Waarom zo'n minachting over ''pennymeisjes''

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:51

Als iemand mijn paard zou komen verzorgen... Zou ik in het begin willen dat alles zou gebeuren zoals ik dat wil... Maar als ik op een gegeven moment zie dat iemand echt zn best doet, en dat ik het kan vertrouwen, zou ik het ook los durven laten... Dan maar 2x aan zn staart trekken voordat je opstijgt ipv 3, om Sonja dr voorbeeld er even in te houden... Haha!

Als diegene het beste voor heeft met mijn paard, heb ik geen problemen met de manier waarop... Zolang er geen extreem verschillende manieren in de omgang ontstaan, vind ik het best...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:50

ik rij op een manegen en ik heb een verzorgpaardje maar ik ben geen penny meisje en ik luister gewoon naar de eigenaar zodat er geen communicatieproblemen om het zo maar even te zeggen :p ontstaan.

zelf zou ik als ik een eigen paard zou hebben gehad ook gewoon de eerste keer alles duidelijk uitleggen, het is toch je eigen paard dat je aan iemand toevertrouwd en dat moet diegene wel luisteren... Lachen

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:57

Ik denk dat we vroeger allemaal wel een grote fantasie hadden. En dat we vroeger allemaal pennymeisjes waren.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:44

Dat een eigenaar alles haarfijn uitlegd aan de verzorg(st)er is logisch, en ik denk ook niet dat dat als neerbuigend wordt opgevangen door topicstartster...

Dan eerder de "ik betaal wel" types en de "ik rijd wedstrijd op een paard van 'n ander omdat ik de mijne niet boeiend vind" en de "ik ben ouder dus hou je mond huppelkutje" types...

En die zijn 't gewoon niet waard om je poedersuiker door te voelen... Ik was behoorlijk overstuur nadat ik voor het eerst ruzie met die homo (was ie ook echt, dus ik gebruik 't niet discriminerend) had... Heb toen de eigenaresse gebeld, die toen op werk was, en die is later heel erg kwaad geworden op die gast... Omdat zij mij erop vertrouwde dat ik haar paarden goed zou verzorgen elke donderdag, omdat zij dan moest werken. En dat kon ik niet omdat hij me beledigde/tegenwerkte. De keren daarna heb ik hem uitgelachen, uiteindelijk ging hij me maar negeren omdat ik niet de gewenste reactie had, waarop ik hem meesterlijk "freezing" heb behandeld Haha!
Toen hij 's winters met sneeuw was wezen voeren en daarbij was uitgegleden en z'n been op weet-ik-hoeveel-plaatsen had gebroken deed ik ook geen moeite om m'n oh-gelukkig-dan-ben-ik-voorlopig-van-hem-af-reactie te verbergen:=

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:44

Hahhaa Clitia.Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:18

Ik heb wat reacties verwijderd.
Gelieve zonder gekat op één persoon verder te discusseren.

Ambertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:27

MissJ schreef:
Idd!

Ik heb niks tegen kinderen die paarden verzorgen, wel tegen bovenstaande types.
Het is niet eens dat ik iets tegen ze heb, ik kan er vaak wel om lachen, maar af en toe is het ook verschrikkelijk irritant!

Ik ben het daar helemaal mee eens.

bubbelbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:36

het gaat in dit geval duidelijk niet om penny meisjes (daar is absoluut niks mis mee) maar om meisjes/jongens die na 1 keer borstelen denken alles van paarden/ rijden te weten.
Die zijn namelijk zeer irritant.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:35

