*ahum* je doos kapot rijden op stubben ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:03

Lientje schreef:
oef ik ben niet de enige, ik heb het soms ook wel eens aan de hand, best wel pijnlijk.
Waar ik ook regelmatig last van heb zijn bloedblaren op de plaats waar de elastiek van mijn onderbroek aan mijn dijen zit. Heeft hier ook iemand last van?

Jep ik ook Haha!
Die kanten snijden.
Die onderbroek met een soft kruisje heb ik gekocht.
Maar nu snijden de kantjes ongelovelijk.
Ik heb gisteren een bontje besteld bij Divoza.
Ik ben razend benieuwd *LOL*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 09:29

Manon heeft ook bontje besteld dus kan het binnenkort uitproberen.
maar hopelijk morgen les en dan laat ike erst tyrza ff kijken of ik wel op m'n kont lanceer met lichtrijden...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:39

Ook ik heb hier de nodige ervaring in (jammer genoeg).
Qua onderbroeken, zitten bij mij Bjorn Borg onderbroeken met van die pijpjes het prettigst.
Qua zadel.. pff ik heb een jaar op een knoert-hard zadel gereden waarbij ik verder nergens last van had, maar heb een paar weken op een Kieffer gereden en ik kwam er bijna jankend af.. (nou eigenlijk kwamen de tranen later op het toilet... Bloos! Huilen )

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en heb een zadelmaker laten komen, en heb verschillende zadels uitgeprobeerd. En ik moet zeggen dat ik toch wel ga voor zeeeeeeeeer zachte comfertabele zadels.. jammer genoeg met een niet zo comfortabel prijskaartje..
Ach.. dat mag de pret niet drukken!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:06

IngridM schreef:
maar hopelijk morgen les en dan laat ike erst tyrza ff kijken of ik wel op m'n kont lanceer met lichtrijden...

Welk bontje heeft Manon besteld?
Ik neem denk ik eerst een goedkope van Divoza of van Ooteman.
Die zijn 13 €

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:26

HAHAHAHA.. ik zie het helemaal voor me..

Citaat:
Tallie1979 schreef:
Er schijnen ook van die onderbroeken met een gelkruis te zijn Misschien is dat een optie?

Dan hoop ik dat dat dan goed vast zit, zou wat minder zijn als het kapot gaat tijdens het lichtrijden

Zit je in je les .. Ehh sorry instructeur.. ik moet even naar de WC mijn gelonderbroek annex mutsbumper is ontploft!! Nagelbijten / Gniffelen Bloos!
Ik neem het onderwerp wel serieus hoor maar ik moet er af en toe een beetje om lachen.. mag wel toch?? Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:30

Jaike schreef:
Oh, ik dacht ook dat ik de enige was en vond het toch een redelijk genant onderwerp, dus durfde het zelf niet te openen Bloos

Tot nu toe heb ik nog niet echt bruikbare tips Verward

Een fietsbroekje is wel een bruikbare tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:59

Ik snap niet hoe jullie je allemaal zo ver naar voor kunnen doorrijden. ik heb dat ook regelmatig maar dan wat meer aan de achterkant zegmaar...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:18

Met mijn Passier GG dressuur en Stubben springzadel heb ik nergens last van.
Ik heb heel kort met een Wintec 500 dressuur gereden en daarvan had ik na een buitenrit van anderhalf uur wel blaren. Dat komt dan waarschijnlijk door het onnatuurlijke materiaal waardoor je wat gaat zweten en waardoor de huid dus dunner wordt.

Verder heb ik mij gelukkig nog nooit open gereden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 11:21

parouscha"]
[quote="IngridM schreef:

Welk bontje heeft Manon besteld?
Ik neem denk ik eerst een goedkope van Divoza of van Ooteman.
Die zijn 13 €
[/quote]

oef.......ze heeft het me gezegd, maar ben het alweer vergeten.
In ieder geval gekocht bij een westernzaak wat ik begreep, kost 55 euro.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:23

Zep schreef:
Ik snap niet hoe jullie je allemaal zo ver naar voor kunnen doorrijden. ik heb dat ook regelmatig maar dan wat meer aan de achterkant zegmaar...

daar heb ik ook meer last van, sta je onder de douche meteen tegen de wand aangeplakt als er water overheen komt....doet echt zeer...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:33

Met bontjes over je zitting mag je geen wedstrijden rijden, dus ik zou het geen oplossing vinden (heb gelukkig geen last van doorijden)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:03

Zep schreef:

Hahaha en ik snap niet hoe je dat zo ver naar achteren kunt Knipoog .

