200 voor leasepaard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 12:32

Da's bij de stal die hem verhuurt.
Het is alleen zo lastig want de een zegt dat het duur is en de ander dat het niet duur is en ik weet niet meer wat ik moet denken maar ik heb nu 2 adressen waar ik vanmiddag even langs ga en dan zie ik het vanzelf.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:22

reken maar uit,wat je zelf kwijt zou zijn,als je er zelf een zou kopen!
als dit paardje naar je zin is,dan is het toch mooi,dan heb je wel de lusten en niet de lasten!
ik zou het wel weten!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:33

ik zou het dus zeker ook doen...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 17:54

Ik ben net langs geweest en het een contract mee gekregen om door te lezen ik lease hem voor 6 maanden hij mag hem niet verkopen (is contractbreuk) en hij zorgt voor voer uitmesten dierenarts enz.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:07

Ik vind het niet te veel hoor.
Bij ons op stal betaal je zelfs nog meer en je hoeft geen extra kosten te betalen dus als je het graag wil zou ik er voor gaan OK dan!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:11

hier bij ons op het PSC is een lease paard maar 95 euro!!!elke dag rijden,1x per week les en alle kosten zijn voor het PSC!!!hartstikke handig,als je geen paard mag!en het is super verzrgt!!duzz

oja voor een pony betaal je 80 euro in de maand!

Whoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:16

Tjee, als ik hoor hoe 'weinig' een leasepony in sommige gevallen kost... Ik heb er wel eens naar geïnformeerd in de omgeving, maar kwam overal boven de 200 euro uit! En stallingskosten bij mij in de buurt zijn al helemaal torenhoog. Maarja ik heb ook nooit verder gezocht dan bij maneges, daar kan het natuurlijk aan liggen.
Groetjes

Sherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:20

ik vind het niet te veel. jij mag/moet iedere dag rijden en dat is zeker niet veel. sommige schrijven dat ze zich daarvoor een eigen paard/ pony zouden kopen maar ja dan moet je wel een grot bedrag hebben+zadel+enz.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 19:49

Ik heb nu 2 stallen waar ik heen kan de een heeft twee grote D-pony's waar ik uit kan kiezen 200 euro per maand alles inbegrepen erg leuke stallen binnenbak buitenbak bij bossen in de buurt maar duur een uur om daar te komen.
De tweede stal is bij een vrouw die een afgekeurt sportpaard heeft staan is bij mij in het dorp en ik ken hier in de buurt alle bossen de prijs wist ze nog niet maar vond 200 euro wel erg veel daar ga ik maandag heen en ik kijk wel wat zij heeft te bieden.

Bij de eerste stal was wel een pony die ik erg leuk vond precies het soort pony die ik graag wil jaar of 14 mooie donkere manen dus ik moet maar kijken hoe de tweede stal is maandag.

Sherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:59

succes !!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:35

Een leasepaard is heel wat anders dan een bijrijdpaard. Veel mensen zien dit niet zo.
Met een leasepaard heb je alle verantwoordelijkheden, net als bij een eigen paard. Alleen het paard blijft in eigendom, meer niet. Dus je hebt geen aanschafprijs, maar de verdere kosten. Je beschouwt het verder wel als eigen paard, dus alle kosten (behalve onverwachte operaties oid) komen voor jouw rekening.

Bij een bijrijdpaard blijft het de verantwoordelijkheid van de eigenaar en heb je er als bijrijder weinig over te zeggen. Meestal is dit ook maar voor een paar dagen in de week. Een bijdrage is aan de eigenaar om vast te stellen, net als de 'regels'.

Als dit echt om een leasepaard gaat, vind ik het een redelijke prijs, want dat ben je ook zeker kwijt aan een eigen paard.
Als het om een bijrijdpaard gaat vind ik het erg veel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 21:14

Het is echt een lease paard ik heb geen kosten buiten dit mag elke dag heen en het enige wat ik zelf kan kopen (hoeft niet) nieuwe borstels halster/touw enz. het hoeft niet is allemaal wel aanwezig maar als ik het voor mezelf wel hebben moet ik het zelf weten maar moet ik wel nieuwe kopen.
Ze hebben wel borstels die iedereen een beetje gebruikt maar zover ik weet is het beter voor 1 paard 1 set borstels te hebben.

