helderziende met paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:52

geloven jullie ook ik reiki? (bij paarden)

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:34

Ik geloof idd ook in de kracht die vanuit handen kunnen komen. Reike - Magnetiseren - Handopleggingen , hoe je het ook noemen wilt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:44

Ik geloof daar zeker in!

En pas het ook toe (magnetiseren dus) al ligt mijn gave daar niet zo in moet ik zeggen... maar leuk om te doen is het zeker!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:45

gyzmo schreef:
Tot op de datum af kom je het toch niet te weten hoor. Ook niet via een 'paardenprater' (Ik zal het maar even zo noemen, want sommigen vinden de term medium negatief).

kattekop Knipoog

paardenprater klinkt eigenlijk nog erger en mallotiger... Haha!
Noem me maar gewoon Bar.... *LOL*

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:53

Is goed.
Dan noem ik jou Bar (waar is dat van afgeleid?? ) en als ik het over mijn kennis heb zeg ik wel medium, aangezien hij dat ook is Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:01

gyzmo schreef:
Is goed.
Dan noem ik jou Bar (waar is dat van afgeleid?? ) en als ik het over mijn kennis heb zeg ik wel medium, aangezien hij dat ook is Lachen

BAR-bara.... simpel he?

Eerlijk gezegd krijg ik van het woord "medium" accuut jeuk, want dat doet me aan Jomanda denken en als er één de kluit belazerd......

Lips are sealed

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:02

Ja idd. Maar daar noem je er ook eentje zeg! Ik ken zat mediums /media (wat is het vergroot-woord?) die niet de boel lopen te flessen en ook niet commercieel bezig zijn, dus niet voor zalen met honderden mensen gaan staan.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:39

Ja ik geloof er zeker in.
Een kennis van mij heeft onlangs een cursus gedaan in communiceren met dieren. Zij moesten ook foto's meenemen van elkaars dieren, het klopte allemaal eng goed wat ze over haar dieren zeiden
Klopt het dat iedereen het kan ontwikkelen, als je er maar open voor staat?

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:46

Iedereen kan het ontwikkelen, alleen zal de ene persoon er succesvoller mee zijn als de andere.
Ieder persoon heeft zo zijn eigen gaves en talenten. Iedereen kan leren paardrijden, maar niet iedereen zal een Anky worden...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:31

gyzmo schreef:
Iedereen kan het ontwikkelen, alleen zal de ene persoon er succesvoller mee zijn als de andere.
Ieder persoon heeft zo zijn eigen gaves en talenten. Iedereen kan leren paardrijden, maar niet iedereen zal een Anky worden...

Een hele mooie opmerking!

Sluit ik me bij aan!

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 01:26

Ook ik geloof zonder meer dat sommige mensen met paarden of andere dieren kunnen communiceren. Het is eigenlijk niet eens geloven maar meer een zeker weten.
Zelf pik ik heel makkelijk gedachten van mensen uit mijn naaste omgeving op en zij van mij, dat gaat heel natuurlijk, niks zweverigs of bijzonders aan. En zo nu en dan heb ik soms even het gevoel dat dat bij mijn paard ook zo is. Maar dat is heel zelden.

Natuurlijk zitten paarden op een andere frequentie, maar ook niet iedereen hoort of ziet dezelfde frequenties. De één is daar handiger in dan de ander, ieder zo zijn talent Lachen

Ik ben het alleen niet eens met DePennyBitch om er niks voor te vragen. Als je iets anders goed kunt hoef je het ook niet gratis weg te geven tenslotte, dus waarom zou je niet iets vragen voor je moeite?
Dan kun je zelf bepalen of je het houdt of aan een goed doel wilt geven. Maar niks vragen heeft als nadeel dat het gros van de mensen nu eenmaal iets wat ze gratis krijgen minder op waarde weten te schatten dan iets waar ze voor moeten betalen! Jammer, maar waar.
En het zou ook een hoop vragen stellen van die mensen die er toch niet in (willen) geloven en jou in feite alleen moeite willen laten doen in de hoop dat je iets zegt waarop ze je kunnen pakken en "bewijzen" dat je een oplichter bent. Laat die mensen lekker betalen. Dat scheelt je waarschijnlijk een hoop moeite en dan houd je er tenminsten nog wat aan over voor jezelf of een goed doel, dus dan is je werk niet helemaal verloren!

Wie weet pb ik eerdaags ook nog wel eens. Ik zou wel eens wat meer willen weten over mijn relatie met mijn paard, want ik weet dat ik zelf voor sommige dingen soms blind ben. En dan ben ik ook bereid daar voor te betalen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:31

Feufollet schreef:
Ook ik geloof zonder meer dat sommige mensen met paarden of andere dieren kunnen communiceren. Het is eigenlijk niet eens geloven maar meer een zeker weten.
Zelf pik ik heel makkelijk gedachten van mensen uit mijn naaste omgeving op en zij van mij, dat gaat heel natuurlijk, niks zweverigs of bijzonders aan. En zo nu en dan heb ik soms even het gevoel dat dat bij mijn paard ook zo is. Maar dat is heel zelden.

