Hoe hebben jullie je paard(en) betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:31

Mijn ouders zijn gecheiden en van mn vader krijgen we nix en mn moeder werkt niet meer ivm een wiphless en toch hebben we 4 paarden ... Maar ik heb mn pony gekregen en ook alle nodige spullen zoals tuig maar de dekens en dekjes enzo die ik meer wil hebben moet ik zelf kopen. Maar dat vink niet erg

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:38

KellyenXena"]
Mijn ouders hadden voor ons een spaarrekening,deze kregen we op ons 16e, hiervan mochten we een scooter kopen,of gewoon doorsparen voor een auto ofzo...
[/quote]

Zo ging het bij mij ook ongeveer. Ik quote mezelf even uit een ander topic:

[quote="Karin schreef:
Mijn eerste pony 'kreeg' ik toen ik 11 was. Ik heb hem wel uit eigen zak betaald, van het geld dat mijn ouders en grootouders vanaf mijn geboorte voor mij hadden gespaard op een spaarrekening. De afspraak was dat we daar 'later' iets duurs van mochten kopen. Mijn ene zusje kocht op haar 10e een dwarsfluit, mijn andere zusje op haar 10e (een deel van) haar pony. En ik dus ook een pony. Lachen

Inmiddels is deze pony er al vier jaar niet meer. Sinds eind december vorig jaar ben ik voor de helft eigenaar van Ameretto. De andere helft volgt nog, zodat ik straks op mijn 30e weer helemaal paardeneigenaar ben. Haha!

Overigens kun je je wel voorstellen dat mijn eerste pony dan niet zo heel duur geweest moet zijn. Knipoog

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:45

Bij de eerste ben ik zwaar gesponsord door mijn ouders, de rest heb ik altijd helemaal zelf betaald.
Mijn kinderen hebben hun pony's uiteraard gekregen maar ik merk wel dat zij het heel erg vanzelfsprekend vinden om een pony te hebben.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:50

ik kreeg royena "oficieel" voor mijn slagen (mavo)
maar we hadden haar toen al 1 1/2 jaar mijn ouders hebben haar wel voor mij gekocht, maar moet haar nu ze van mij is moet ik haar zelf onderhouden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:56

Ik heb er zelf voor gespaard en ze allebei zelf gekocht. Mijn moeder betaald nu een klein gedeelte van de stalling van 1 pony mee, omdat ze daar nu zelf ook regelmatig op rijd. (anders zou ze een manege pony moeten huren, overigens heeft ze dit zelf aangeboden hoor Knipoog )

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:54

Citaat:
Ik merk wel dat mensen die er ieder dubbeltje voor hebben gespaard en alles zelf bekostigen wel een andere attitude hebben dan mensen die alles of grote delen gesubsidieerd krijgen.

Dat merk ik ook. Ik heb mijn paard dan wel min of meer gekregen van de vorige eigenaresse, maar zijn onderhoud bekostig ik zelf, evenals alle spullen (zadel, hoofdstel, dekens e.d.) die ik voor hem moest (en moet) kopen. Ik studeer nog en moet dus best wel het één en ander laten om een paard te kunnen onderhouden. Maar dat heb ik er graag voor over! *LOL* Ik kan me dan ook echt enorm irriteren aan van die meiden bij mij op de pensionstal die alles van hun ouders krijgen en absoluut niet zuinig zijn op hun spullen: ze laten alles rondslingeren, doen hun zadelkast niet op slot enz. Zij hebben echt geen idee van de waarde van al die spullen.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:59

Gekregen van mijn ouders incl. de basisuitrusting. Ze betalen nu ook nog de stalling.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:00

Nou, als wij 'die attitude' lieten blijken, dan werden wij heel snel terechtgewezen door onze ouders! Er werd in geld best wat bijgedragen door mijn ouders, maar wij moesten het niet wagen om het allemaal maar vanzelfsprekend te vinden. Ook op gekregen spullen hoor je zuinig te zijn, dat is ons thuis al van jongs af aan bijgebracht. Knipoog

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:02

horselover23 schreef:
Ik ook niet. Een meisje op de locale manege had haar verzorgpaard op afbetaling gekocht. Helaas ging haar paardje na 2 maanden dood ivm hartstilstand, dan voel je je niet prettig (ik weet btw niet hoe het uiteindelijk is afgehandelt met verdere betalingen ed).

Op afbetaling vind ik wel iets anders dan geld lenen. Op afbetaling is het paard nog niet van jou, maar van de oude eigenaar tot het moment dat alles is afbetaald. Daar kun je inderdaad (grote) problemen mee krijgen. Houd het dan zakelijk en leen bij de bank, denk ik dan. Dan is het paard tenminste meteen helemaal van jou. Mocht er dan iets gebeuren, dan is het misschien wel zonde dat je nog een tijd aan het afbetalen bent voor iets wat je op dat moment niet meer hebt, maar je hebt geen gedoe met andere partijen die er ook nog iets over te zeggen hebben. En, mede omdat ik mijn paard met geleend geld heb betaald, heb ik hem ook wel goed in de verzekering zitten, om het risico te verkleinen dat je betaald voor iets wat je niet meer hebt.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:58

ik heb Margarita van mijn ouders gekregen, omdat me vorige pony dolly verkocht moest worden... (heel lang verhaal, maar goed)
Toen dus op zoek naar een nieuw paardje en dat werd Margartia.
Heb haar wel gekregen maar betaal de rest allemaal zelf, de hoefsmid, overschijven, stamboek enz.. (stalling heb ik gratis, ze staat bij me opa.)

