Ik heb de join-up zelf niet gedaan maar iemand die er vestand van had en zelf veel aan Parelli deed. Ik heb zelf nog nooit een join-up gedaan en ben dan ook bang dat ik meer fout doe dan goed.
Mijn trainer heeft er zaterdag ook nog eens naar gekeken (ik heb de les af moeten zeggen omdat Dancer de wei dus niet uit wou) en kwam tot de conclusie dat dit geen paard was waarbij je een join-up moet doen. Dat moet alleen bij paarden die geen angst hebben. Ik geef hem hierin helemaal zijn gelijk, want Dancer schijnt toch wel ergens bang voor te zijn. Wat dat dan is, weet ik niet. Niemand weet het, want ik heb er al veel mensen naar gevraagd. Dus ik los het niet alleen op, wees niet bang. Het is vaak zo met Dancer dat als je hem de hele dag met rust laat, je hem 's avonds kunt pakken. Maar als je pogingen gaat doen, gewoon overdag, laat hij zich 's avonds ook niet meer pakken. Uiteindelijk is hij nu zaterdagavond mee naar binnen gekomen, waarschijnlijk omdat hij erge honger had. Ik heb hem dan ook meteen lekker eten gegeven, als beloning.
Josien, je woont trouwens nog best ver weg heb ik gezien, 1,5 uur rijden. Dus daar moet ik nog eventjes over nadenken als j ehet niet erg vindt, maar erg lief van je dat je het aanbiedt!