paarden binnen zometeen met de storm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:45

Licor blijft buiten, die trekt zich daar niet veel van aan. Ik kruip er alleen niet op, want hij wordt erg heet onder het zadel met wind Haha!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:55

Het waait hier niet echt hard en het is nog droog.Mira staat 24/7 buiten en blijft buiten als het aan mij ligt.
Ik zit er meer over in dat vanmiddag de osteopaat komt voor Mira en of ze heel aankomt. Scheve mond Kan ze vanwege het weer niet komen dan moet ik waarschijnlijk 2 weken wachten, liever geen storm dus.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:55

Mijn paard zal vast wel binnenstaan als ik vanmiddag na mijn werk op stal komt. De boer haalt ze er altijd uit als ze gaan rennen of voor het hek staan te drammen en de mijne heeft een hekel aan regen. Ik ben het er zelf niet zo mee eens om ze hun zin te geven maar goed.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:00

Tsja, ik denk dat ik die van mij straks toch maar naar binnen ga halen. De wei waar ze staat is meer een soort van boomgaard, dus dat lijkt me niet echt veilig! Dan maar hopen dat ze stal het houd, maar dat zal vast wel...

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:01

Mayandour staat met zulk weer bij stal. Daar kunnen ze zelf in en uit lopen, en de stal loopt uit op een stuk zand wat weer uitloopt op het kleine grasland. Ze kunnen dus zelf bepalen of ze in stal willen staan of buiten...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:17

Mijn arme zusje mag op haar fiets naar stal, ik denk niet dat Emeraldo lang naar buiten gaat.

Een half uurtje geleden vond ik het hier ook wel hard gaan, het regende ook en de bomen gingen heen en weer...
Maar ni schijnt de zon weer en is de lucht mooi licht blauw, maar inderdaad... de vraag is voor hoe lang? Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 13:20

Het waait hier (Alkmaar) al wat harder, maar nog niet stormachtig. Ik ga zo naar huis en naar stal. KNMI geeft wel vaker waarschuwingen die niet uitkomen, maar ja toch maar het zekere voor het onzekere.

Het KNMI verwacht dat de zomerstorm rond 14.00 uur de Nederlandse kust bereikt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:41

ik kijk even hoe ze er bij staat vanmiddag, als er meer paarden naar binnen gaan gaat ze vanacht lekker een nachtje op stal denk ik.. anders staat ze morgen met een giga snotneus ben ik bang Scheve mond
maar als er geen andere paarden naar binnen gaan blijft ze maar staan, anders ben ik bang dat ze de stal gaat verbouwen Knipoog

mevrouw heeft een hekel aan wind en een hekel aan alleen op stal staan.. dan zal ze toch echt moeten kiezen Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:41

MarijeR schreef:
Beetje wind kunnen ze best hebben.

Er wordt wel iets meer voorspeld dan een beetje wind... Ik heb al 2 regen/hagelbuien over me heen gehad en ook al wat onweer gehoord en het waait af en toe ook al flink.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:42

Mijn gevoel zegt naar binnen... Ik ben helemaal niet zo tuttebel.. maar er is iets wat zegt naar binnen.
Dus ik ga zo die 2 van mij en de 2 van mn vriendin binnen zetten...

Ons land heeft geen beschutting! Ze kunnen nergens achter staan of...

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:47

Die van ons staan buiten veiliger dan op stal. Dus blijven ze buiten staan.
staan ze zowieso al dag en nacht. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:48

Momenteel staan ze gewoon lekker buiten, ik heb wel een schriklint gezet zodat ze bij de bomen uit de buurt blijven.
Als het goed is kunnen ze nu nergens door geraakt worden, gaat het het vreselijk tekeer kunnen ze altijd nog naar binnen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:49

onze beestjes blijven fijntjes buiten,ze staat op een groot open stuk,dus is de kans dat ze iets om hun bolletje krijgen wat minder.
het lijkt me gevaarlijk onze beestjes binnen te zetten,we hebben een golfplaten dak,en die is er al een keer afgewaaid.. Scheve mond

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:01

Remy blijft mooi buiten staan vandaag; is hij morgen weer mooi schoon!!

Het zijn niet voor niks paarden; ze kunnen er heus wel tegen. Remy kan gewoon een container binnenlopen en kan tussen de bosjes gaan staan; daar is het zo dicht begroeid dat hij bijna droog staat. Lachen

Ik was eigenlijk van plan een buitenritje met Remy te gaan maken vanavond, maar ik denk dat ik dat nog maar een dagje uitstel Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:02

Die van mij (KWPN) gaat naar binnen... Maar Jordy (Tinker) en zijn fjordenvriend blijven lekker buiten...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:03

ik heb geen "binnen" in de zomer, bovendien lijkt het me veiliger in een boomloze polder met storm dan in een bouwvallig stal.....
Hij staat dus "lekker" buiten in de polder

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:11

paarden die biinen een schrikdraad omheining staan die stroom geeft hebben een zeer grote kans om geraakt te worden door de bliksem..dus bij onweer passen jullie dan wel op???
mijn schrikdraad heeft vorig jaar ook de bliksem opgevangen, en hier in belgie hangt alles zo ongeveer middeleeuws aan elkaar(de stroompalen enz..) dus de 4 huizen die hier staan zaten alle zonder stroom Bloos!

gelukkig stonden er geen paarden in de wei..maar mijn stroomapparaat was wel over beladen..,sindsdien ben ik best bang paarden in de onweer buiten te laten staan...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:12

Mijn paardjes hebben vanmorgen lekker in het land gelopen. Ze kregen wel 2 hoosbuien over zich heen maar dat geeft niet. Vanaf 12.30 uur staan ze binnen want bij storm laat ik ze echt niet buiten lopen!

toxic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:15

zodra en geen onweer komt kan je pony rustig in wei blijven staan tenzij je bij een dichtbewoonde buurt woont----> rondvliegende objecten *LOL*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:17

Ik moet bekennen dat ik het niet weet! Als het echt rot weer wordt kan ik er voor 10000% vanuit gaan dat ze door onze stalhouder binnengehaald worden (oliebol bedenk me net dat die in het vliegtuig naar Kenia zit) gelukkig ga ik om vijf uur naar stal en dan kijk ik wel even wat ik doe.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:18

mijne blijven ook lekker buiten staan.. geen rotzooi in de buurt..
en ze vinden de regen eigenlijk wel lekker Scheve mond zijn ze eindelijk ff van die vervelende vliegen af

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:21

ach het enige dat er rondvliegt in de polder zijn wat kalfjes denk ik en schaapjes......... en er staat wel schrikdraad aan 1 kant van het weiland, aan de andere 3 kanten sloot, maar het weiland is enorm groot

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:28

Lekker buiten! Binnen breken ze met dat weer alleen de boel maar af! Ik heb wel rijles vanavond(buiten), maar dat moeten we nog maar even zien... (Maar ach ja, wie vertrouwt de weerman nog, 9 van de 10 keer zit hij ernaast!)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:29

ik heb nu wel eeen poedersuiker voor mij veulentje in de regen, en nee ik ben geen penymeisje.

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:30

Hé jantine, ik heb ze buiten laten staan (jes en ras), ik weet niet waar je Jessie wil hebben hoor..!?!