ik heb ook niks tegen mensen die een pony/paard verzorgen

maar ik kanook niet tegen pennymeisjes. zoals me nichie :s. mijn achternicht heeft 2 shetlanders veulens opgevangen ze waren op een weiland gezet waar normaal gesproken koeien lopen. maar naast dat weiland staan de paarden van me achternicht. dus zei mog ze opvangen tot de dierenbescherming de baasjes hadden gevonden niet dus dus zij mag ze nu houden. ok veder over me nichie. ik ging naar de paarden toe en ze zij van. die veulens komen niet naar je toe alleen naar mij en me achternicht. ik ging naar ze toe ging op me hurken zitten en ja hoor ze kwamen ook naar mij. maar of het echt is van dat die veulens op een wei zijn achter gelaten weet ik ook niet me nichie vertelde dat. En omdat zij vaker naar die paarden ga dan ik. want ik woon er een half uur vandaan en zei 10 minten ofzo. Denk zei beter te weten over die paarden dan ik.En ze wilt alltijd de schul op mij leggen Boos! .Bijv we hadden een halster en een halster touw. en tussen de weilanden zit een sloot.Dus de brug en het hek. me nichie deed een paard vast aan het hek. om te borstelen.en dat paard schok ergens van. dus het dier deed wild en zijn voet kwam in een kuil dus hij liep een beetje mank, was gelukkig maar een paar stappen maar hij had ook een paar wondjes (bleek later dat hij die al had). dus ik zeg ik zou maar defny bellen. maar dat durf ik niet.En jij had toch kunnen zeggen dat dat hat kunnen gebeuiren.Dus ik zeg zo ja daag ik zei nog van doe het beest nou niet aan die hek maar jij wilt niet luisteren.En trouwens je ben 12 dus oud genoeg omdat zelf te bedenken.

-xxx-willeke

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:53

No offense, maar wil je misschien op leestekens letten?
Dit leest erg moeilijk.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:21

Waarom zo'n minachting over pennymeisjes.
Als je ze eens mee maakt, dan weet je waarom....

ping

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:56

De stal/paddock van mijn paarden grenst aan de camping dus gedurende de dag staan daar weet ik veel hoeveel kids. Mn paarden vinden deze kinderen niet leuk (hiermee bedoel ik : kinderen die de hele tijd "paardje, paardje"roepen)-ze gaan er niet naar toe. Ook hebben we een groot bord opgeplakt met "niet voeren"in meerder talen opgeplakt, maar toch evengoed vragen. Dus zeg ik netjes Nee je mag niet voeren want ze hebben een speciaal dieet.
Ook zeggen er een paar dat ik ze niet goed poets - dat ik ook de schroeven moet doen en de manen moet knippen (ik denk dan bijmezelf NEEE!!! ik heb arabieren- niks afknippen en paarden hebben geen schroeven, die van de kermis wel). Maar ik blijf maar aardig want ik kan er niet de hele tijd naast gaan zitten, ik moet ook werken, en als je er niet bent weet je ook niet wat er gebeurt. Dus overdag staan ze nu op t land- dus hebben ze rust en als ze die kids niet meer willen zien in de paddock gaan ze de stal in-uit zichzelf- en om 8 uur s'avonds liggen ze te bed- de kids bedoel ik.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:06

Tessebes schreef:
Volgens mij snap je het begrip pennymeisje niet. Het is namelijk wat anders dan een verzorgster. Een pennymeisje is iemand met een hoop fantasie, die denkt dat ze geweldig is en alles weet en kan.

ik vind dat allemaal niet zo erg, laat ze maar dromen dan komen ze zachtjes wel op de grond terecht. Haal je zo'n kind meteen naar beneden dan is in een klap al het zelfvertrouwen weg en dat lijkt me ook niet nodig.

Zolang ze niet zomaar aan je paard gaan zitten lijkt me dat niet erg, en de meeste 'echte' paardengekken laten dat wel uit hun hoofd
De irritante gevaarlijke gevallen zijn gewoon irritante gevaarlijke gevallen volgens mij..Pennymeisjes kunnen soms wat te vermoeiend zijn, maar de 'echte' zijn over het algemeen wel leuk...en ach, laat ze hun fantasie...dat komt allemaal wel goed lijkt me^^

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:08

Yuna schreef:
ik vind dat allemaal niet zo erg, laat ze maar dromen dan komen ze zachtjes wel op de grond terecht. Haal je zo'n kind meteen naar beneden dan is in een klap al het zelfvertrouwen weg en dat lijkt me ook niet nodig.