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:28

ik lease ook een paard per maand 159,13 E, daarbij zitten 2 verplichte lessen maar daarvoor leste ik elke week dus dat er 2 x lessen bijzit vind ik niet erg. ik mag altijd komen alleen moet ik mijn paard dagelijks 1 x beschikbaar stellen voor de stalmaar dat vind ik niet erg het is me 1x overkomen dat ik kwam en er leste iemand.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:29

dat lijkt me niks dat je af en toe komt en dan is ie aan het lessen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:29

Oke ik heb keuze uit 2 stallen de een:
-leuke grote D-pony
-bijna een uur fietsen
-je zit meteen in het bos
-kost 200 euro
-daar zit alles bij in dus je hebt geen overige kosten
-binnenbak en buitenbak
-veel weidegang
-vast contract voor een half jaar

Stal 2
-afgekeurt sportpaard wel voor recreatie
-nog geen 2 minuten lopen
-kwartier naar het bos
-kosten liggen onder de 200 euro en geen overige kosten
-eigenaar lijkt me wel een typ dat zich ermee gaat bemoeien
-buitenbak
-longeerplek
-veel weidegang
-voeren en mesten mag ik zelf doen hoeft niet ('t is maar 2 minuten lopen)

Stal 2 is wel dichterby maar stal 1 was heel gezellig en hoorde bij een pensionstalling.
Stal 2 is trouwens gewoon bij die mensen thuis.
Ik ga maandag een proefrit maken bij stal 2 en later bij stal 1 daar kan ik nog kiezen uit 2 pony's

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:32

Ik zal denk ik tohc voor stal 2 gaan, een uur fietsen is heel erg lang hoor en zeker in de winter, word je niet blij van
Je zit daar wel zo in het bos maar bij stal 2 ben je er met een kwartiertje ben je meteen mooi ingestapt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:52

Ik heb niet het hele topic gelezen maar jezusmina; wat een boel geld?! Hier in de buurt mag je blij zijn als je iemand vind die je paard af en toe wil rijden. Laat staan dat je diegene er ook nog voor laat betalen..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 18:57

Ja maar er is een verschil tussen af ent oe rijden en leasen dat paard is dan van jou en staat op volpension (meestal) de eigenaar heeft die periode ook erg weinig te zeggen alleen dierenarts en hoefsmit is een van de weinige dingen waar ze zich nog wel mee mogen bemoeien.
En een verzorpaard wil ik ook helemaal niet dan had ik hier genoeg keus namelijk.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:51

samantha23 schreef:
Mag ik vragen waar jij staat dan?

ik sta in Nijkerk op een kleine pensionstal.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:00

meiske16 schreef:
hier bij ons op het PSC is een lease paard maar 95 euro!!!elke dag rijden,1x per week les en alle kosten zijn voor het PSC!!!hartstikke handig,als je geen paard mag!en het is super verzrgt!!duzz

oja voor een pony betaal je 80 euro in de maand!

maar dan heb je hem waarschijnlijk niet helemaal voor jou alleen?
dan moet je hem vaak delen,met anderen,of op andere dagen,nog een andere "leaser"?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:04

Scum schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar jezusmina; wat een boel geld?! Hier in de buurt mag je blij zijn als je iemand vind die je paard af en toe wil rijden. Laat staan dat je diegene er ook nog voor laat betalen..

Het gaat hier niet om af en toe, maar de verantwoordelijkheid van een eigen paard.
Voor een bijrijdpaard is het heel anders dan voor een leasepaard.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:10

Het is meer bedoelt in de trant van. Je mag al blij zijn als je iemand kunt vinden die af en toe wil rijden. Laat staan dat je iemand kunt vinden die er echt genoeg tijd voor heeft (bijv. elke dag).
Maar zelfs iemand die er af en toe op wil rijden is hier niet te vinden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:13

Ja, maar veel mensen doen hun paard juist in de lease omdat ze het (tijdelijk) uit de kosten willen hebben.
Je hebt dus geen aanschafprijs die je moet betalen, maar wel een 'eigen' paard. Waar je dus gewoon de maandelijkse kosten voor moet betalen.
Dat is leasen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:20

mm.. Ik vind het best wel veel. Toen ik mijn eigen paardje had, gaf ik 125 uit aan stalling..Incl Voer,Stro en hooi.. Gebruik van de bak en weide.. Alles eiglijk.. MAar dat was wel gewoon bij een boer.. Misschien moet je een beetje rondkijken daarzo.Vaak kun je daar heel goedkoop je paardje in een ruime stal plaatsen. Het is misschien niet zo heel sjiek enso. Nu rijd ik bij een stoeterij. Daar zijn 5 rijpaarden en er mogen er nog 5 onder zadel gebracht worden, de rest is te jong. Ik rijd daar volledig gratis, moet alleen 1 stal per week uitmesten.. Je moet gewoon heel goed rondkijken.. Het paardje wat ik nu rijd.. Daar zou ik wel 200 euro per maand voor over hebben.. Het is maar hoe je het bekijkt.. Veel succes..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 09:53

Ik vind het voordeel van een leasepaard is zodat ik kan oefenen met het berekenen van mijn uitgaven ik wil weten of ik echt geld genoeg ervoor heb en dat wil ik niet meteen testen op een eigenpaard want als ik die eenmaal heb en ik kom qua kosten niet uit heb ik een probleem.
En bij een eigen paard hab je aanschafkosten zadel hoofdstel dekens stallig enz. dat is een behoorlijke investering voor een student hoor.