Maw... het wordt alleen maar moeilijker... dus echt goed rijden zal nooit gaan omdat mijn grenzen steeds bijgesteld worden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ik vind persoonlijk dat ik veel vooruit ben gegaan toen ik de overstap naar de paarden heb gemaakt, en ik denk dat dat ook mede komt doordat ik in de tijd dat mijn pony een peesblesure had, heel veel met iemand op wedstrijd ben geweest, en daar heb ik echt heel veel van geleerd
Okkie1 schreef:Zoals mijn stiefvader altijd zegt: Je kunt pas goed rijden als al je vingers even lang gegroeid zijn.
Mijn ervaring is dat mensen die overtuigd zijn van zichzelf dat ze goed kunnen rijden meestal koekebakkers zijn, omdat ze het toch al allemaal kunnen leren ze niks meer bij. Ze nemen weinig tot niks aan en daardoor leren ze het minst.
(ik moet privee paarden opzadelen, kinderen helpen enzo) 
Vergeleken met anderhalf jaar en de jaren ervoor kan ik wel een stuk beter rijden, maar toen had ik ook nog nooit gehoord van gewichtshulpen en kwam ik bij elke galopsprong een stuk uit het zadel 
holly"]
[quote="runningkawa schreef:Citaat:Neem RK, daarvan zou ik ook zeggen, die rijd goed. Zij heeft ooit eens verteld samen met haar paard te zijn gaan springen (of was het nou dressuur ) Daarin hebben ze toch samen iets moois neergezet. Misschien wel iets wat zij nooit verwacht had van haarzelf. Daarvoor heeft zij goed moeten rijden.
Dan neem ik aan dat zij daar trots op is.
dank je voor het compliment![]()
Zowel met springen als dressuur ben ik verder gekomen dan ik ooit gedacht had.
En zeker daar ben ik erg trots op.![]()
Maar eigenlijk ben ik vooral trots op Kawa, want zonder zijn geweldige karakter, had ik het nooit gehaald.
Dus goede ruiter..nee
Maar geweldig paard..ja

).
runningkawa schreef:tuurlijk is het flink oefenen.
Maar dat gaat ook geleidelijk aan.
Je hoeft niet vandaag als nog geen B ruiter, morgen Z te starten.
Je groeit samen met je paard langzaam naar de moeilijkere oefeningen toe, zodat je spelenderwijs die oefeningen doet, waarvan je enkele jaren terug dacht als je dat iemand zag doen, waauw, die kan goed rijden
Ik ben er van overtuigd dat iedereen met de juiste les instelling en gezond paard het Z kan halen.
Want als ik het kan, kan iedereen het