Röntgenologisch keuren, wie betalen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:43

Ow pb's ook al in het openbaar, zal maar niet gaan temmen, worden moddies vaak niet liever van

maar duidelijker word het nog steeds niet hoor, eerst zeg je dit, 2 tellen later dat, en dat was het enige dat ik wilde zeggen dat ik dat niet snapte, niet meer, niet minder.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:43

Haha! de een bedoelt met keuren Klinisch en de ander rontgenlogisch, hoe bedoel je langs elkaar heenpraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:43

wat is de titel van dit topic?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:45

kawa, ff voor de duidelijkheid.

jij betaald bij goedkeuring, eigenaar bij afkeuring.

simpel toch

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:46

runningkawa"]
Ow pb's ook al in het openbaar, zal maar niet gaan temmen, worden moddies vaak niet liever van
[/quote]


Verward

Remember [quote="runningkawa schreef:
mag jij uitleggen wat ik bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:47

en dat moet door de pb's?
zeer netjes, je kunt zo ook nog wat typen?
verder gaven die pb's me echt geen duidelijkheid

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:47

Hihi Cinzano, ik kreeg het al warm van je.
Gelukkig want ik zie er de lol wel van in van zo'n heerlijk kibbeltopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:47

schoentje schreef:
kawa, ff voor de duidelijkheid.

jij betaald bij goedkeuring, eigenaar bij afkeuring.

simpel toch

Juist
en dan bedoel ik ook bij rontgenologisch, voordat er misverstanden over zijn.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:48

holly schreef:
ik zie er de lol wel van in van zo'n heerlijk kibbeltopic.


Ik ook hoor.... heb ik tenminste wat te doen hier op kantoor Tong uitsteken Haha!

Vind het alleen wel jammer van Kawa's topic...... sorry daarvoor

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:49

ja rontgenologisch, maar ook bij klinisch.

vind ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:50

Ik heb er geen moeite mee, heb antwoord genoeg, maar blijf sommige dingen niet snappen, maar zal nog wel steeds door de warmte komen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:50

schoentje schreef:
ja rontgenologisch, maar ook bij klinisch.

vind ik...

Ook dat, maar daar hebben de meeste geloof ik geen moeite mee.
kost ook geen hol.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:53

en toen was het weer rustig Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:53

Ik lig dadelijk nog onder mijn buro van het gieberen.

Waarom is het jammer van iemands topic?
Een topic is er om in te praten met elkaar.
Ik zie het altijd als een leerzaam iets.

Kawa heeft allang van verschillende het antwoord gekregen en is daarmee waarschijnlijk al een stuk op weg.

Toch blijkt dat niet iedereen hetzelfde over dingen denkt en dan is het best interesant om te lezen waarom iemand er anders over denkt.

Dan ook maar meteen een vraag.
Als een klinische keuring perfect verloopt, zoals de verkoper had gedacht en waarvan jij ook had gedacht dat het prima zou zijn.
Waarom kies je dan toch voor de optie rontgologisch? (puur belangstelling, voor ik dadelijk ook blont genoemd word Tong uitsteken )

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:33

Omdat een paard niet direct kreupel hoeft te zijn op een slechte foto. Maar hij kan na verloop van tijd of na arbeid, wel last krijgen van bv. OC(D) of een slechte hoefkatrol...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:36

holly schreef:
Ik lig dadelijk nog onder mijn buro van het gieberen.

Waarom is het jammer van iemands topic?
Een topic is er om in te praten met elkaar.
Ik zie het altijd als een leerzaam iets.

Kawa heeft allang van verschillende het antwoord gekregen en is daarmee waarschijnlijk al een stuk op weg.

Toch blijkt dat niet iedereen hetzelfde over dingen denkt en dan is het best interesant om te lezen waarom iemand er anders over denkt.

Dan ook maar meteen een vraag.
Als een klinische keuring perfect verloopt, zoals de verkoper had gedacht en waarvan jij ook had gedacht dat het prima zou zijn.
Waarom kies je dan toch voor de optie rontgologisch? (puur belangstelling, voor ik dadelijk ook blont genoemd word Tong uitsteken )


Vooral jonge paarden die zo fris uit het land komen zijn vaak klinisch prima in orde. Maar op de foto kan het nog weleens drama zijn. Zoiets komt er dan vaak uit na een paar maand werk.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:40

Pipo schreef:
Vooral jonge paarden die zo fris uit het land komen zijn vaak klinisch prima in orde. Maar op de foto kan het nog weleens drama zijn. Zoiets komt er dan vaak uit na een paar maand werk.



holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:41

De reden achter Rontgologisch snap ik wel, maar wat maakt het voor jou dat jij zo zou keuren.

