Krijgt jouw paard weidegang van mei t/m september?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krijgt jouw paard weidegang van mei t/m september?

nee, deze faciliteit heb ik niet
4 (1%)
geen weidegang, een paar uur in een paddock
6 (2%)
2 tot 4 uur
22 (8%)
4 tot 10 uur
52 (21%)
10 uur of langer
25 (10%)
onbeperkt
107 (43%)
anders
29 (11%)

Totaal aantal stemmen: 245

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:18

Nu het weer nog wat wisselt (lees: nog flinke regenbuien)
lopen ze sinds dit weekend met z'n tweeën in een grote paddock (1500 m2) met een grote inloopstal 6 x 7 meter!!!
Ze komen een paar uurtjes per dag op wei.
Als het straks echt zomer is gaan ze 24 uur op wei!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:20

Ik vind een weidegang belangrijk voor een paard enkel dit jaar gaat ze niet dus heb nee gestemd. Ze heeft vorig jaar gevochte op de wei en toen dus haar griffelbeentje gebroken... Vandaar dat ze dit jaar niet gaat vanwege haar been die net 2 maanden goed is en net weer in training staat!

De veulens staan heel de dag buiten ook snachts...

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:01

Ik heb op anders gestemd, omdat de wei bij ons nog helemaal ingedeeld moet worden Scheve mond Alle paarden staan nu nog op stal.
Maar normaal staan ze van mei t/m september van ongeveer 07.00-09.00 tot wanneer je ze er uit haalt. Dit is in ieder geval toegestaan. Sommige mensen zetten hun paard maar voor een paar uurtjes op de wei, maar dat is hun eigen keuze.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:08

Gossiemijne staat alleen overdag op het land, a omdat ik zijn ritme erin wil houden en weet dat hij het afschuwelijk snachts buiten heeft en b omdat ik het niet vertrouw, mijn paard op het land pal naast de weg, waar zo iedereen in en uit kan lopen, dus ook met je paard. Het land bij ons op stal ging 1 mei open en blijft meestal open tot en met oktober, soms langer soms korter, afhankelijk van het weer. Als het stortregent gaat Gossie op stal, niet dat hij zou smelten ofzo, maar hij heeft er zo'n hekel aan en krijgt exceem. Afgelopen zaterdag regende het zo hard bij ons en was behoorlijk fris, er waren zelfs twee paarden onderkoeld, gelukkig dat men erop gelet heeft. Ook bouw ik ueren op, hij is erg gevoelig voor koliek, dus dat word elke dag met een uurtje verlengd, hij staat er nu 5 en een half uur in, perfect dus.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:50

Ik heb op 10 uur of meer gestemd, maar speel een beetje vals daarbij tel ik ook de tijd dat ze in de paddock en bak lopen, dan zou ik ong uitkomen op per dag 6 uur in de weide en ong. 5 uur in de bak en paddock, ligt ook wel een beetje aan het weer hoor, is het nu echt pokkeweer dan staan ze sochtends iets langer binnen en gaan ze savonds eerder naar binnen, maar het kan met warm weer ook voorkomen dat ze snachts ook buiten blijven. het is afhankelijk van het weer, maar ze komen zeker 8 uur pd eruit en zomers dan langer.

Nu moet ik er wel bij zeggen dan we schuilstallen op de weide hebben en ze kunnen bij regenachtig/of brandende zon weer zelf bepalen of ze binnen of buiten staan dan laat ik de staldeuren open staan.
Ook op de weide staan bomen waar ze meestal voldoende beschutting en schaduw kunnen vinden.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:16

Mijn verzorgfjordje staat altijd buiten, behalve als het echt heel erg slecht weer wordt (lees: hagel, storm, onweer zo iets dergelijks) met een regenbuitje blijft hij gewoon buiten

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:45

Hij is nu aan het wennen en staat vandaag 6 uur op het land.
Maar zodra hij de volle dag kan gaat hij om 08.30 het land op en rond 21.00 uur eraf (of iets eerder ligt eraan). In de nacht staat ie gewoon lekker op stal te dromen over de volgende hap gras de volgende ochtend.

dekleinepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:02

Onze groep gaat altijd rond het middaguur vanuit de paddock de wei in tot een uur of zes. Zolang het kan. In de loop van de zomer wordt het teruggebracht tot een paar uurtjes. We weiden ze iedere 3 a 4 weken om naar het volgende stuk. Dit omdat we niet zo heel veel hebben en ze er lekker plezier van blijven houden zo. Ook voor het wormbeleid is dit goed trouwens. Enneh...poepscheppen doen we ook, maar...zouden we i.p.v. 3 keer in de week eigenlijk dagelijks moeten doen...verbeterpuntje ! ahum

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:22

Mijn paardje mag sinds begin april het land in. Aangezien het een echte haflinger (lees vreetmonster) is, en het gras op het land nog vet was, heb ik het geleidelijk opgevoerd. Hij staat nu sinds deze week de hele dag buiten. Dat had ik twee weken geleden ook al geprobeerd, maar toen was hij in twee dagen tijd zo explosief gegroeid dat ik dat weer even teruggedraaid heb. Nu is het gras ook korter en mag hij vanaf het weekend ook snachts buiten blijven. Hij vindt het heerlijk (ikke ook). Ik wou dat hij swinters ook buiten kon blijven, maar dat kan bij ons helaas niet.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:06