Zolang ze niet zomaar aan je paard gaan zitten lijkt me dat niet erg, en de meeste 'echte' paardengekken laten dat wel uit hun hoofd
De irritante gevaarlijke gevallen zijn gewoon irritante gevaarlijke gevallen volgens mij..Pennymeisjes kunnen soms wat te vermoeiend zijn, maar de 'echte' zijn over het algemeen wel leuk...en ach, laat ze hun fantasie...dat komt allemaal wel goed lijkt me^^

Maar dat doen ze dus juist wel, en ik wil geen vreemde meisjes aan mijn paarden hebben.
Ik heb zelfs ooit meegemaakt dat zo'n geschift kind in de wei rustig op mijn pony kroop.
Voor hetzelfde geld gebeurt er dan iets ergs, en dan ben ik de banketstaaf, want dan heb ik een gevaarlijk paard.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:16

Ja, maar in mijn ogen zijn dat dan ook geen 'echte' pennymeisjes
Vroeger las ik altijd de penny (wel x jaren terug maar kom) en daar stond toen toch niks in dat het aan vreemde paarden zitten aanmoedigde, eerder andersom
Misschien is de penny dan verandert over de jaren? Zou het niet weten, maar meeste echte pennymeisjes willen goed doen en zijn vraaf, en houden het bij kijken en stilletjes dromen...
Als ze komen praten sluipt er soms wat fantasie bij, maar ach...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:19

Ik las hem vroeger ook, nu af en toe nog wel eens.Haha!
Wat zijn de standaard Penny verhalen?
Meisjes die wilde hengsten temmen, die zonder zadel rijden, die zielige pony's redden.
Sommige kinderen nemen dat iets te letterlijk en worden overmoedig, en dan krijg je dit soort gevaarlijke acties.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:39

Ik las ze ook vroeger en ik herinner me toch geen extreme verhalen
Eerder meisjes op wiens paard werd neer gekeken en na lang trainen met lesgever zich toch bewezen, of wiens verzorg pony ziek was en klussen voor eigenaar te helpen met operatie...of meisjes die dachten dat ze het beter wisten, en na hun lesje te hebben gehad beter worden...etc etc
Verder ook veel meisje w kampioen maar met goed paard en met goede begeleiding
Zo'n extreme verhalen kan ik mij niet echt herinneren...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:50

Ik gebruik meestal de naam 'ponydozen', i.p.v. pennymeiden..
Haha!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:51

Ik noem ze gewoon 'irritant kleinjoenk' om het plat te zeggen, en beschouw ze zeer verschillend van pennymeisjes Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:09

Pennymeisjes mogen van mij pennymeisjes zijn,zolang ze het maar niet aan mijn paard doen.Ik denk dat niemand het erg vind als er iemand bewonderend naar je paard staat te kijken,of als iemand komt vragen of ze je paard een appel mogen geven.MITS ze het daar bij laten.Pennymeisjes worden pas vervelend als je ze inderdaad ineens op je paard vind ofzo.Dus ik gedraag mij niet vervelend tegenover Penny's tenzij zij zich vervelend tegenover mijn paard gaan gedragen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:15

Zolang ze niet de hele tijd achter je kont aandribbelen , ongevraagde irritante boekjes-adviezen geven , en proberen je pony van je over te nemen , vind ik het wel okee,

Even een aaitje of een snoepje (vooruit dan..) en dan opzouten Haha!

Ik had er een tijd geleden ook ineens 2 aan Rena hangen die niet meer weg gingen...wilde haar even lekker losgooien omdat haar weitje zo modderig was , we hadden geen bak.... dus ik wilde haar even lekker laten rennen in het buitenbakje een paar kilometer verderop.

Ik dus met Reen naast de fiets erheen.

Reen los in de bak , en een beetje opjagen maar , beestje was heerlijk aan het scheuren , bokken en gek doen.

Ze kan dan vooral van die enge slidings maken en ineens omdraaien Nagelbijten / Gniffelen

Daar probeer ik haar dus altijd een beetje in te temperen want dat is link zat Nagelbijten / Gniffelen

Na wat dollen ging ik haar los longeren , dus los op een volte om me heen laten lopen en ondertussen wat overgangetjes enzo doornemen.