Natuurlijk zitten paarden op een andere frequentie, maar ook niet iedereen hoort of ziet dezelfde frequenties. De één is daar handiger in dan de ander, ieder zo zijn talent Lachen

Ik ben het alleen niet eens met DePennyBitch om er niks voor te vragen. Als je iets anders goed kunt hoef je het ook niet gratis weg te geven tenslotte, dus waarom zou je niet iets vragen voor je moeite?
Dan kun je zelf bepalen of je het houdt of aan een goed doel wilt geven. Maar niks vragen heeft als nadeel dat het gros van de mensen nu eenmaal iets wat ze gratis krijgen minder op waarde weten te schatten dan iets waar ze voor moeten betalen! Jammer, maar waar.
En het zou ook een hoop vragen stellen van die mensen die er toch niet in (willen) geloven en jou in feite alleen moeite willen laten doen in de hoop dat je iets zegt waarop ze je kunnen pakken en "bewijzen" dat je een oplichter bent. Laat die mensen lekker betalen. Dat scheelt je waarschijnlijk een hoop moeite en dan houd je er tenminsten nog wat aan over voor jezelf of een goed doel, dus dan is je werk niet helemaal verloren!

Wie weet pb ik eerdaags ook nog wel eens. Ik zou wel eens wat meer willen weten over mijn relatie met mijn paard, want ik weet dat ik zelf voor sommige dingen soms blind ben. En dan ben ik ook bereid daar voor te betalen!

Weet je wat het is? Geld vragen is voor mij bijna iets raars: je vraagt geld omdat je een talent hebt... Ik vraag aan mensen altijd wel of ze misschien een kleine bijdrage voor het goede doel overhebben als ik een consult doe, maar weet je wat je dan krijgt? het grote antwoord NEE. Op de één of andere manier willen mensen hier niet voor betalen, terwijl ik wél een half uur van mijn tijd er insteek, inclusief voorbereiden, want ik "klets" niet zomaar 123 met een dier, anders zou ik de hele dag gek worden van alle indrukken en dingen die ik opvang. Ik sluit me er in het dagelijks leven echt voor af zeg maar.

Wat vind jij dat ik zou moeten vragen voor een consult dan? 5 euro? 10 euro? meer? ik vind dat heel moeilijk.
Af en toe denk ik ook weleens: ik zou gewoon een x-bedrag moeten vragen en als mensen het niet willen, jammer dan. Nu word ik overspoeld met aanvragen, iedere dag weer. Ik heb nu zo'n 40 wachtenden. Reken maar uit wat het kost als je bedenkt dat ik er 2 of 3 per DAG kan doen!

Een kleine bijdrage vragen zou dan misschien helpen omdat mensen dan meer gaan nadenken voordat ze mij mailen. Aan de andere kant wil ik ook mensen met een zeer krappe beurs niet voorbij lopen, die verdienen ook aandacht.... een tweestrijd dus. Ik zou misschien wat harder moeten zijn.

Wel zeg ik er bij dat ik niet zomaar "voor niks" naar mensen toe zou gaan, want dan kost het mij ook daadwerkelijk geld (benzine etc) en dat wil ik natuurlijk wel terug.

Ik ben wel geïnteresseerd in een mening van jouw kant, want je weet het verder allemaal heel goed te verwoorden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:43

ik denk dat het voordeel van een kleine bijdrage idd is dat mensen niet "voor de lol" even wat foto's mailen, maar er echt een duidelijke reden voor hebben.
zelf zou ik het totaal niet vreemd vinden als je er een bijdrage voor vraagt, het kost je een half uur en je helpt anderen ermee, daar zou best wat tegenover mogen staan.
Ik heb iemand die het echt als soort van werk deed en al heel veel ervaring gehad bij dolly gehad, en dat kostte 25 euro per consult, waarin je wel onbeperkt vragen kon stellen ed (was 5 kwartier bij mij toen), en dat vond ik opzich heel redelijk. het is toch iets bijzonders zegmaar, wat maar weinig mensen kunnen en ook die cursus is duur (ik weet niet of jij er een cursus voor hebt gevolgd?).
ik geloof dat ik ergens had gelezen dat je nog in de leer was zegmaar en dat het steeds beter ging, als al die consults oefeningen zijn, is het misschien juist handig dat er zoveel zijn, en anders is het misschien handig om gewoon te zeggen deze 40 doe ik nog gratis, alles wat erna komt vraag ik een bijdrage voor, dat hoeft maar bijv 1 euro te zijn ofzo, maar dat scheelt toch weer.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:55

