dus voor iedereen die zegt dat het niet kan?Lijkt toch errrrreg veel op het oude Sovjetsysteem van meningen vragen.
TUURLIJK kan het, sms'en kan elke idioot. En algemene kreten uitslaan ook. En GOKKEN (want daar hebben we het over!) wat het probleem is ook.
Maar KWALITATIEF goed advies geven per sms?
Een combinatie die je al vaker hebt zien rijden, kun je inschatten qua standaardfoutjes.
Verduidelijking: ik heb links een armprothese en ben daardoor zelf op links wat stugger.
Probleem qua rijden kan dus zijn: paard lijkt vast te zitten op links.
SMSje kan dus zijn: LOSLATEN met links, linkerhand meer naar voren, let op teugelvoering!
MAAR: vorige week had ik dit probleempje, maar omdat ik scheef zat. Ik had een spiertje verrekt in mijn heup en zat verkrampt. Waardoor ik m'n heup aan 1 kant zat op te trekken (onbewust, om de pijn te ontlopen) en ik m'n paard dus aan 1 kant niet fijn in de lengtebuiging kreeg.
Nou is mijn instructrice in principe 7 dagen per week voorhanden als ik een probleempje heb, en die pikte het er meteen uit. Maar per SMS had ze me hier niet bij kunnen helpen, omdat mijn standaardprobleempje hetzelfde 'resultaat' geeft (paard dat wat vasthoud als reactie op mij). Echter de oorzaak zat nu heel ergens anders.
Logisch ook, want als ruiter ken ik ook mijn eigen zwakke punten en check ik echt eerst zelf wel of een standaardfoutje de oorzaak van mijn probleempje op dat moment is.
Dus concludeer ik nogmaals dat SMS advies het niveau van een fatsoenlijk boek nauwelijks zal ontstijgen, maar alleen iets meer persoonsgericht zal zijn ivm de bekende standaardfouten van een combinatie.
Oftewel:
SMS'en KAN altijd, maar zal kwalitatief nauwelijks iets toevoegen aan een ruiter die zelf z'n standaardfoutjes (onder)kent.
Argument genoeg voor een niet meteen belerende en afwijzende reactie?
anders was dit topic NOG nuttelozer
En had die ZZ instructeur dat ook wel even kunnen oplossen.....
(let aub op de smileys)
zijn.