smokey cream

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:28

Peterina schreef:
Van Haeringen labo verzamelen de blood/haren voor DNA tests en sturen ze door naar UC Davis.

Interesting! De stamboeken van de Quarters en de Paints accepteren nl. de resultaten van v. Haeringen niet, maar die van UC Davis wel Verward

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:33

Dat snap ik ook niet...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:36

Ik dacht dat v.Haeringen zelf de test deden. Opsturen naar UC Davis kan ik ook wel Haha!
En idd de HYPP-test van Sugar ooit gedaan door v.Haeringen en opgestuurd naar AQHA wordt sinds de hairkit er is niet meer geaccepteerd.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:32

Ik had gehoord van een amerikanse vriendin dat de AQHA alle testen zelf verzamelde en uitbesteden aan door hun erkende, of door de AQHA "funded", research/gewone labs. Ik dacht niet dat v.Haeringen zo een was, volgens Gloria is UC Davis, in California, wel zo een.
Ik weet wel met 100% dat de AQHA WEL de kleuren DNA onderzoeken van Davis accepteren/aanvaarden.
Ik weet ook dat v.Haeringen ook voor andere zaken waar DNA onderzoeken voor nodig zijn, bijvoorbeeld de DNA test bij honden voor prcd-PRA (doofheid), alleen de monsters verzamelen en voorbereiden en dan doorsturen naar Optigen waar de feitelijke testing gedaan wordt.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:54

AQHA accepteerd inderdaad alleen resultaten van bepaalde lab's, van Haeringen is daar niet één van, UC Davies wèl.

De OLWS test van mijn paardje is wel degelijk bij van Haeringen zelf uitgevoerd. Alleen hadden ze voor de test wel iets nodig wat ergens anders vandaan kwam, want dat was bij hun niet goed meer.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:11

Hmzz nu begin ik het weer een beetje te snappen Haha!