Ik ben ook van mening dat je er best een bijdrage voor kunt vragen. Je zou ook de helft zelf kunnen houden en de helft doneren oid.
Ik denk dat de echt serieuse mensen die geloven in de dingen die jij kan er best wel geld voor over hebben! (ik in ieder geval wel).
Gratis wil iedereen het wel voor de lol. Maar ik denk dat het jouw dermate veel tijd kost om het voor iedereen maar een beetje voor de lol te doen. Die mensen die er om lachen en er vervolgens niets meer mee doen
Ik moet zeggen dat ik het best heel raar vind dat zoveel mensen geen geld willen betalen, voor mij zou het dan overkomen dat het dan niet serieus is.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:15

Persoonlijk vind ik het haast brutaal als mensen je niets geven voor jouw werk.
Je besteed er toch tijd en energie aan Verward

Ik geloof er zeer zeker in.
Alleen heb ik er een mindere ervaring mee, omdat het naar mijn idee niet klopte wat diegene vertelde.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:33

DePennyBitch schreef:
Weet je wat het is? Geld vragen is voor mij bijna iets raars: je vraagt geld omdat je een talent hebt...

Ik weet precies wat je bedoelt! Zelf dacht ik ook altijd zo. Nu ben ik toevallig handig met creative dingen, kleding maken, kleuren e.d.
Dat vond ik zelf niets bijzonders. Dus maakte ik van alles voor iedereen, zomaar gratis. En soms legde ik er zelfs geld op toe omdat ik ook nog eens de materialen betaalde want het was voor mij toch "maar een hobby".
Maar ergens begon het steeds meer te steken, want echt veel waardering kreeg ik er niet eens voor. Soms zelfs nauwelijks een bedankje, ze kwamen gewoon direkt met de volgende bestelling Boos!

Tot eens iemand mij de ogen opdeed. En misschien is het voor jou ook wel goed om het eens zo te bekijken:
Waar het om gaat, is dat het jouw leven is. Jouw tijd. En die heb je maar 1x te besteden. Het kan toch niet zo zijn dat je jouw tijd, jouw talent en jouw moeite volledig waardeloos acht!?!
Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat jij een prijs zet op jouw tijd en moeite. Het zou juist vreemd zijn om dat niet te doen!

Citaat:
Ik vraag aan mensen altijd wel of ze misschien een kleine bijdrage voor het goede doel overhebben als ik een consult doe, maar weet je wat je dan krijgt? het grote antwoord NEE. Op de één of andere manier willen mensen hier niet voor betalen, terwijl ik wél een half uur van mijn tijd er insteek, inclusief voorbereiden, want ik "klets" niet zomaar 123 met een dier, anders zou ik de hele dag gek worden van alle indrukken en dingen die ik opvang. Ik sluit me er in het dagelijks leven echt voor af zeg maar.

En vind je dat zelf dan ook niet banketstafig? Stel dat je een minimaal bedrag vraagt, bijvoorbeeld 10 euro (en dat is niet veel want kijk maar eens wat de eerste de beste zwartwerkende hulp in de huishouding of klusser vraagt tegenwoordig!) en mensen hebben het er dan niet voor over. Dat is dan jammer voor ze. Dan maar niet.
Want diezelfde mensen geven wel zonder nadenken datzelfde bedrag uit als ze naar macdonalds gaan, een filmpje pakken, of in een ruitersportzaak komen! Maar voor jouw moeite kunnen ze het zich opeens niet veroorloven? Onzin!
Jij steekt er jouw tijd en energie in, dus jij hebt recht op een vergoeding!
Zij gaan tenslotte ook niet gratis opeens voor jou aan het werk omdat jij dat wel leuk zou vinden!

Citaat:
Wat vind jij dat ik zou moeten vragen voor een consult dan? 5 euro? 10 euro? meer? ik vind dat heel moeilijk.
Af en toe denk ik ook weleens: ik zou gewoon een x-bedrag moeten vragen en als mensen het niet willen, jammer dan.

Niet meer over denken, gewoon doen. En als er dan mensen afhaken dan is dat hun verlies. Als mensen serieus interesse hebben zullen ze er heus wel begrip voor hebben dat jij ook wel wat voor je moeite zou willen hebben.
En 5 euro lijkt mij te weinig. Persoonlijk vind ik 10 euro wel het minimum. Als je wat meer vraagt zou ik dat ook helemaal niet gek vinden.
Bij de professioneel werkende mensen betaal je al gauw 25 euro of meer, en die hebben tenslotte ook zat klandizie.
En wat je er mee doet is ook helemaal jouw zaak! Je hoeft je niet te verantwoorden of het geld naar een goed doel te storten als je dat niet wilt. Je hebt het verdiend!!!
Mensen willen een dienst van jou en betalen daarvoor. Heel simpel!