Bij mij zou dat zijn als het echt veel geld kost en ik echt veel verwacht van het paard, met het oog op mankementjes die je die toekomst wegneemt.
Dus het is bij mij puur het geld wat ik veel vind en dat ik daarvoor een perfect in orde paard wil kopen.

Dit zijn toch dingen waar je thuis over nadenkt alvoor je op pad gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:47

holly schreef:
De reden achter Rontgologisch snap ik wel, maar wat maakt het voor jou dat jij zo zou keuren.

Bij mij zou dat zijn als het echt veel geld kost en ik echt veel verwacht van het paard, met het oog op mankementjes die je die toekomst wegneemt.
Dus het is bij mij puur het geld wat ik veel vind en dat ik daarvoor een perfect in orde paard wil kopen.

Dit zijn toch dingen waar je thuis over nadenkt alvoor je op pad gaat.


Liever 500 euro extra uitgeven en dan zeker weten dat deze gezond is, dan een half jaar later erachter komen dat deze niet gezond is, en dat je het paard aan de straatstenen niet meer kwijt kan. Dan kost het je nog veel meer geld.

De meeste paarden die ik had waren voor de verkoop, en dan wil ik dat soort risicos niet nemen.

Tuurlijk kan je best een paard kopen met een drietje op het straalbeen ( wel aan beide benen, anders NIET DOEN!) maar dan moet de prijs er ook naar zijn. Max een keer 2000 euro, tenzij het een hele goede is, dan mag het wel wat meer zijn. Maar er is een verhoogd risico. En als je paarden hebt die je ook weer wil verkopen dan is dat risico te groot. En daarbij brengt het geen geld op.

Stel: Je koopt een driejarige voor 3000 euro, je laat het paard niet keuren want dat vind je zonde geld. Na 3 jaar loopt het dier M dressuur en wil jij het dier verkopen, je vraagt 7000 euro..........hij word verkocht en gekeurd.......en heeft dan 3 tot 4 tjes op de straalbenen en OCD. Dan is dat paard ineens 2000 euro waard. Dus alle tijd en energie die je er in gestopt hebt is voor niets, en daarbij moet je nog inleveren ook.

Ik zou dat risico niet graag willen nemen.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:48

Ik geef liever 500 euro aan foto's nu uit dan dat ik over een paar jaren hoge DA kosten krijg of paard naar slacht kan brengen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:48

Verward Gezellig hier...

RK, die regel is heel normaal, hier in het noorden gaat het ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:50

runningkawa schreef:
Ow pb's ook al in het openbaar, zal maar niet gaan temmen, worden moddies vaak niet liever van

maar duidelijker word het nog steeds niet hoor, eerst zeg je dit, 2 tellen later dat, en dat was het enige dat ik wilde zeggen dat ik dat niet snapte, niet meer, niet minder.



Rare Pb's Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:52

Pipo schreef:
Rare Pb's Verward


Haha dit is idd een topic waar je goed bij moet opletten wil je het kunnen volgen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:54

Mwoah zal maar even ontopic gaan Knipoog

Wij laten alle paarden zodra ze komen Klinisch keuren. Als ze afgekeurd worden gaan ze altijd terug. Dat voorkomt dat we er geen tijd, geld en energie voor niks in stoppen. Voor ons is het paard dan goed als hij goedgekeurd wordt. Wil de koper ook Röntgenfoto's dan is dat mogelijk, mits hij/zij ze zelf betaald. Aangezien het paard voor ons, zonder foto's ook goed is.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:55

ja, ik vind ook bij goedkeuring voor jezelf en afkeuring voor de eigenaar.. Ik bedoel dan koop je zo'n beest niet en dan kun je t wel voor zijn paard gaan betalen.?? Dan blijf je bezig, stel dat je er twee achter elkaar hebt die afgekeurd worden..

Ik zelf zou sowieso altijd klinisch keuren, maar rontgenologisch vind ik voor het budget wat ik heb niet de moeite waard, bij een duurder paard van 7000 of hoger vind ik dan wel, omdat dat toch wel een stukje meer is dan bijv 2500 euro en je van die duurdere paarden hogere verwachtingen zult hebben en het ook de bedoeling is dat ze straks wel op hoog niveau kunnen presteren en met een paard van een minder prijs moet je daar al geluk mee hebben,...en dus moet je zeker weten dat je een goede hebt ( ook wle bij een minder duurdere) maar ik vind t toch meer nodig als ik een duur sportpaard koop, bij een goedkopere alleen klinisch..