nou wel of geen halster om????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wel of geen halster om in de wei???? + uitleg!!!

wel om doen, want
28 (23%)
niet om doen, want
93 (76%)

Totaal aantal stemmen: 121

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:02

Ik heb ze in principe het liefst zonder halster op de wei, maar bij ons staat er (op dit moment, nu ze nog in de bak staan) één met halster. Maar dit is een echte rotbok, slecht te vangen en al helemaal niet het halster af te doen voor je haar loslaat (dan slaat ze gericht). Deze doe ik ook echt geen poging om het halster af te doen als ik haar loslaat, mijn veiligheid gaat voor die van haar (dit is overigens niet mijn paard).
Waarschijnlijk gaan ze als ze het land opgaan wel weer met halster op de wei. Maar liever een paard met halster op de wei, dan dat ze op stal blijven omdat de stalhouder ze anders niet buiten/binnen wil zetten.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:30

Op stal worden ze buiten en binnen gezet en dus halsters om. Mabel laat zich door een vreemde niet zo makkelijk het halster om doen (bij een bekende steekt ze zo haar koppie er door Knipoog ) en stel dat ze uitbreken...
Pennymeisjes moeten eerst slootje springen en door stroomdraden heen, en zullen door de stalhouder verjaagd worden.
Een keer is een paard ontsnapt bij het naar binnen halen, door draad heen gerent, over het hek gesprongen, de weg op. Aan het eind van de weg kreeg iemand hem tot stilstand en heeft hem te pakken gekregen. Zonder halster was dat echt niet gelukt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:39

ik heb de halsters ALTIJD af in mijn weiland,
komt omdat ik een oude boomgaard heb,daar hebben altijs schapen in gestaan,
om die bomen staan dus ijzeren rekjes zegma,
dus is het gewoon niet veilig,
ook al is mijn haf soms moeilijk te vangen,
ik win altijd,en geduld is een schone zaak Haha!

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:16

phoenix4ever"]
[quote="teriema schreef:
HIj heeft hem altijd om met zijn greenguard er aan, ik zou niet weten waar hij achter moet blijven hangen? Wei is grotendeels met sloot omheind en andere kant met schriklint en daar blijft hij bij uit de buurt.

het zou niet de eerste zijn die achter zijn eigen ijzer zou blijven haken heeft ie die ook niet? staat ie alleen?
dan nog is het sowieso niet fijn voor het paard en te loos om er een om te doen.
[/quote]

hij heeft geen ijzers.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:22

geen halster om!

nou heeft yerke het niet nodig, want die komt naar me toe, maar ik kan me voorstellen als je elke dag een uur achter je paard moet aanrennen dat je een halster omdoet Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:40

Ik zie in beide wel wat. Wel halster om kunnen ze idd blijven haken. Maar als ze in de sloot vallen of ontsnappen uit de wei en op de weg lopen dan is een halster ook wel weer handig.

Ik heb geen keus bij ons op stal krijgen ze halsters om. Als je een x 's-avonds er niet bij bent na het binnenhalen staan ze s'-nachts ook met halster om op stal. Mijn paard schuurt hem dan af en vind ik hem de andere dag terug in de mest.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:17

Ik doe nooit een halster om, ik ben veel te bang dat ze ergens aan blijft hangen. En de laatste tijd zitten er pennymeisjes in mijn wei, dat merk ik. Snoepjespot is van de een op de andere dag leger, weipoortje staat open,
Ik kan ze maar niet betrappen, en als kaat een halster om heeft krijgen ze haar te pakken.Gelukkig is ze eenkennig! Ik vind een halster dus gevaarlijk in de wei

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:38

manonnetjoe schreef:
Ik doe nooit een halster om, ik ben veel te bang dat ze ergens aan blijft hangen. En de laatste tijd zitten er pennymeisjes in mijn wei, dat merk ik. Snoepjespot is van de een op de andere dag leger, weipoortje staat open,
Ik kan ze maar niet betrappen, en als kaat een halster om heeft krijgen ze haar te pakken.Gelukkig is ze eenkennig! Ik vind een halster dus gevaarlijk in de wei

in dat opzicht ook nog is ja! Nog een nadeel van halsters om in de wei *LOL*

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:05

Liever niet.. San gaat er altijd aan staan te trekken. Bij andere.
Vorig jaar stond hij met een paard waar hij veel mee stond te klieren en allebei hadden ze stuk tandvlees van het trekken.. heeft me trouwens ook 3 halsters gekost...
Nu staat hij zonder .. Stuk minder geklooi bij die hoofden.

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:08

zonder halster om!
Ze worden bij ons binnen en buitengezet maar ze zetten gewoon de deur open en dan lopen ze keurig achter elkaar aan Schijnheilig Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:38

Bij ons staan ze alledrie zonder halster buiten, omdat ze het nog wel eens voor elkaar krijgen om met dat ding achter een tak te blijven steken.
Of ze hebben weer een stuk hek gemolt en hangen daarin vast.

Ik doe ze trouwens wel een halster om als ik er zo'n vliegenfrontje voor hang. Maar da's logisch.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:41

Vorig jaar was er een merrie die tijdens het rollen met haar ijzer vast kwam te zitten in het halster! Die had bijna het loodje gelegt, door de shock en inspanning. Dit is een van de redenen waarom ik ze liever zonder halster buiten zet.

Van de andere kant: Laatst tijdens een buitenrit sprong er een paard zonder halster of het draad...en probeer die dan maar eens te vangen! Als de paarden in de buurt van een weg of iets dergelijks staan, dan liever met halster

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:59

halster om in de wei , als je paard een x ontsnapt of je moet em snel pakken is hetwel zo handig !

wel uitkijken dat het halster nergens achter kan blijven hangen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:04

Hij heeft wel een halster om. Ik heb het ook liever niet, maar het kan niet anders. Het is wel een halfgaar halster, stevig genoeg om 'm te pakken, maar een paard in paniek omdat hij vast zit trekt 'm zo aan gort.

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:10

ik ben niet echt voor of tegen. speedy is een mini-shetlander en ontsnapt nog wel eens onder het schrikdraad door. hij blijft wel bij de wei in de buurt maar hij laat zich niet zomaar vangen. dan is een halster toch wel handig maar bij andere paarden is zonder weer handiger en veiliger, het ligt aan het paard vind ik

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:18

Ik geef geen antwoord.. want het hangt eigenlijk van de paard af.. Maar ik heb toch veel liever de halster af.. dat is prettiger ( blijven ze minder snel haken met de halster) En vangen deed ik gewoon met biks in de hand en ze kwamen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:47

deed eerst wel een halster om, totdat mn pony een paaltje waar schrikdraad aan vast zat heeft gebruikt om aan te schuren en zn hele kop onder de schaafwonden zat, ik was die dag weg e 's avonds in het donker heeft mn pony zn halster niet om ik zoeken en hem naar stal gebracht en toen zag ik wat het had aangericht. en zolang ze makkelijk te pakken zijn zie ik het nut van halster om in de wei niet.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:52

geen halster om, om ongelukken in de wei te voorkomen. Tenzij je een pony hebt die zeer moeilijk te vangen is.. dan zou ik hem wel omlaten... Scheve mond

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:00

mijn verzorgpony's hebben geen halsters om in de wei, omdat het bij hun niet nodig is en ze hebben er anders toch alleen maar last van met rollen en liggen.
alleen als je pony heel moeilijk te vangen is kan je hem er eentje om doen, maar anders vind ik het niet nodig