Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KellyenXena"]
Mijn ouders hadden voor ons een spaarrekening,deze kregen we op ons 16e, hiervan mochten we een scooter kopen,of gewoon doorsparen voor een auto ofzo...
[/quote]
Zo ging het bij mij ook ongeveer. Ik quote mezelf even uit een ander topic:
[quote="Karin schreef:Mijn eerste pony 'kreeg' ik toen ik 11 was. Ik heb hem wel uit eigen zak betaald, van het geld dat mijn ouders en grootouders vanaf mijn geboorte voor mij hadden gespaard op een spaarrekening. De afspraak was dat we daar 'later' iets duurs van mochten kopen. Mijn ene zusje kocht op haar 10e een dwarsfluit, mijn andere zusje op haar 10e (een deel van) haar pony. En ik dus ook een pony.
Inmiddels is deze pony er al vier jaar niet meer. Sinds eind december vorig jaar ben ik voor de helft eigenaar van Ameretto. De andere helft volgt nog, zodat ik straks op mijn 30e weer helemaal paardeneigenaar ben.
Citaat:Ik merk wel dat mensen die er ieder dubbeltje voor hebben gespaard en alles zelf bekostigen wel een andere attitude hebben dan mensen die alles of grote delen gesubsidieerd krijgen.
Ik kan me dan ook echt enorm irriteren aan van die meiden bij mij op de pensionstal die alles van hun ouders krijgen en absoluut niet zuinig zijn op hun spullen: ze laten alles rondslingeren, doen hun zadelkast niet op slot enz. Zij hebben echt geen idee van de waarde van al die spullen.
horselover23 schreef:Ik ook niet. Een meisje op de locale manege had haar verzorgpaard op afbetaling gekocht. Helaas ging haar paardje na 2 maanden dood ivm hartstilstand, dan voel je je niet prettig(ik weet btw niet hoe het uiteindelijk is afgehandelt met verdere betalingen ed).
)
Karin schreef:Nou, als wij 'die attitude' lieten blijken, dan werden wij heel snel terechtgewezen door onze ouders! Er werd in geld best wat bijgedragen door mijn ouders, maar wij moesten het niet wagen om het allemaal maar vanzelfsprekend te vinden. Ook op gekregen spullen hoor je zuinig te zijn, dat is ons thuis al van jongs af aan bijgebracht.