Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Myra1"]
[quote="MissJ schreef:Als je op een manege rijdt moet je betalen, als je een eigen paard hebt kost dat geld, dus waarom zou je voor een bijrijdpaard niet betalen?
Marliesje schreef:Als een eigenaar niet genoeg tijd heeft voor zijn paard of zelf niet rijdt kiest hij/zij voor een bijrijder. Als hij/zij zijn paard niet kan betalen of kwijt wil waarom verkoopt hij/zij hem dan niet. Een bijrijder bewijst jou een dienst mits die wel een beetje niveau heeft. De bijrijder heeft niets over het paard te zeggen, ook al kan het gevoel eigen paard er wel zijn.
MissJ schreef:Ik heb trouwens ook nog nooit hoeven te betalen voor de dierenartskosten ed, dat vind ik eigenlijk ook gewoon de kosten voor de eigenaar.
Marliesje schreef:Een bijdrage leveren vind ik wel oke, maar niet evenredig dus 2/7 van de kosten als je 2 keer in de week rijdt. Tenslotte heb je niks te zeggen over het paard, je blijft bijrijder.
Tessebes"]
[quote="Marliesje schreef:Een bijdrage leveren vind ik wel oke, maar niet evenredig dus 2/7 van de kosten als je 2 keer in de week rijdt. Tenslotte heb je niks te zeggen over het paard, je blijft bijrijder.
Nou is floortje (riant) ook wel de beste eigenaresse en ben ik inderdaad heel vrij in wat ik allemaal mag doen. Bovendien geeft ze me ook nog les en vind ik het niet meer dan normaal om mee te betalen. En dit is natuurlijk veeeeel fijner dan zo'n duffe manegeles. Tessebes schreef:Vind ik zo'n onzin he. Als een bijrijdster niet betaald, dan komen ze opeens hun afspraken niet meer na? Volgens mij ligt dat aan de persoonlijkheid van je bijrijdster, niet aan de financiele vergoeding. Betrouwbaarheid valt niet in geld uit te drukken.
Quellian"]
[quote="Tessebes schreef:Vind ik zo'n onzin he. Als een bijrijdster niet betaald, dan komen ze opeens hun afspraken niet meer na? Volgens mij ligt dat aan de persoonlijkheid van je bijrijdster, niet aan de financiele vergoeding. Betrouwbaarheid valt niet in geld uit te drukken.