Zou jij je paard in een stand zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zou jij je paard in een stand zetten ???

ja
17 (8%)
nee
178 (91%)

Totaal aantal stemmen: 195

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:07

Nee, hier in de buurt hebben ze stands en ik vind het helemaal niks! De stands zijn van elkaar gescheiden dmv balken die aan het plafond hangen. En als er een paard een beetje overdwars gaat staan staat de ander dus geplet. Ze werden daar allemaal heel nijdig als ze voer kregen, bang dat de ander het afpakt enzo. Nee doe mij maar een box

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:11

jantina schreef:
En stel nou dat jullie maar 1 keuze hebben.
Óf je paard in een stand.... Óf je paard verkopen......

als het alleen voor 's nachts is zou ik er nog wel over nadenken, maar dag en nacht in een stand.. dan zou ik haar verkopen ja (net zoiets als wanneer je geen tijd of geld meer hebt voor je paard, en je paard lijdt daar onder). gelukkig zal dat niet zomaar gebeuren denk ik, ik ken namelijk geen enkele pensionstal waar ze stands hebben.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:22

Misschien is het grote verschil dat mijn paarden er alleen 's nachts in staan in de winter en jullie paarden heel wat meer uurtjes doorbrengen in de box.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:28

Stands worden binnen enkele jaren toch verboden. Dus of je nu voor of tegen bent, straks mag het niet meer.
En zoals Jantina zegt, alleen 's nachts in de winter.. lijkt me stukken beter dan al die paarden 23 uur in een stal van 4 bij 5 staan.

Maargoed, die van mij komt niet eens op stal, laat staan in een stand Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:39

Ik vind stands een beetje uit de tijd. Als paarden veel beweging hebben is het nog wel acceptabel, maar tegenwoordig heb je zoveel keus om je paard te stallen, dat een pensionstal met stands niet echt in trek zal zijn, de meeste mensen kiezen dan liever voor een box (waaronder ik) en dan maar wat meer betalen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:46

Ik zou mijn pony nooit in een stand doen, dan wordt ze helemaal gek.
In een box van 3x3 wordt ze al onrustig, en heeft ze een kale plek op d'r hals omdat ze eruit wil.
Daarom staat ze ook alleen 's nachts in een stal, dan is het rustiger en heeft ze er minder last van. Lachen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:47

Nog voor geen dag!
mijn paardje staat in een grote box.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:16

jantina schreef:
Misschien is het grote verschil dat mijn paarden er alleen 's nachts in staan in de winter en jullie paarden heel wat meer uurtjes doorbrengen in de box.

*bingo* Haha!

Ben benieuwd wie Jantina nu allemaal een grote dierenbeul vinden, Aangezien Jantina haar paarden in stands heeft staan (en jah jantina, ze zien er allemaal zooooo ongelukkig uit!)

Ik heb geen problemen met stands, mits ze veilig zijn (en ze dus niet met de benen met het touw in de knoop kunnen komen) en mits de paarden er vertrouwd mee zijn (en dus niet om de haverklap gaan hangen) en mits ze voldoende buiten komen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:22

Cassidy schreef:
Vrij vertaald: "Altijd" en "Nooit" zijn twee woorden waar je altijd moet onthouden om ze nooit te gebruiken.

Dus: zeg nooit "nooit" Lips are sealed

In dit geval maak ik graag een uitzondering Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:27

jantina schreef:
En stel nou dat jullie maar 1 keuze hebben.
Óf je paard in een stand.... Óf je paard verkopen......