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:19

germie schreef:
Met bontjes over je zitting mag je geen wedstrijden rijden, dus ik zou het geen oplossing vinden (heb gelukkig geen last van doorijden)

Vind ik ook zo belachelijk.
Dat je daar niet mee mag rije.
Maar je mag er bijv. tijdens het inrijden wel mee rijden?
Maar tijdens een proef niet?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:35

ik ken iemand die een medische verklaring meeneemt naar wedstrijden en er dus wel mee rijdt!
die goedkope bontjes helpen nix, die heb ik gebruikt voor een trektocht en die rijd je in 1 dag plat...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:43

Welke bontjes bedoel je dan?
Die van divoza die ik aankaarte?

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:49

Ik rijd op een manege en op mijn verzorgpaard, op veel verschillende zadels dus en op allemaal rijd ik mij aan de voorkant door. Ik heb op marktplaats een tweedehands seatseaver (gelzitting voor op je zadel) gekocht en dat is mijn redding! Ik heb bijna nooit meer last ervan.
Verder rijd ik met naadloze onderbroeken van de Hema daar zit niet zon randje aan de voorkant want zelfs daar reed ik mezelf nog op door!
Met een bontje heb ik geen ervaring maar het lijkt mij dat dat snel plat word door gebruik en dat je er dan niet veel meer aan hebt...
1x in de maand (menstruatie) rijd ik mij nog door maar daar kan ik wel mee leven.

Maar echt dames een seatseaver is zijn geld dubbel en dwars waard!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:20

Ik heb een seatsaver van Orgaterm gekocht, dat is lamsvel. Ik heb daar ook een onderlegger van voor onder mijn springzadel en als ik die gebruik dan merk ik dat Maddox minder zweet onder het zadel.

Vandaar dat ik voor het bontje ben gegaan. Ik wil geen zweetbillen. Ik ga m zelf alleen gebruiken voor buitenritten en zodra Ingrid wedstrijden gaat rijden dan rijdt ze haar doos maar weer een keer kapot hahaha

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:20

Die goedkope bontjes idd, die van lamsvel weet ik niet, nog niet geprobeerd

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:09

Zep schreef:

Heb het jammer genoeg op allerhande plekken gehad,
Vroeger op mijn eerste zadel had ik vooral last met buitenritten in de richting van mijn stuitje en zitbeen knobbels.
Afgelopen jaar had ik het dus met die Kieffer meer aan de voorkant.. hmm is allebei niet fijn... maar dat laatste vond ik toch wel echt een Crime! (ook mijn vriend was weer heeeeel blij met mijn paardenhobby.. Scheve mond

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:13

Aha, leuk topic, wordt natuurlijk nooit over gespreoken, maar komt erg veel voor, ik heb het ook heel vaak gehad. Ik rijd nu met een ander zadel en nu is het over (Premium) voorheen reed ik op een Kieffer en altijd pas na het rijden ontdekte ik dat ik open lag. Van alles geprobeerd ander ondergoed, andere rijbroek. Een ander zadel was voor mij de oplossing.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 15:18

Nou ik heb morgen les dus Tyrza mag aan de bak om te kijken hoe ik psies lichtrijd......... Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:13

orionneke"]
[quote="Zep schreef:

Hahaha en ik snap niet hoe je dat zo ver naar achteren kunt Knipoog .
[/quote]

Precies, hahaha!!!!!!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:22

Ik heb vandaag een bontje gehaalt.
Die is van 100% schapenbont
Maar weet het merk niet?
Is dat ook goed spul volgends jullie?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:23

Bij mij werkte zo'n duur bontje niet! Daarbij mocht ik er nie tmee op wedstrijd. Je raakt ook verwend dan. Je zit is steviger en zachter dus niet ideaal als je dan op wedstrijd weer zonder moet rijden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:38

Helaas mijn bontje paste niet.
Ik kreeg hem niet om de beugelflap zeg maar heen.
Zitten er speciale maten aan dan?
Ik kan ze op internet maar in 1 maat bestellen?