waar denk je aan als je naar een sprong rijdt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:10

Ik check in gedachten de omstandigheden van het paard (tempo, gehoorzaamheid, grote van de passen) en ik denk bij mezelf: zitten, zitten, zitten, 'hand weg', hup.

En bij mn eigen paard komt er nog bij:

Jah weinig kans dat je er langs gaat, ik heb dat ding niet voor niets opgebouwt Haha!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:14

Meestal denk ik : "Dit gaat fout, dit gaat fout" en dan na de sprong: "ow.. het ging goed Haha!"
of : "ik wil niet, ik wil niet" en dan springt ie Tong uitsteken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:42

Die van mij zijn altijd zo lekker tegenstellig; "Ik wil niet, nee dit gaat niet lukken, ach we gaan wel winnen.." en dan na de sprong; "ik wist het wel" Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:46

leuk om te lezen Haha! Ik herken veel van wat de diehard springers hier zeggen - afgezien dan van gomir's onbewust gereden parcours Knipoog - idd vooral voelen en niet denken.

Fitz, wanneer start je A klasse Knipoog ?

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:48

Uhmm ik heb meestal van, oeh best hoog en oliebol ik rijd er niet goed op af, maar mijne springt altijd, ook al rijd ik scheef aan of kom ik niet uit, hij springt altijd en dat resulteert er wel eens in dat hij een grote sprong maakt en dus eerder springt dna ik verwacht en dan kan ik niet helemaal meegaan en lig ik half op zijn nek, maar nu ben ik het wel gewend en weet ik dat als ik niet goed uitkom dat ik al genoeg van te voren in de verlichte zit moetgaan zitten.. dan gaat t goed. Maar toch ben ik altijd van oooh help t gaat fout en dna ben k geweest en dan denk ik nog een keer nog een keer!! haha Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:19

Normaal tel ik altijd passen, maar laatst reed ik een groen paard voor het eerst in het parcours op gras. We hadden veel geoefend, eigenlijk weigerde ze nooit, regentonnen, zeiltjes, stropakken, planken, dekens, overal ging ze zo overheen, oefenparcoursje. Dan hoef ik ook alleen maar te kijken of het goed uitkomt.
Maar op de eerste wedstrijd kon ik maar aan 1 ding denken: Voorwaarts houden. hoe krijg ik dat paard bij hindernis 1, ze stond in het midden stil enhad echt zoiets van ik blijf lekker staan, net alsof ze niet doorhad wat de bedoeling was. Verward Ze wilde gewoon niet lopen, haar normale vlijtige galop was er gewoon niet meer, ze was ineens onzeker.
Dus bij dit paard ben ik op een wedstrijd wel bezig met zal ze springen? Dus voorwaarts houden.
Thuis gewoon lekker doortrainen, afstanden schatten, verkorten, enz. Op wedstrijden is in eerste instantie het doel rondkomen, de rest komt later wel (hoop ik Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:25

haha
dat herken ik ook.
Paard had ook al wat oefen parcourtjes achter de rug, ging lekker.

2x officieel gestart, maar dan op de plaats waar ook het oefenen was (asten)
En toen voor het eerst elders.
heel mooi aangekleed parcours, om te beginnen onder een mooie boog van bloemen door om in het parcours te komen.
De rest van het parcours was flink gekleurd en hele mooie bloemstukken en verdere aannkleding.

Hij liep niet meer.
Been was is dat?
Ik heb hem rond gekregen, puur op stem.
Kom op, toe maar, kom maar, bij de afzet, goedzo braaf (herhaal 10 keer Lachen )
Ik had 1 balkje op de dubbel, de eerst was bruin, zonder kleur, de 2e daar werd je scheel op, een raar hek mat rare balken.
Daar keek hij zo op dat hij hindernis 1 vergat Lachen (bijna letterlijk)

Dan denk je maar 1 ding, we moeten de achterkant van de sprong zien te halen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:30

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO dit kan ik niet Haha! Haha! Haha! Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:41

Sani schreef:
Meestal denk ik : "Dit gaat fout, dit gaat fout" en dan na de sprong: "ow.. het ging goed Haha!"
of : "ik wil niet, ik wil niet" en dan springt ie Tong uitsteken

Dan vind ik het knap van je paardje dattie springt!
Dat hoef ik bij die van mij niet te proberen want dan staat ie 100% zeker weten stil!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:16

runningkawa schreef:
haha
dat herken ik ook.
Paard had ook al wat oefen parcourtjes achter de rug, ging lekker.

2x officieel gestart, maar dan op de plaats waar ook het oefenen was (asten)
En toen voor het eerst elders.
heel mooi aangekleed parcours, om te beginnen onder een mooie boog van bloemen door om in het parcours te komen.
De rest van het parcours was flink gekleurd en hele mooie bloemstukken en verdere aannkleding.

