Vind jij dat je goed kunt rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:49

Ik verlang terug naar de tijd dat een schopje de vooruit was en zachtjes aan de teugels trekken de ho was Haha!
Maw... het wordt alleen maar moeilijker... dus echt goed rijden zal nooit gaan omdat mijn grenzen steeds bijgesteld worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:56

of ik kan rijden weet ik niet, maar ik weet wel dat ik en mijn pony aardige wedstrijden rijden en dat mijn zit goed is. als ik me vergelijk met mensen op de club, dan zijn er maar een paar die beter rijden als mij. alleen loop ik, aangezien ik nog een vrij jonge pony heb, steeds tegen kleine probleempjes op. zoals nu dat ze te veel op de voorhand loopt. maar met les zijn die te verhelpen. dus ik vind dat ik redelijk goed rijd op mijn pony. en je leert steeds meer dus je grenzen blijf je verleggen, dus in je eigen ogen rijd je nooit goedgenoeg.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:04

Wat is goed rijden? Je paard goed aanvoelen? Of het talent hebben een beetje met elk paard om te gaan?

Met Tol heb ik dagen dan krijg ik kippevel met wat we doen.

Rijd ik op mijn grasgroene 4 jarige, dan denk ik: waar moet dat verder?

Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. En heb je samen een obstakel overwonnen en tot een compromis gekomen, dan heb je dat toch maar weer even zelf gedaan Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:05

ik denk dat iedereen wel vind van zich zelf dat je goed kan rijden... maar ik vind persoonlijk dat ik veel vooruit ben gegaan toen ik de overstap naar de paarden heb gemaakt, en ik denk dat dat ook mede komt doordat ik in de tijd dat mijn pony een peesblesure had, heel veel met iemand op wedstrijd ben geweest, en daar heb ik echt heel veel van geleerd

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:10

Nee, ik kan niet goed rijden. Waar ik wel goed in ben, is het genieten van de paarden. En zolang dat nog voorop staat, denk ik dat er niets aan de hand is...

Ik blijf mezelf verbeteren en dankzij mijn kleine verschimmelde monster gaat het wel met een stijgende lijn Lovers

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:11

Wat is goed rijden? Ik vind wel dat ik steeds meer vooruit ben gegaan de laatste tijd.. maar of ik goed kan rijden? Dat kan ik niet van mijzelf zeggen.. het kan altijd beter, toch?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:23

Het kan nog veeel beter maar ook slechter, ik rij normaal denk ik. Vervelende paardjes kan ik meestal wel aan maar dat ik nou de sterren van de hemel rijd...nee dat doe ik nog lang niet Bloos

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:37

Okkie1 schreef:
Zoals mijn stiefvader altijd zegt: Je kunt pas goed rijden als al je vingers even lang gegroeid zijn. Knipoog

Mijn ervaring is dat mensen die overtuigd zijn van zichzelf dat ze goed kunnen rijden meestal koekebakkers zijn, omdat ze het toch al allemaal kunnen leren ze niks meer bij. Ze nemen weinig tot niks aan en daardoor leren ze het minst.

Waarom typ jij nou altijd net dat ene zinnetje dat ik wilde typen??????
Tsja de "legendarische uitspraak" van mijn stalhouder en okkie's stiefvader zal me altijd bij blijven. Dat maakt het rijden op zich ook meteen een stuk makkelijker te plaatsen (en dan vooral de dipjes)

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd altijd met een heel lekker gevoel met mijn paard bezig ben, ik zie vooruitgang en dat stemt me gewoon heel gelukkig. Dat wil overigens niet zeggen dat ik van mezelf vind dat ik kan paardrijden, ik denk dat dit meer zegt over de band die ik met hem heb opgebouwd.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:41

Ik vindt dat ik goed genoeg kan rijden.
Maar ja wat is goed rijden??
Ik rij recreatief en kan rustig blijven zitten als m'n paard schrikt o.i.d en dat vindt ik voor mezelf goed genoeg.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:52

Jep, k kan geweeeeeeeeeeeeeeeeldig rijden Tong uitsteken Haha!