Ik heb "anders". Zowel mijn paard als die van mijn vriend hebben weidegang van januari t.e.m. december. Het hele jaar door staan ze buiten, ook bij rotweer. Bij een dik pak sneeuw enkel een paar uurtjes in de namiddag, maar dat is toch nog beter als niets.
's Morgens gaat Memuska rond 6 uur buiten op de kleine wei, tegen de middag verhuizen ze naar de grote wei (meer gras), rond half acht komen ze weer naar de kleine wei, krijgen ze eten en mogen ze daar nog buiten spelen tot een uur of 11. Tenzij het echt rotweer is, dan blijven ze op het kleine weitje waar ook hun stallen staan.
Margriet gaat gewoonlijk 's morgens buiten (rond 8u) en om een uur of 11 weer op stal. Nu staat ze echter op aanraden van de DA dag en nacht buiten, tenzij het echt ***weer is.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:35

Onze paarden gaan in april echt de wei op en zodra het lekker warm is blijven ze de hele zomer dag en nacht buitenstaan. Ze blijven tot ongeveer oktober op de weilanden lopen, daarna worden ze voornamelijk op stal gehouden, maar gaan ze wel elke dag nog een paar uurtjes in de bak.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:26

Melody staat overdag in de wei en komt s'nachts weer op stal. S'morgens gaan ze om 8 uur ongeveer de wei in en worden tegen 4 uur weer opgehaald. Hij staat s'nachts binnen omdat hij zich helemaal rond eet en hij dus echt veel te dik wordt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:29

Die van mij staat al zo'n 3 weken dag en nacht in de wei! En blijft zo tot september/oktober staan, hangt van het weer af.
Mijn fries staat ook al een tijdje op de wei en blijft daar ook ong. dezelfde periode staan (staat wel ergens anders als mijn NRPS).

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:32

Straks als wij ze bij huis hebben staan krijgen ze onbeperkt weidegang. Ze krijgen dan aan hun stal een uitloopweide. 's avonds zetten we ze dan nog in de andere weide.

Nu staan ze al lekker hoor. Van 's ochtends een uur of negen tot 's avonds een uur of 18:00 heerlijk op de wei te niksen Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:33

ja die van mij komt van 1 mei tot zolang het kan dit jaar in de wei, ze komt dan elke dag 2 uur buiten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:02

Ivanka staat het hele jaar buiten. Van mei t/m oktober/november ongeveer staat ze dag en nacht buiten. Als het me 's nachts weer te koud wordt in de herfst, dan gaat ze 's nachts naar binnen en gaat ze 's ochtends nadat ze dr eten op heeft weer naar buiten Lachen

XSantyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:21

Onze paardjes kunnen het hele jaar door, dag en nacht in de wei staan maar in de winter staan ze meestal van november tot februari in de bak. Ze gaan vanaf begin juni/eind mei dag en nacht de wei op tot ergens in september/oktober.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:40

Mijn tinker staat van november tot april 's nachts binnen en overdag op het land of in de paddock, dat hangt een beetje van het weer af, bij veel regenval is het land te nat. Van april tot november loopt ze overdag op het land en 's nachts in de paddock
(ze groeit anders teveel Clown ).

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:19

ik heb onbeperkt gekozen. Maar ik wil eraan toevoegen dan onze paarden ook de andere maanden van het jaar op de wei staan. Dan krijgen ze natuurlijk hooi bij, want er staat dan bijna niets meer.

Als er te veel rijk gras op de wei staat, vliegen ze al eens de paddock in. Dan mogen ze maar enkele uren per dag in de wei. Maar de paddock is ook groot hoor. Ruim twee pistes groot, gok ik.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:23

ik zou willen dat mijn pardje in de winter ook lekker op het land kon.. al zijn het maar en paar uurtjes... maar als je op het laagste punt van nederland staat is dat erg lastig... en nat...

Veta25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:56

Mijn paard gaat overdag de hele dag lekker het weiland in.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:04

Die van ons staan zoveel mogelijk dag en nacht buiten. Als het echt niet meer kan aan het einde van het jaar vanwege het grasland ( wat ook nog voor andere doeleinden dan alleen paarden wordt gebruikt ) komen ze s'nachts binnen en mogen ze overdag op het blubberkampje, zo noemen wij het. Is eigenlijk een stuk vertrapt land, vies en blubberig maar ze kunnen toch lekker buiten staan.
Afgelopen jaar hadden we ze in december nog buiten op het land, de bodem is lang goed gebleven, toen met die wekenlang regen was het gebeurd.
Maar ze staan nu alweer vanaf eind februari/begin maart dag en nacht buiten, en zo heb ik het ook het liefst.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:05

gewoon het hele jaar door natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:07

die van ons gaan elke dag naar buiten, in de winter in de longeerbak en dan zodra het maar even kan gelijk het land op... en dan meestal tot augustus ofzo!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:08

Aman staat vanaf ongeveer april buiten dag en nacht!
Ik wil haar zo lang mogelijk buiten houden maar als het steeds stort van de regen gaat ze naar binnen! Dan loopt ze alleen maar het weiland kapot...