Citaat:
Nu word ik overspoeld met aanvragen, iedere dag weer. Ik heb nu zo'n 40 wachtenden. Reken maar uit wat het kost als je bedenkt dat ik er 2 of 3 per DAG kan doen!

En dat is toch eigenlijk belachelijk? Je hebt zometeen niet eens tijd meer over voor je eigen leven. En je wordt konstant onder druk gezet door mensen die iets van jou willen terwijl jij ze eigenlijk niets verschuldigd bent. Maar die druk blijft zolang die aanvragen binnen blijven stromen.

Citaat:
Een kleine bijdrage vragen zou dan misschien helpen omdat mensen dan meer gaan nadenken voordat ze mij mailen. Aan de andere kant wil ik ook mensen met een zeer krappe beurs niet voorbij lopen, die verdienen ook aandacht.... een tweestrijd dus. Ik zou misschien wat harder moeten zijn.

Dat zou zeker helpen! En dan moeten ze er zelf ook wat moeite voor doen (werken, sparen) om zo'n consult te krijgen. Dan waarderen ze het ook des te meer Lachen
Voor mensen met een echt krappe beurs zou je zo nu en dan een uitzondering kunnen maken. Maar verkijk je niet. Een bedrag als 10 euro stelt tegenwoordig niet zo heel veel meer voor. En mensen die zo'n bedrag echt niet kunnen missen hebben gewoonlijk ook geen geld om een paard, of zelfs een verzorgpaard te hebben en te onderhouden!

Citaat:
Wel zeg ik er bij dat ik niet zomaar "voor niks" naar mensen toe zou gaan, want dan kost het mij ook daadwerkelijk geld (benzine etc) en dat wil ik natuurlijk wel terug.

Vergeet ook hier niet dat je behalve benzine ook weer tijd kwijt bent! Het kan heel leuk zijn om naar iemand toe te gaan, maar aan de heen en terugrit ben je zo een uur kwijt. En dat is een uur dat je niet kunt besteden aan iets wat je zelf eigenlijk had willen doen!

Citaat:
Ik ben wel geïnteresseerd in een mening van jouw kant, want je weet het verder allemaal heel goed te verwoorden.

Dank je, bij deze dus Haha!
En ik weet dat het misschien allemaal best hard klinkt, maar ik ben ook door schade en schande wijs geworden. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om over je heen te lopen als je dingen gratis weggeeft. Het is niet voor niks dat een ander woord voor "gratis" ook wel "waardeloos" is!
Denk er dus goed over na voor jij jouw eigen tijd "gratis" weggeeft.

p.s. als mensen er over gaan zeuren waarom je opeens geld vraagt heb je mijn volledige toestemming om ze naar mijn mails te verwijzen voor verdere uitleg!

p.s. 2: Je hebt het steeds over een dik half uur werk, maar ik heb eens zitten rekenen. Als je nagaat dat ik over het nadenken en opschrijven van dit berichtje al meer dan een kwartier gedaan heb (want die tijd kost het nu eenmaal om je gedachten op een rijtje te krijgen en goed op schrift te zetten), dan geloof ik er niks van dat jij er maar een half uur over doet.
Je moet je voorbereiden, kontakt maken, interpreteren, op schrift zetten, alles bij elkaar waarschijnlijk al meer dan een half uur.
En als je het dan verzonden hebt, maak je mij niet wijs dat je er nooit meer iets over hoort. Heel veel mensen zullen terugschrijven met opmerkingen of vragen, waar jij dan hoogstwaarschijnlijk weer op in gaat (lees: tijd aan besteedt). En dat misschien niet 1x, maar net zo makkelijk 3 of 4 keer of misschien zelfs meer. Alles bij elkaar vermoed ik dat de totale tijd die jij per consult kwijt bent zeker meer dan een uur per "klant" is. En dan is zo'n bedrag helemaal niet te veel gevraagd!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:15

Ik geloofde eigenlijk niet echt in die mediums.(ik moest gelijk aan Jomanda denken Lachen )
Naar aanrade van iemand op stal heb ik er toch voor gekozen om er een medium bij te halen omdat mij paardje best moeilijk is met rijden,
afgelopen dinsdag is hij geweest.
Hij kon mij dingen vertellen over mijn paard die niemand zou kunnen weten!
Mijn paardje reageerde echt op zijn energie..
Het was ongeloofelijk...
Hij komt volgende week weer om zijn behandeling af te maken.
Hij raakte mijn paard niet aan maar ging met zijn handen langs haar lichaam en ze reageerde daar op!?
S'avonds toen ik haar reed was het een veel gemoedelijker paardje!
Ik ben helemaal van mening veranderd en heb met eigen ogen gezien dat er dus echt meer is dan dat wij denken!!!