Nou k kan meestal blijven zitten, mn paard aardig sturen, maar degene die er voor zorgt dat het er leuk uitziet is mijn paard..

K zeg altijd maar dat k niet kan rijden maar mn paard t kan Lovers

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:05

Nee, ik ben zeker geen topruiter.
Maar wat is goed? Ik kan wel vrij makkelijk met moeilijkere paarden omgaan. Waar andere stoppen, ga ik verder en meetsal lukt het me dan ook nog aardig. Maar of dat goed is? Ik ben gewoon een gemiddelde ruiter denk ik Lachen

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:16

ik vind goed rijden een relatief begrip. neem nou Anky. kan toch goed rijden.... rijdt met verschillende paarden goed... maar als je haar laat springen met een weigeraar.... wat dan? rijdt ze dan ineens niet meer goed? of toch nog wel?

als iemand me uitlegt wat goed rijden is en wie als standaard genomen wordt ga ik heel erg mn best doen om een antwoord te geven. Knipoog

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:23

Ach, ik rij denk ik niet goed. Maar voor de periode dat ik nu rij (-> 1 jaar buitenrijden + bijna 1 jaar op een manege) kan ik het denk ik beter dan de gemiddelde. Maar dat komt ook door mijn leeftijd (16, meer begrip voor wat je doet) en doordat ik heel vaak in de week rij. Duzz, is moeilijk te zeggen, ik denk onder gemiddeld.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:37

Of ik vind dat ik goed kan rijden??? Nee zeker niet, ik bgen echt geen beginner, maar goed is anders. Laat ik het zo zeggen, ik doe mijn best mijn paard zo goed mogelijk aan het werk te zetten op de "juist" manier. Meer kan ik niet doen en minder ook niet Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:46

Het is bij mij al stukken slechter geweest. Haha! Ik beschouw mezelf als een gemiddelde ruiter. Niet heel slecht dus maar het kan ook nog beter. Cool

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:20

tsja wie gaat nou zeggen: IK KAN GOED RIJDEN?? niemand toch?
nou ik kan blijven zitten dat is het belangrijkste! (ben pas een keer gevallen in 2jaar tijd) Lachen
maarja ik rij ook pas 2jaar en ik kan (met moeite) een pony aan de teugel rijden..maarja ik ben iig bijna nooit bang meer...(vroeger wel)
en ik sta bekend op de manege als "gevorderde" Schijnheilig (ik moet privee paarden opzadelen, kinderen helpen enzo)
maja wat is nou goied rijden Verward
groetjes roos

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:24

Ik blijf wel zitten maar mijn houding is niet echt je van het Ik zou ook wel wat consequenter willen zijn.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:04

Haha! Vergeleken met anderhalf jaar en de jaren ervoor kan ik wel een stuk beter rijden, maar toen had ik ook nog nooit gehoord van gewichtshulpen en kwam ik bij elke galopsprong een stuk uit het zadel Haha!
Ja ik kwam vers van de manege haha..maar goed rijden kan ik nog steeds niet..en dat zal ik ook wel nooit leren, want ik heb sowieso nog nooit iemand gezien die perfect reed.En goed staat voor mij wel zo'n beetje gelijk aan perfect.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:09

In vergelijking met iemand die een jaartje op een manege rijdt kan ik heel goed rijden (op dressuurgebied).
In vergelijking met Anky van Grunsven rijd ik bar slecht.

Ik ben gewoon een gemiddelde ruiter denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:10

holly"]
[quote="runningkawa schreef:
Citaat:
Neem RK, daarvan zou ik ook zeggen, die rijd goed. Zij heeft ooit eens verteld samen met haar paard te zijn gaan springen (of was het nou dressuur ) Daarin hebben ze toch samen iets moois neergezet. Misschien wel iets wat zij nooit verwacht had van haarzelf. Daarvoor heeft zij goed moeten rijden.
Dan neem ik aan dat zij daar trots op is.

dank je voor het compliment Bloos

Zowel met springen als dressuur ben ik verder gekomen dan ik ooit gedacht had.
En zeker daar ben ik erg trots op.

