Zaterdag 14-8, wie kan mijn veulen voorbrengen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:09

Nee Sluim, dat was meer van... niet geschoten is altijd mis. Bovendien zijn het achteraf gewoon vertrouwde mensen geworden.
Ik ken ook heel wat mensen via Inet die ik het best toe zou vertrouwen trouwens.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:10

lageveld schreef:
botervlieg, ik heb je een pb gestuurd ! ben je ook groot genoeg om daar op te reageren ? want ik begrijp je berichten hier niet meer !!! Oh ja.. en die pb was eerder dan de laatste berichten van je ! Dat de rest dat ook even weet !!!!

Ik ben nog niet aan mijn pb's toe.

En de teneur van vetgemaakt zinnetje vind ik ook van dien aard
dat ik geen trek heb om een dergelijke pb te openen.

Wat je niet begrijpt kun je wat mij betreft hier vragen.

Ik ben groot genoeg om fouten te erkennen als ik die t.a.v. jou
gemaakt heb, dus wijs me daar gerust op.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:11

Dat zal wel, maar ik snap de reacties hier best. Ik heb jouw topic afgelopen vrijdag ook al gelezen en heb het hoofdschuddend gevolgd. In mijn optiek was het gedoemt te mislukken.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:15

Ik vond het een rare aanpak, maar had er nog vertrouwen in dat het
goed zou komen. Clown

Want, denk ik, 'die lageveld die loopt toch al een tijdje mee.... '.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:24

Nou, ik vond het van meet af aan al een vage situatie. Ik had in theorie de hele dag ergens op een ponykeuring kunnen lopen met het spul van iemand anders, in theorie dan.... Om eerlijk te zijn krijg ik het al spaans benauwd met het idee alleen al. Ik vroeg voor de grap wat het zou schuiven aangezien het mij dan (theorie dan he) gewoon een hele dag zou kosten en dat doe je toch ook niet zomaar.
Maar goed, ik durfde het kortweg niet aan en zag er weinig aantrekkelijks in om de hele dag op een ponykeuring te zitten als oppas voor iemands pony. Het leek mij niet zo'n heel goed idee, maar ik had tenminste nog mijn best gedaan voor het resultaat èn het welzijn van de dieren. Het is jammer dat het gelopen is zoals het gelopen is.
Een paard de hele dag op de trailer is bijna net zo erg als een paard de hele dag in de volle zon en hitte op een weiland.

Het lijkt er trouwens sterk op dat men elkaar heeft zitten inseinen, aangezien zo'n beetje alle PLUSSIES in dit topic hun overeenstemmende zegje hebben gedaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:29

Citaat:
Het lijkt er trouwens sterk op dat men elkaar heeft zitten inseinen, aangezien zo'n beetje alle PLUSSIES in dit topic hun overeenstemmende zegje hebben gedaan.

Vraag-Maar-Raak is typisch zo'n forum waar ik normaal gesproken nooit kom Gaaaap Rolleyes

Volgens mij ging het hier om een paard met veulen op de trailer, en de vergelijking trailer-weiland is jouw pakkie an, ik zie het iets anders.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:45

De keuring is al geweest, dus per definitie zijn alle reakties "off-topic". Ik wil naar iedereen en naar eer en geweten reageren op de situatie, maar hier slaat het echt nergens meer op. Open maar een nieuw topic, PB me over de situatie.. maakt me niet uit, maar hier moet maar een slotje op !

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:49

Sorry Lageveld, roepen om een slotje omdat je kritiek krijgt is wel erg makkelijk - toegeven dat je een fout gemaakt hebt, levert meer respect op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:10

Ik begrijp niet wat jullie nou te piepen hebben hoor...........
Ten eerste vraag ik me af waar hebben jullie nou een probleem mee: dat iemand zijn pony's uit handen geeft??? Of met het feit dat de pony's misschien iets langer op de trailer heeft gestaan dan normaal omdat iemand beloofd had om deze voor te brengen.
Zoals gezegd hebben de dieren genoeg water, voer etc. gehad, dus dat is imo het probleem niet. Daarbij hebben ze geregeld naast de trailer gestaan en lekker kunnen grazen. Ook geen probleem. Het enige wat niet volgens afspraak is gegaan, is het voorbrengen. Daar worden de pony's niet slechter van, hooguit lageveld, maar dat komt in jullie reacties niet terug.
Iemand die familie is en tevens vaak op stal, zou je toch moeten kunnen vertrouwen in de verzorging van je ponies zou ik zo zeggen. Wat is hier nou fout aan Verward.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:11

