Ik heb al een keer meegemaakt dat dat gebeurde bij iemand die IJslanders in de sneeuw liet staan (aaaaaaaaaaaaaaaaaaah). Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dus ook maar met dek.
rashida schreef:hoe krijg je watjes van paardjes!!!!!!!!!
! Ze staat 24/7 buiten en vindt regen verschrikkelijk! Je weet dan niet wat je ziet! Haar hele gezicht staat strak en haar rug is kromgetrokken. Als er dus regen voorspeld wordt, heeft de Freule haar regendeken op. De twee jonkies (1 en 2 jaar oud) zijn niet zo kieskeurig en vermaken zich prima in hun blootje in de regen. Sjuimpje schreef:Oei ik gloei als ze mij voor de zoveelste keer weer vragen wanneer ik mijn paarden geschoren heb, terwijl het gewoon hun eigen pakkie haar is...
En dan ben ik inderdaad ook heel trots op zo'n zacht, glad, glimmend vachtje
Sjuimpje schreef:Ik heb van die super isolerende Rambo dekens (300/400 grams ofzo), die gaan vaak eind september al op, op het warmst van de dag haal ik ze er vaak nog even af.
Rond de koudere dagen van oktober/november gaat er een onderdeken onder. Het zij die van Rambo of een gewone 300 grams staldeken.
Met regen of veel wind begin ik dan ook al met de halsstukken.
Het is een kwestie van veel voelen en goed opletten hoe je jezelf kleed.
Ik voel zeker zo'n 4 keer per dag, zijn ze niet te warm, niet te klam, niet te fris?
En daar handel ik naar.
jaah het is een mietje, het liefst zou ik hem zonder deken laten staan, maar hij kweekt geen dik vachtje en krijgt het koud. moet wel 's winters onder deken.
Ze maakt wel een vrij dikke vacht aan, maar ze zweet nooit ook niet als ze vrij intensief gelongeerd wordt
Jantine2 schreef:Straks gaan leken de dierenbescherming bellen als je je paardje zónder deken in de wei zet.Ik heb al een keer meegemaakt dat dat gebeurde bij iemand die IJslanders in de sneeuw liet staan (aaaaaaaaaaaaaaaaaaah).