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:13

Mijn ouders hebben Bijou betaald..
Verder hoef ik ook niks te betalen, hoefsmid,, veearts etc. betalen mn ouders ook..
Ik hoef alleen spullen te kopen zoals dekens, zadeldekjes, borstels en verzorgingsmiddeltjes.

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:23

Ik moet alles aan mijn paard zelf betalen. Het is ook helemaal mijn eigen keuze geweest om te beslissen om op dat moment een paard te kopen. Mijn ouders hebben mijn hele leven een spaarrekening voor me bijgehouden, waar ik vanaf mijn 18e toegang op heb. Van dat geld heb ik de aanschaf betaald.
Gelukkig is de dierenarts er nog niet bij hoeven komen maar dat komt vast ook wel. De verzekering en de spullen en alles heb ik zelf betaald.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:17

Ik heb mijn pony van mijn ouders gekregen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:25

Een erfenis *LOL*
Ben ik nu penny???

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:46

Ik heb mijn eerste echte pony gekregen van mijn ouders.
Toen werd ik 21, omdat ik erg veel voor de paarden deed en overhad.

Nu heb ik sinds drie weken mijn eigen echte "paard", nou ja nu nog veulen ( jaja een draagmoeder geregeld en zelf het rietje betaald Haha! )

We hebben vanaf mijn 2e al pony's, reed ook altijd en rijd nog op de pony's van mijn moeder wedstrijden.

Mijn eigen knollie wil alleen maar het bos in Bloos

Eerder werd "alles"betaald", clubles e.d., maar sinds ik werk betaal ik alles zelf.
Vroeger dingen die ik extra wou, daar spaarde ik voor.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:47

Ik heb zelf hard gespaard en daarvan Aman gekocht! In eerste instantie wilde mijn ouders haar wel kopen voor mij maar ik wilde het echt zelf doen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:59

ik heb extra hypotheek opgenomen om Banjer te kunnen kopen... en om haar stalling en onderhoud te kunnen betalen werk ik 40 uur per week... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:07

Gekocht van eigen gespaard spaargeld
En de opvolger word zo ook betaald.
Idem met alle spullen zoals auto, trailer, zadels enz.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:08

ouders... Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:08

ik heb rena zelf gekocht..
pino en lazy heb ik gekregen Bloos
de vr8wagen heb ik ook zelf gekocht.. wel op afbetaling bij mijn ouders
de aankoop van een paard is ook niet de grootste uitgave, het onderhoud kost uiteindelijk veel meer !

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:57

Karin schreef:
Nou, als wij 'die attitude' lieten blijken, dan werden wij heel snel terechtgewezen door onze ouders! Er werd in geld best wat bijgedragen door mijn ouders, maar wij moesten het niet wagen om het allemaal maar vanzelfsprekend te vinden. Ook op gekregen spullen hoor je zuinig te zijn, dat is ons thuis al van jongs af aan bijgebracht. Knipoog

Same here, ik heb ook zeker niet 'zomaar even ' een paard gekregen. Daarvoor heb ik heel wat moeten doen. Ik ben even dolblij en zuinig met spullen die ik krijg,als met spullen waarvoor ik zelf werk. Dat maakt geen verschil.
Mij is ook zeker bijgebracht dat dat niet zomaar vanzelfsprekend is en ik ben me goed bewust dat ik een strontverwend nest ben,maar owee als ik me ook zo gedraag.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:53

Mijn ouders hebben gelukkig ook betaald. Anders wat Nicootje nooit van mij geweest want ik had op dat moment geen geld. Het onderhoud (de stalling ed) betaal ik wel zelf.

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:23

Ik heb hem zelf betaalt van mijn gespaarde geld. Het onderhoud betaal ik van mijn loon.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:52

Hard gewerkt, en dat doe ik nog steeds!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:42

Mijn moeder heeft altijd al paarden gehad dus ben er eigenlijk beetje ingerold, het is ook een stukje haar hobby. Mijn zus had een pony, daar werd ze te groot voor en zodoende ben ik erop gaan rijden.
Verder betalen ze vrij veel, het scheelt dat ze thuis op de boederij staan.
De paarden fokken we in principe zelf dus alleen moet eigenlijk (naast alle bijkomende kosten) het kwakkie zaad worden betaald.
Als ik over paar maanden klaar ben met studie moet ik steeds meer gaan betalen qua onderhoud (voer en strooisel en hoefsmid en da), nu zijn het mijn eigen spullen (zadel, hoofdstel, kleding, etc.)