Maar eigenlijk ben ik vooral trots op Kawa, want zonder zijn geweldige karakter, had ik het nooit gehaald.

Dus goede ruiter..nee
Maar geweldig paard..ja Lovers

Alstublieft
Is het niet ook zo dat jij ook alles uit de kast hebt moeten halen, net als Kawa? Of te wel, je hebt goed moeten leren rijden om zover te kunnen komen.
[/quote]
tuurlijk is het flink oefenen.
Maar dat gaat ook geleidelijk aan.
Je hoeft niet vandaag als nog geen B ruiter, morgen Z te starten.
Je groeit samen met je paard langzaam naar de moeilijkere oefeningen toe, zodat je spelenderwijs die oefeningen doet, waarvan je enkele jaren terug dacht als je dat iemand zag doen, waauw, die kan goed rijden Lachen

Ik ben er van overtuigd dat iedereen met de juiste les instelling en gezond paard het Z kan halen.
Want als ik het kan, kan iedereen het

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:13

ik weet niet of ik goed rij, dat moeten anderen maar zeggen.
Ik heb er lol in en dat vind ik het belangrijkste.
De afgelpoen 2 jaar heb ik wel gioed leren zitten met Luna Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:39

Ik krijg Silly zonder ongelukken de ring rond... dat zegt al heel wat Haha!

Wel heb ik al zoveel paarden gereden dat ik op de meeste paarden weg kan rijden zonder dat mensen me uitlachen. Silly is een ander verhaal, die kan me zo'n fantastisch gevoel geven als ze door de bak heen danst bijna zonder de grond te raken, vertrekt en weer terugkomt alsof ze een GP paard is in plaats van een kijkerige, stoute, wat slappe vijfjarige.
De dag erna kan ze me weer helemaal de grond in boren door constant om te draaien, zich af te sluiten voor mijn hulpen en er een sport van te maken om die onderkaak zo stijf mogelijk te houden. En wat je ook doet, het werkt toch niet Haha!

Je rijdt zo goed als je slechtste paard.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:05

Ik blijf goed zitten, ook bij een bokkesprong iod. (al is me dat al lang niet meer gebeurd dus weet ik niet of het me nu nog lukt Bloos Haha! ).
Ik stoor het paard niet in zn bewegingen en ik kan in alle gangen rondjes sturen en figuren maken.
Maar vind niet dat ik goed kan rijden. Gelukkig is de pensionstal waar ik [**] heb staan vooral gevuld met mensen die alleen maar buitenrijden dan valt het niet op. Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:15

runningkawa schreef:
tuurlijk is het flink oefenen.
Maar dat gaat ook geleidelijk aan.
Je hoeft niet vandaag als nog geen B ruiter, morgen Z te starten.
Je groeit samen met je paard langzaam naar de moeilijkere oefeningen toe, zodat je spelenderwijs die oefeningen doet, waarvan je enkele jaren terug dacht als je dat iemand zag doen, waauw, die kan goed rijden Lachen

Ik ben er van overtuigd dat iedereen met de juiste les instelling en gezond paard het Z kan halen.
Want als ik het kan, kan iedereen het

Ik nam jou als voorbeeld omdat je net boven mij een reactie plaatsten.
In feite had het zo ook een ander kunnen zijn.
Om het anders te zeggen, je bent Anky niet, maar toch vind ik je goed omdat je hard hebt gewerkt om deze prestaties neer te kunnen zetten.
Waarom moet iemand die goed is, perce de sterren van de hemel rijden? kan bv een persoon met pas 4 lessen achter de rug, niet goed zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:16

Zeker kan die goed zijn

daarom zei ik eerder ook al, ligt eraan met wie en wat je je vergelijkt.