Heb jij je paard verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:58

MirandaB schreef:
Het ging om het feit dat als je een spaarpotje maakt en je paard niet verzekerd dat je dan minimaal 100 euro per maand weg moet leggen om de boel te kunnen bekostigen.
Voor 50 euro per maand (als je paard het waard is) ben je uitgebreid verzekerd tot een bedrag van 5000 euro per jaar aan ziektekosten..
Noem maar een voorbeeld.
Je moet al minimaal 4 jaar sparen om aan dat bedrag te komen.... Knipoog

Dat snap ik, ik was alleen verwonderd Haha!

Is dat een maximaal bedrag?
Dacht dat die 5000 de verzekerde waarde van het paard was, niet het maximale bedrag aan ziektekosten?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:01

Ze keren hier uit tot 5000 euro per verzekerings jaar aan ZIEKTEKOSTEN
Dat is de Max
Hoe hoog je je paard dus ook verzekert hebt.
Ik verzeker San voor 3250 Mijn max aan ziektekostenvergoeding per jaar is dus 3250.
Als jij je paard verzekerd voor 10000 dan is je max uit te keren bedrag aan ziektekosten 5000 euro. Maar overlijdt hij dan krijgt je wel 10000 euro.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:39

Lydiia schreef:
Waar kan je voor 50 euro een verzekering mét ziektekosten krijgen?
en toch heb ik 'm Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 10:40

SuperPepeijn schreef:
en toch heb ik 'm Knipoog

Bij welke dan??? Knipoog Schijnheilig Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:43

bij amev-hippo betaal ik 550 euro/jr incl. uitgebreide ziektekosten verz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:47

Nee, alleen zeiktekosten, voor evt. operaties in utrecht, maar geen levensverzekering zeg maar, want dat krijg je zelden tot nooit terug is mijn ervaring.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:54

en mag ik vragen wat zo'n verzekering kost per jaar??

Groeten, marsha

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:54

En toch is dat een aardig bedrag...
Ik denk dat ik de laatste jaren aan DA kosten (geen entingen en drachtigheidsbegeleiding meegerekend want dat krijg je ook niet vergoed) niet meer dan gemiddeld 300 euro per jaar kwijt ben geweest.
Voor 10 pony's in totaal!
Reken maar uit als ik die allemaal zou gaan verzekeren, dan betaal ik veel meer aan premie...

Ik heb nu alleen de dekhengst verzekerd voor ongevallen en noodslachting, hij loopt met natuurlijke dekkingen iets meer risico dan normaal.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:58

marije, voor 1 paard valt het wel te behapstukken een verzekering, dus jouw geval is niet vergelijkbaar. het is heel logisch dat als je meerdere paarden hebt je die niet verzekerd? het bedrag wordt dat gewoon veel te hoog. bovendien kan je dan zelf iets aan risicospreiding doen.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:57

Ik heb mijn paard (19) bij amev-hippo verzekerd.
Ik betaal per jaar 340.-
Ik ben blij dat ik hem heb, helaas moet ik er weer gebruik van maken aan komende weken.
Ik heb hem uitgebreid verzekerd sinds dat ik hem heb.
Als hij volgend jaar 20 wordt dan wordt de verzekering automatisch omgezet in een ongevallen verzekering, dat heb met zijn leeftijd te maken zeiden ze.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:17

Okkie1 schreef:
Nee, aangezien de verzekering zó pietl*llig is en vaak veel te weinig uitkeert áls ze al wat uitkeren. Imo kun je beter zelf wat geld achter de hand houden.

