week in de waterbak gedobberd........ Bloos

Igor wel heeft soms 'moeite' met het bit aannemen, al van kleins af aan inderdaad helpt het soms wel als er een 'smaakje' aan zit dus echt steriel maak ik m niet. Vond die tip hierboevn van de appelstroop wel een heel goeie!!!!!

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 07:59

lowara schreef:
mm mijn bitten spoel ik nooit af vrees ik Verward maar ja, echt vies zijn ze ook niet, hoe komen jullie paarden nou weer aan aangekoekt voedsel op het bit? als je je paard niets laat eten tijdens het rijden, komt er ook niets aan (of ik heb nu ineens schone wonderbitten)


Bitten worden altijd vies, al is het maar van het speeksel van het paard. Dus ook al zie je er niets aan, de bacteriƫn krioelen er vrolijk op rond Scheve mond. Kleine moeite om ze toch even af te spoelen Lachen.

En hoe er voedselresten op kunnen komen is in dit topic al een paar keer uitgelegd: wanneer het paard op stro staat of in het land, heeft hij gewoon nog wat voedsel in zijn mond wanneer je het bit in doet, dat heeft niets te maken met laten eten tijdens het rijden Lachen.

Anike

Berichten: 1970
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:02

Ik maak mijn bit ook altijd schoon na het rijden.. en anders als ik het vergeten ben dan doe ik het voor dat ik ga rijden.. is wel zo fris voor je paard..
Je kan het vergelijken met een vork.. eerst ermee eten, en niet afwassen, en dan de volgende dag weer gebruiken... Misselijk
Nee... ik bedank..ik spoel lekker me bitje af.!!

Alikesflame

Berichten: 5226
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:27

ik speol het haats nooit af 1 x in de week ongeveer. voor de rest doe ik altijd ff afkrabben. Was pas ijverig mee begonnen. maar vergeet het dan wwer. Bloos!

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:40

tuurlijk wel afspoelen...jij eet toch ook geen 2 dagen van het zelfde bestek omdat er nog wat lekker aan zit.... >;)
en die zooi en het bit word hard en misschien zelf scherp en pijnlijk voor in zn mond..

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:57

Tuurlijk ik spoel het ook altijd af...