Toen kwamen er 2 meisjes aan het hek staan aan de andere kant van de bak. Die gingen me al nadoen... drrrrrraf ! DRAAAAAAAAAAAFF !!!! *springspringspring* lopen bleren tegen Rena , die daar natuurlijk de zenuwen van kreeg.... vriendelijk gevraagd of ze stil wilden zijn want ze maakten het paardje bang Scheve mond O , dat begrepen ze wel

Maarja , ze bleven toch irritant daar en ik leit Rena nog even lekker uitrennen , haar af en toe spelend wegjagen enzo als ze op me afstuift Haha!

Dus Reen rent zo , gaan die kids dat ook ineens nadoen (maar dan 10 x zo woest natuurlijk...) , dus Rena komt volop aangalopperen en beginnen die kids haar ineens weg te jagen op een plek waar ze geen kant opkon , Rena ging bijna over de kop Stoom uit je oren

De brutaliteit , echt NIET normaal.

Ik Reen dus maar vastgepakt en aan het halster uitgestapt ,meisjes teleurgesteld natuurlijk ,maar ik zei ook : ik ga wel weg want als jullie zo vervelend doen dan gebeuren er straks ongelukken , dat dier is hartstikke bang van jullie met dat rare gedoe

Had al een paar keer gevraagd of ze op wilden houden en ik was het zat.

Nog blijven mieren dat het paardje moest gaan rennen , draven dan ?

Dat wilde ze graag

Nouja , uiteindelijk had ik die meiden rustig , de grootste wilde graag even op Rena. Echt niet

Als ze niet zo belachelijk hadden gedaan had het misschien gemogen ,
maar zo onverantwoord ? No way !

Dan zeuren of ze er even een rondje mee mocht draven aan de hand ??

NEE ! Boos!

Weer lief doen en doorzeuren , even een rondje stappen aan de hand dan ?

Ik uiteindelijk toegegeven , afgesproken dat ze dan op zouden hoepelen , een rondje aan het halster stappen , met lang touw , NIKS meer erna.

Niet draven , niet spelen , niet erop ... NIKS.

Helemaal blij en afgesproken , dus meisje neemt Rena mee voor dat rondje stappen , direct kort touw.

Ik dus meteen : touw lang en anders laat je haar maar weer los !
Meisje hele verhalen tegen Rena , ook al op irritant toontje , maar okee.

Begint ze hele verhalen , echt van die Penny-gedachtes , uit te kramen tegen Rena , dat zij haar heel goed zou kunnen rijden , dat Rena bij haar het veel beter naar haar zin zou hebben , en dat ze wilde draven he meisje ?! *Rena sloft geïrriteerd en moedeloos mee....* Ik zeg nog : NIET draven.

Zij toch gaan rennen en trekken aan dat halster , totaal niet luisteren , ik moets er echt naartoe om haar er bijna vanaf te meppen , ze stond al klaar om Rena een mep met het halstertouw te verkopen omdat ze "moest" draven Stoom uit je oren

DAAR wordt je nu niet goed van , ik kids goed pissig uit de bak gejaagd , Rena ingepakt en meegenomen , grrrrrr.

Komen ze ineens IN de bak !

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:49

Dat is dus inderdaad NIET leuk

Vind dat je nog aardig bent gebleven, ik had ontploft denk ik
Wat een brutaliteit zeg...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:07

Ik dacht : ik geef ze een kans , want ze bedoelden het wel goed en anders loop ik me de hele dag nog na te ergeren .... was op zich leuk op een gegeven moment , maar dan TOCH ineens...GRRRRRRR Stoom uit je oren

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:10

Ik had ze hard geslagen Nagelbijten / Gniffelen

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:14

Ok, je bent dus duidelijk echt zeer 'ambetant kleinjoenk' (lasting jong grut in't AN maar dan nog iets pejoratiever, gok ik ) tegengekomen...
Echt waar ze het lef vandaan halen, kijk dit is nu wel een mooie illustratie waarom mensen vaak neerkijken op pennymeisjes
Na zo'n ervaring zou ik ook wel een tijd minder verdraagzaam zijn, om niet te zeggen onverdraagzaam.
Maar je hebt natuurlijk wel een paard met een hoge penny-factor, dat mooie palominokleurtje Vingers aflikken