Hij liep niet meer.
Been was is dat?
Ik heb hem rond gekregen, puur op stem.
Kom op, toe maar, kom maar, bij de afzet, goedzo braaf (herhaal 10 keer Lachen )
Ik had 1 balkje op de dubbel, de eerst was bruin, zonder kleur, de 2e daar werd je scheel op, een raar hek mat rare balken.
Daar keek hij zo op dat hij hindernis 1 vergat Lachen (bijna letterlijk)

Dan denk je maar 1 ding, we moeten de achterkant van de sprong zien te halen Lachen

Je bent nog rondgekomen, het paard waar ik op reed had ik net binnen de tijd bij de eerste hindernis, maar op hindernis 4 wilde ze echt niet meer. Ik hoop wel dat het overgaat. Heb dus net 1 parcours gereden. Zowel het klassiek als het progressief gingen niet (progressief ietsjepietsje beter). Helaas zijn er hier geen oefenparcoursen (en zeker niet op gras,want binnen ging ze wel netjes rond:?). Thuis uiteraard wel allelei gekke hindernissen oefenen. En verder zo veel mogelijk overal mee naar toe.
Ik denk dat ik de volgende keer ook met stem de ring doorga. En inderdaad denken van JE MOET erover. Maar of het lukt?
Aan het passend rijden in een parcours hoef ik op wedstrijden nog niet te denken.

Wel grappig om te lezen dat sommigen inderdaad denken van wat is het hoog, enz. En anderen inderdaad aan het kijken zijn hoe ze uitkomen.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-04-04 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:17

lieve heer die in de hemel zeit .....

Haha!

oh nee dat doe ik bij enge crosshindernissen Tong uitsteken

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:45

Been eraan,recht over de hindernis en kijken
Zoiets is het meestal als ik spring

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:57

uhm als ik hem hoog vind denk ik, we kunnen het kom op amber Haha! zal morgen is kijken wat ik denk, mijn debuut springen :S

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:32

gijsenkim schreef:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO dit kan ik niet Haha! Haha! Haha! Haha!

Tsssk en maar lachen om mij dat ik niet durf Tong uitsteken

Ik denk: ooo hoog, nee ik wil eigenlijk niet...help en na de sprong pfff ik zit er nog op Clown

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:45

wetje maken dat je der overheen gaat g*dverd*mme!!

da denk ik meestal in het parcour as het slecht ging met losspringen (en das meestal) of als ze al een x geweigerd heeft. of als wel op een 'hele enge' crosshindernis afrijden Haha!
Laatst bijgewerkt door loulou op 29-04-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:48

Wat ik denk als ik op een hindernis afrijdt?

Ikwilnietikwilnietikwilniet....Haha!

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:48

ik denk altijd als ik naar de sprong toe rijd Dromenal ik dit keer gaan vliegen en alstheblieft niet gaan remmen voor de hindernis en intussen hoop ik dat alles goed gaat.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:59

Uhm tsja..die van mij loopt er graag langs dus meestal: "nee je gaat er niet langs Boos! " en dan: 1,2,3 spring! Ik tel altijd, ik snap echt niet waarom. (ja oke, maar ik ben de laatste tijd zo geconcentreert op dat 1,2,3...)Nouja ik moet gewoon 1,2,3 spring kunnen zeggen, Tong uitsteken dus als ze niet helemaal uit komt, neem ik haar toch iets terug of laat haar iets door galopperen. Zodat mijn 1,2,3 spring vlekkeloos verloopt Bloos Tong uitsteken
Ik moet zeggen dat het wel werkt... Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:31

Lielle schreef:
Fitz, wanneer start je A klasse Knipoog ?

De A van "Altijd op de grond" bedoel je zeker Tong uitsteken Schijnheilig
Nou, nee laat maar, mijn laatste oefenparcours is me niet echt goed bevallen Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 08:09

nee, de Athene klasse Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:54

Zou ik dan toch talent hebben LIelle Knipoog Kan het zelfs zonder dat ik nadenk en weet wat ik doe nog wel aardig *LOL* (niemand had iig wat aan me gemerkt totdat mijn moeder iets vroeg over dingen die een kwartier daarvoor gebeurd waren Knipoog )

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:33

Wat ik denk als ik naar een sprong rijd...

''Ooo... help wat hoog'' (denk aan een hindernis van 30 cm... Haha! )
''Dit kan ik niet..''

Na de hindernis:

''Goh, dit viel nog best mee''
''Ik wil nog een keer''

Oftewel: ik hou niet van springen Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:21

Wat ik denk: Oppakken en doorrijden (naar de volgende hindernis)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:23

Amethyst schreef:
Wat ik denk als ik naar een sprong rijd...

''Ooo... help wat hoog'' (denk aan een hindernis van 30 cm... Haha! )
''Dit kan ik niet..''

Na de hindernis:

''Goh, dit viel nog best mee''
''Ik wil nog een keer''

Oftewel: ik hou niet van springen Haha!

Zoiets denk ik ook ja. Ik vind springen echt doodeng.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:54

ik vind springen wel leuk, en dolly ook (met westernzadel dan he Haha!), ik denk niet zoveel, zal wel iets zijn als whaaaa!! jaaa gelukt!! Tong uitsteken