Doorrijden tijdens het mesten: voor/tegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Voor/tegen doorrijden tijdens het mesten?

Voor
136 (83%)
Tegen
18 (11%)
Weet niet...
8 (4%)

Totaal aantal stemmen: 162

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:46

Doorlopen met die hap! In het land kunnen ze ook mesten als ze lopen dus doe ik het met het rijden ook altijd. Mijn vroegere pony die deed het wel zo'n 10 x per uurtje rijden, dus dan sta je langer stil dan je echt rijd Haha!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:20

Citaat:
Het is voor een paard heel natuurlijk om rennend te poepen. Ze kunnen het in volle galop als ze willen.

Misschien als er geen ruiter op hun rug zit wel, ja.
Maar mét ruiter hebben ze toch wat meer moeite.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:27

Citaat:
Het is voor een paard heel natuurlijk om rennend te poepen. Ze kunnen het in volle galop als ze willen

die van mij is dan vast en zeker een uitzondering: ook op de wei gaat ie er eens lekker uitgebreid voor staan, ik heb hem nog nooit lopend zien mesten op de wei

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:31

SarahJ schreef:
Misschien als er geen ruiter op hun rug zit wel, ja.
Maar mét ruiter hebben ze toch wat meer moeite.

Het hangt misschien van paard tot paard af, maar ik heb niet de indruk dat mijn paard lopend veel moeite moet doen om te mesten.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:34

mijne moet ook doorlopen, maar nu nog niet, ben nu bezig met inrijden, en hij is al zo gestressed...

Trixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:34

Ik heb gehoord dat er een nieuwe regel is (of gaat komen) dat je voor het mesten mag stoppen tijdens de dressuurproef, maar dat zal wel onzin zijn?!? Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer waar ik het vandaan heb... Zelf rijd ik altijd door, want tijdens de wedstrijd (western) mag ze ook niet stoppen. Ze doet het trouwens meestal tijdens de galop, en dan stopt ze ook niet uit zichzelf, in stap wil ze nog wel eens stoppen.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:39

Citaat:
Het hangt misschien van paard tot paard af, maar ik heb niet de indruk dat mijn paard lopend veel moeite moet doen om te mesten.

Je bedoelt ook als je erop zit?
Kan natuurlijk, kan idd van paard tot paard afhangen.

Ik quote nog even mezelf (:D ):
Citaat:
Maar anderzijds ... een paard heeft best wel moeite om te mesten met een ruiter op zn rug, hoor. Tijdens het mesten bolt zn rug immers op, en wanneer er dus een ruiter op zn rug zit, wordt dit opbollen bemoeilijkt.

Je moet maar eens opletten als je nog eens eentje ziet mesten, je paard wordt ineens 10cm groter Knipoog .

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:52

Doorlopen! Ik heb geen zin in een noodstop in me proef omdat meneer moet poepen. In het land kan hij er lekker uitgebreid voor gaan staan en dat doet ie dan ook, maar als ik met hem bezig ben (zowel longeren als rijden) dan loopt ie gewoon door.