idd

zo was destiny volledig verzekerd

door spat ongeschikt voor de fok en sport, kregen niets uibetaald
daarna HKO, nee hoor weer geen geld gezien

inmiddels is ze dus niet meer verzekerd

Quentin, waar ik nu wedstrijden mee rij etc, is alleen verzekerd voor als ie dood neervalt, die niet voor DA kosten kreupelheid etc

zodra Q dood is krijg ik uitbetaald, eerder niet

vind dat nog de slimste oplossing, want als ik kijk naar de premies die we voor destiny hebben betaald aan de verzekering, en er niets voor terugkregen(ja uiteindelijk konden we een deel van t geld terug krijgen, als we des aan hun gaven, maar konden haar niet terugkopen, en omdat ze op dat moment recreatief te berijden was wilde ik niet t risico hebben dat ze alsnog in de handel verdween)

dus iedere maand geld apart zetten, naar bv een spaarrekening, zodat je als er wat gebeurd zelf een reservepotje hebt, en eventueel alleen verzekeren voor als ie dood gaat.

denk dat je daar nog t meeste aan hebt(is mijn ervaring)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:47

Even denken hoe ik het alweer heb gedaan: hij is verzekerd bij de Amev voor ziektekosten, om de premie zo laag mogelijk te houden heb ik als waarde de slachtprijs opgegeven, interessert me eigenlijk niet wat ze uitkeren als hij eenmaal dood is, maar als de DA kosten de pan uitrijzen wil ik niet voor de situatie komen te staan dat ik een koliekoperatie niet kan betalen en hem daarom af moet laten maken.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:01

Renske20 schreef:
idd

zo was destiny volledig verzekerd

door spat ongeschikt voor de fok en sport, kregen niets uibetaald
daarna HKO, nee hoor weer geen geld gezien

inmiddels is ze dus niet meer verzekerd

Quentin, waar ik nu wedstrijden mee rij etc, is alleen verzekerd voor als ie dood neervalt, die niet voor DA kosten kreupelheid etc

zodra Q dood is krijg ik uitbetaald, eerder niet

vind dat nog de slimste oplossing, want als ik kijk naar de premies die we voor destiny hebben betaald aan de verzekering, en er niets voor terugkregen(ja uiteindelijk konden we een deel van t geld terug krijgen, als we des aan hun gaven, maar konden haar niet terugkopen, en omdat ze op dat moment recreatief te berijden was wilde ik niet t risico hebben dat ze alsnog in de handel verdween)

dus iedere maand geld apart zetten, naar bv een spaarrekening, zodat je als er wat gebeurd zelf een reservepotje hebt, en eventueel alleen verzekeren voor als ie dood gaat.

denk dat je daar nog t meeste aan hebt(is mijn ervaring)

Eerlijk gezegd vraag ik me af of je dan wel de overeenkomst goed hebt gelezen.
Het is (voor zover ik weet) vrij algemeen bekend, dat de verzekering bij een blijvende kreupelheid pas uitbetaald wanneer het dier afgemaakt wordt.

SP, ik had inmiddels door dat jou bedrag per maand was en niet per jaar! Ik betaal ook ongeveer de premie die jij noemt per jaar.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:45

Betalen ze dan ook de DA kosten van afgelopen tijd uit die je al betaald hebt? Of alleen het bedrag voor het overlijden van je paard?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:50

griebels schreef:
Betalen ze dan ook de DA kosten van afgelopen tijd uit die je al betaald hebt? Of alleen het bedrag voor het overlijden van je paard?

Yep, voor zover ik weet wel. Eerst de eventuele foto's/onderzoekskosten, en als het paard dan een papiertje krijgt waarop staat dat het afgekeurd is, kun je dat opgeven bij de verzekering.

Echter, moet je hiervoor wel een doorverwijzing van je eigen dierenarts gehad hebben.

Tenminste zo zit het bij mijn verzekering Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:53

En welke verzekering heb jij?

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:36

Poison schreef:
Nope.
Alleen wel WA. Dus als mijn paard spullen van iemand anders vernield.
Maar dat is gratis.

