met cap en bijbehorende kleding rijden of zonder??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waar rij jij vaak mee?

altijd met cap en bijbehorende kleding.
94 (51%)
zonder cap maar wel met bijbehorende kelding
23 (12%)
zonder cap en zonder bijbehorende kleding
12 (6%)
vaak met cap maar als mijn haar netjes moet blijven zitten zonder
2 (1%)
met cap maar zonder bijbehorende kleding
14 (7%)
als je snel effe gaat rijden en je vergeet je cap dan gewoon zonder cap
3 (1%)
naar buiten met cap in de bak zonder
13 (7%)
in de les met maar als ik geen les heb zonder
8 (4%)
anders namelijk
12 (6%)

Totaal aantal stemmen: 181

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:44

ik rij altijd met cap . Ook heb ik altijd rijkleding en rijlaarzen aan. Ik ben een aantal jaren geleden met mijn hoofd onder een pony gekomen, gelukkig had ik wel een cap op, ook voor die ene keer, er zat na die val een grote scheur in. (gelukkig niet mijn hoofd) Ik ben blij dat ik altijd mijn cap op heb, ook al is et soms wat warm, vooral met dit weer. Ik vind het heel stom als je geen cap op doet alleen omdat je haar dan niet goed zou zitten. Veiligheid is toch wel iets belangrijker dan hoe je eruit ziet

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:47

Ik rijd ook altijd met cap. Maar niet altijd met laarzen. Soms weleens met sportschoenen.. (ik weet het.. niet verstandig..). Maar dat is alleen als ik niet van plan ben te gaan rijden. Als ik bijv. al op stal ben en dan bels eigenares van Zazou dat ze niet kan. Nou dan maar met sportschoenen..

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:06

Ik rij western, dus in westerntenue, maar draag wel mooi een cap Knipoog
Zeker als ik buitenrij!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:56

Ik rij altijd met een rijbroek en met dit weer gewoon met rijschoentjes. Ik heb een cap aangeschaft van casco met die verluchtingsgaten, maar ik vind ze voor geen meter helpen. Dus als ik thuis gewoon in de piste ga dressuuren en het is 30°C dan rij ik zonder cap. Maar als ik ga springen of gewoon op een manege ga rijdens of een buitenrit draag ik hem altijd.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:59

ik heb gekozen voor: met cap maar zonder bijbehorende kleding. en dat wil niet zeggen dat ik nooit met 'bijbehorende' kleding rij maar meestal niet (dan rij ik met gympies en een spijkerbroek). en heel soms rij ik zonder cap maar dat is niet vaak.

m0on

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:47

ik heb een keer een ongeluk gehad, en had een zware hersenschudding ( door het vallen van een paard ) en ik had een cap op, ik wil niet weten wat er was gebeurt zonder cap!
dus ik raad aan ALTIJD MET CAP TE RIJDEN!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:08

Ik rij altijd met cap en ook zowat altijd gewoon met rijbroek + laarzen. Met schoenen rijden wel een paar keer gedaan, maar dat beviel niet.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:18

altijd cap, maar aangezien laatst op bokt stond dat stalschoenen met sokken (dus geen chaps Knipoog ) niet veilig zijn, is het is

met cap zonder bijbehorende kleding...

alvind ik van wel Scheve mond

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:19

Ik heb eigenlijk altijd wel mijn rijbroek aan als ik ga rijden en dan ook mijn jodhurs met chaps of mijn laarzen. Cap draag ik in de bak eigenlijk nooit, alleen wel met springen; met springen heb ik ook altijd bp aan. Buiten heb ik op Duvel wel mijn cap op, op Jip en Belfer en Colin eigenlijk nooit. Op vreemde paarden rijd ik wel met cap.
Momenteel rijd ik zowieso ook met bodyprotector, in de bak en buiten, springen wacht ik nog even mee, omdat mijn ribben net weer aan elkaar zitten maar nog niet zo stevig zijn. Ik draag mijn BP dus voor extra steun. Maar over een maand of twee trek ik die weer alleen met springe aan, als het goed is zijn mijn ribben dan weer net zo stevig als voor het ongeluk.

JokeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:48

Ik rij altijd met cap en bijbehorende rijkleding!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:57

ik weet het niet echt slim, maar als ik thuis in de bak rij heb ik meestal geen cap op. Alleen als ik thuis ga springen dan wel. verder heb ik met buitenrijden en met de lessen op de club wel altijd mijn cap op.
verder rij ik wel altijd met veilige kleding. dus altijd een rijbroek met leren rijlaarzen of moutainhorse rijschoenen met chaps.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:10

ik rijd altijd met cap, spijkerbroek en jodphurs... Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 01:18

Ik rij altijd met cap en bijbehorende kleding.
Een enkele keer rij ik met gympies of kisten zonder chaps, maar dan let ik wel op dat de beugels breed genoeg zijn.
Ik rij zelden met rijlaars, omdat die van mij knellen, ik rij bijna altijd met jodphurs zonder chaps.

Een bodyprotector heb ik niet maar als ik ooit eens serieus cross zou gaan rijden, koop ik die zeker en dan ook maar gelijk passende rijlaarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:59

Met cap maar zonder bijbehorende kleding.
Een cap heb ik altijd op, maar een rijbroek heb ik nooit aan. Schoenen zijn wèl aangepast (dus geen gympen of andere platte dingen) maar het zijn niet altijd rijlaarzen.
Ik ben de pony aan het inrijden en langer dan 10 of 15 minuten zit ik er nooit op, anders zou ik wel een rijbroek aan doen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:21

Alleen bij verenigings les en wedstrijden (ook oefenparcours en trainingen waar het verplicht is) draag ik een cap verder nooit, ook niet naar het bos.
Slecht he?
Ik heb wel altijd een rijbroek met laarzen of chaps aan ik kan iet in een gewone broek lekker rijden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:40

Hangt ervan af of je schoenen met stalen neuzen onder de veilige kleding laat vallen. Wel altijd met chaps trouwens. De 1 vind het erg gevaarlijk, ik vind het ideaal Knipoog.
Met dressuur doe ik nooit een cap op, met springen en buitenritten wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:54

altijd met cap mijn instructrice was gevallen zonder cap en die had iets gebroken en een hersenschudding

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:05

altijd met cap, vooral als ik buiten rijd.
als ik met zadel rijd, dan heb ik bijbehorende kleding aan, maar zonder zadel kan een korte broek en gympen ook!!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:09

cap & rijkleding

afgelopen week was ik op vakantie en toen heb ik in mijn spijkerbroek een strandrit gemaakt.. ik had helemaal schuurplekken van de stijgbeugelriemen.. echt auw.. Scheve mond

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:12

Als ik rare dingen ga doen (buiten rijden, springen, de eerste paar keer erop na rustperiode, harde wind) heb ik altijd mijn veiligheidscap op.
Als ik gewoon dressuur ga trainen 'vergeet'ik hem nog wel eens.
Wedstrijden rijd ik met een Engelse cap.
Ik heb bijna altijd leren rijlaarzen aan, als ik dat niet heb jodhpurs met chaps.
Ook altijd een normale rijbroek aan, anders pas ik niet in mijn laarzen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:42

Altijd met cap en bijbehorende kleding..
Met bijbehorende kleding rijdt het fijnst, en daar is het trouwens ook voor gemaakt, dus waarom niet gebruiken als je het hebt?
En altijd met cap omdat dat het veiligst is, een ongeluk zit in een klein hoekje.. Ik moet overigens ook met cap rijden, want als mijn moeder er achter komt dat ik zonder cap heb gereden, dan is mijn paard a la minute verkocht...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:24

Ik rijd altijd met cap, rijbroek en chaps of rijlaarzen. Zoals het hoort dus Lachen

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:28

Ik rij ook altijd met alles er op en eraan. Dus cap , rijbroek en laarzen. Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje dus ik vind dat je je zelf altijd optimaal moet beschermen

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:31

Ik rijd altijd met cap en rijbroekie. Meestal laarzen, soms met sokken of schoenen.

Ellenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:53

Ik rij ook met altijd met cap, want het hoeft maar 1 keer fout te gaan en dan heb je toevallig net je cap niet op, verder rij ik ook in een rijbroek en leren laarzen, chaps vindt ik presoonlijk niet zo fijn zitten als rijlaarzen..