Niet om de kritiek promptjertje, die ga ik niet uit de weg hoor ! Ook wil ik best fouten toegeven wanneer duidelijk wordt dat ik die gemaakt heb. Vlgs mij niet, maar ja... iedereen is vrij om daar anders over te denken. Alleen is dat hier totaal off-topic, en ik nodig iedereen van harte uit om hier een stuk of 33 topics over te openen. Laat maar komen hoor, als het maar duidelijk is waarom het gaat, en daar mankeert het hier even aan volgens mij.

Kortom...ik heb geen voorbrenger meer nodig voor gisteren.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:47

lageveld schreef:
Bedankt Sluimpje, maar ik weiger het nog steeds als fout te zien. Dat het zo niet weer gebeurt staat als een paal boven water, laat dat duidelijk zijn.

We waren gisteren op die Tinkerkeuring en daar geeft vrijwel iedereen tijdens de keuring zijn paard "uit handen". Liefst zo vaak mogelijk Lachen Vraag maar aan Supertje ... Lachen

Ik kan me iets herinneren van aanwezige verzorgsters en dan nog ben je er zelf bij. Misschien niet als je naar het toilet gaat of wat te drinken gaat halen maar je draagt altijd nog zelf de verantwoordelijkheid en soms neemt een verzorgster die uit handen. En uit handen geven aan een voorbrenger tijdens de keuring doen veel mensen maar die staan er wel bij aan de zijkant om te kijken hoe hun diertje het doet. Dat je het niet als fout ziet moet je zelf bepalen.

Ook al was het veulen met een oranje lintje thuisgekomen (altijd leuker dan helemaal geen lintje), dan had ik het nog steeds een raar verhaal gevonden om je dieren te parkeren en zelf ergens anders heen te gaan. Als het niet zo belangrijk was zou ik ze lekker thuis gelaten hebben. Had anders op zijn minst een stal geregeld zodat ze iets meer ruimte hadden gehad dan samen op een trailer.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 01:46

Westernfreak schreef:
Waarschijnlijk wel, want de hele bodem van de trailer was zeiknat (urine)...Heb de trailer uitgespoten en die staat nu nog te drogen Schijnheilig

Wat een zo'n opmerking al niet kan losmaken!
Heb zojuist Immanitas (Marieke) gesproken en het was dus een voorbarige conclusie van me.
De pony's zijn weldegelijk uit de trailer geweest! Marina zal het zeiken in de trailer wel fijner hebben gevonden Schijnheilig want daarop was mijn uitspraak dus gebaseerd en daarmee de hele discussie losgebarsten.
Wat dat betreft was ik net zo hypocriet voorbarig met mijn conclusies als sommige bokkers hier die riepen dat de pony's geen eten en drinken gehad hadden!

Marieke heeft keurig op de pony's gepast en ze dus de hele dag van voer en water voorzien. Precies zoals onze verwachting was van Marieke.
Bij deze dus mijn excuses aan Marieke Lachen

Het wel of niet uit handen geven van een pony voor de keuring is een discussie waarin we blijkbaar verschillen van mening en die er ook niet toe doet in dit topic. Het blijft een gegeven dat we de volgende keer duidelijke afspraken zullen maken, mocht deze volgende keer komen.

Kortom: Het is allemaal minder erg dan het vanochtend leek. Ook wat mij betreft is dit topic nu ten einde.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 01:55

PB van Lageveld:
[edit]Tekst van PB verwijderd, het is niet toegestaan deze op Bokt te publiceren, Jantien[/edit]

@ Lageveld: Ik heb geen pb's nodig om te zeggen wat ik er van denk.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 03:02

Het lijkt me dat de verschillende standpunten over dit topic wel voldoende duidelijk gemaakt zijn. Vandaar een slotje.