Edit: sorry heb over je vraag heen gelezen van Waarom niet..
Nou simpelweg omdat ik het teveel geld vind om vaak voor niks te betalen.
Zal ik de verzekering een keer echt nodig hebben, dan heb ik gewoon pech gehad.
Maar ik denk dat ik aan dat geld dat ik aan de verzekering opgespaard heb wel genoeg heb als hij een keer ziek wordt.
Anders wederom: pech gehad Knipoog
Ik neem het risico gewoon.

Mee eens OK dan!
Ik heb mijn paard 11 jaar en niet verzekerd. Ik heb 465 euro maal 11=
5115 euro bespaard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plus dat de dekking in 1 jaar nooit meer dan de verzekerde waarde(dagwaarde) is. Dus heel duur verzekeren(met superpremie) wil je iets goed vergoed krijgen.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:30

Onze 12 jarige is gisteren goed gekeurd door de meneer van de verzekering, was nog net op het randje maar hij mocht er nog in Lachen

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:52

Eigenlijk heb je ook wel gelijk om hem niet te verzekeren. Maar ik vind het zo'n groot risico. Maar ik wil het risico niet nemen dat hij straks iets krijgt en dat ik het niet kan betalen... Nu heb ik mijn paard voor 10.000 verzekerd. en betaal 100 euro in de maand. Ik vind het ook erg veel geld.. maar ja... moet wat he.. Lachen

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:10

griebels schreef:
En welke verzekering heb jij?

Amev

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:21

Tjonge, ik heb vorig jaar zoveel ziektekosten gehad dat ik het verzekeringsgeld voor 4 jaar eruit had......naah, dan is het toch wel prettig hoor!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:34

griebels schreef:

Ligt eraan welk type verzekering je kiest. Basis, uitgebreid, etc...
Maar ..de premie stijgt dan ook schrikbarend he!!!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:08

Alle 3 mijn hafburgers zijn verzekerd, DA betalen we zelf. De rest is verzekerd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:57

Lydiia schreef:
Eerlijk gezegd vraag ik me af of je dan wel de overeenkomst goed hebt gelezen.
Het is (voor zover ik weet) vrij algemeen bekend, dat de verzekering bij een blijvende kreupelheid pas uitbetaald wanneer het dier afgemaakt wordt.

ze was compleet verzekerd, en bij ongeschiktheid voor de fok/sport etc zou de waardevermindering worden uitbetaald
ook voor DA kosten was ze verzekerd

ineens was dat niet omdat spat een ziekte was ofziets, of erfelijk of omdat ze koehakkig stond en wij dus hadden kunnen weten dat ze kreupel zou worden(warom accepteerd de verzekering haar dan, en keurt de DA haar goed Verward )

iig een heel gedoe is het geweest

ondertussen waren we een jaar later en liep ze weer mee in de sport, dus hadden we zoiets, ach ja fokken willen we er toch niet mee doen, laat maar zitten dat getouwtrek van de verzekering

toen kreeg ze HKO, knapte wel weer op, maar weer geen DA kosten vergoed gekregen(ze was immers al kreupel geweest, en dan rijden was niet verstandig dus eigen schuld.)

toen weer de sport in, M1 dres en L springen, daarna recreatief en ineens was ze opnieuw kreupel en was ze helemaal niet meer geschikt om op te rijden

ook toen kregen we niets uitgekeerd, ook niet de waardevermindering, waar het in 1e instantie om ging, en terugkopen van de verzekering was ook niet mogelijk.

t verhaal zit nog veel ingwikkelder in elkaar, maar dit is ff een korte samenvatting
ze hadden iedere keer dat er betaald moest worden wel een ander mooi praatje om eronder uit te komen(dit was btw Amev-hippo)

Quentin is nu alleen verzekerd voor als ie doodgaat, bij Interpolis.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:01

Ik weet natuurlijk het hele verhaal niet.

Maar was het niet zo dat je pas geld krijgt bij blijvende kreupelheid? En zoals jij zegt is ze daarna weer in de sport uitgebracht, en was ze dus nog wel onder het zadel?

Correct me if i'm wrong Haha!