Dan verkopen zodat ze een beter leven kan hebben, maar nevernooit onder mijn hoede in een stand.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:30

Absoluut niet in een stand maar ook niet 23 uur per dag in een box. Het liefst in wei (of 's winters paddock) met schuilstal. Een paard moet wat mij betreft zoveel mogelijk naar buiten. (combinatie stand met veel weidegang lijkt me wat dat betreft nog beter dan 23 uur per dag box maar ideaal is het allebei niet)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:27

ik ze het probleem niet, je kan best een paard in stand houden mits hij breed genoeg is. en meer beweging krigt dan 1 uurtje liefst overdag een paar los in de bak of in de wei.

ik vind wel dat de prijs een stuk lager moet zijn. wij hadden op onze manege waar ik altijd reed de manegepaarden los in stands staan, ze konden ook omdraaien, wel wat moeilijk maar het kon.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:42

Nee persoonlijk zou ik ook niet voor een stand kiezen.
Geef mijn paard maar een box.
Is het alleen voor de nacht in de winter nou dat wil ik er nog wel even over nadeken maar liever niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:33

Nooit!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:43

NOOIT! in een stand.....
Degene die dat wel doen, moeten dat natuurlijk helemaal zelf weten..., maar die van mij gaat nooit in een stand!
ik gun ze voor 100% een box waar ze vrij in kunnen bewegen......

stand moet aanzienlijk goedkoper dan een box....vind ik!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:46

Nee,
moet er niet aan denken zeg!

Maarja zeg nooit nooit... je weet niet in wat voor situaties je kan komen..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:47

Waterkippie schreef:
Nee,
moet er niet aan denken zeg!

Maarja zeg nooit nooit... je weet niet in wat voor situaties je kan komen..

Misschien idd als zeeeeer tijdelijke oplossing als er even echt niets anders op zit...., maar dan zo snel mogelijk weer een BOX!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:57

Vroeger werden veel stands gebruikt. De (trek) paarden stonden de hele dag buiten of waren aan het werk. En kregen dus in de stand hun voer. En tussen het werk door even rust.

De meeste paarden nu, staan veel langer op stal. Een stand is in mijn ogen dan ook geen optie.

In duitsland is het verboden om de paarden op stand te zetten heb ik begrepen. De dierenbescherming heeft zich daar hard voor gemaakt.

Op onze manege waren eerst ook stands. Op maneges zie je het vaker omdat er vaak geen ruimte is om alle paarden en ponies een box te geven.

De stands bij ons op de manege hebben allemaal een deur gekregen en daar staan de kleinere ponies in. We hebben nu een D-tje in zo'n box staan door ruimte gebrek. Niet echt ideaal. Hij heeft moeite om te draaien.

Karan staat nu in een stal die aan drie kanten dicht is. Dat vind ik al vervelend. Maar is tijdelijk. Ik vind die stallen met aan de zijkanten tralies veel gezelliger. Onze ruimte tussen de spijlen is maar 5 cm. En bovendien horizontaal.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:59

ik heb geen problemen met stands maar een stal met uitloop vind ik ideaal...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:05

mijn Gam in een stand? NOOIT!! Het kooien van een paard is al niet een ideale situatie voor ze laat staan vast en de kont niet kunnen keren.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:06

daar ben ik het wel mee eens als ze een stal hebben moeten ze wel ruimte hebben...

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:30

Ik zou nooit een paard op stand laten zetten.
Een paard is een kudde dier die rondtrekt. Hem zo opstallen is gewoon een vorm van dierenmishandeling.
Ik snap ook niet wrom de mens ook alles in hokken moet stoppen.
Afbeelding

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:31

dat noemen ze nou het poldermodel Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:31

newie schreef:
De stands zijn erg breed en ons belgische trekpaard die er voorheen wel eens in stond, kan er lekker in liggen.
Ze zijn voorzien van grote voerbak en automatische drinkbak

Als die stands zo breed zijn dat zelfs een trekpaard er lekker in kan leggen, waarom haal je dan niet die ring uit de muur en plak je een deur aan de achterkant: dan heb je een gewone stal Cool

Ik zou alleen in een stand gaan staan (nou ja ik....) als ie er alleen moest staan om te eten.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:32

foetsie schreef:
:n Ik zou nooit een paard op stand laten zetten.
Een paard is een kudde dier die rondtrekt. Hem zo opstallen is gewoon een vorm van dierenmishandeling.
Ik snap ook niet wrom de mens ook alles in hokken moet stoppen.
Afbeelding

Ben het helemaal met je eens hoor, maar een paard in een stal van 4x4 kan toch ook geen kant uit?

Enne, de meeste mensen hebben nou eenmaal last van een hokjesgeest Clown