hoe lang gaat je paard de wei in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:19

rockey schreef:
zowizo als mijn paard de wei op gaat heeft ze 4 springschoenen, 4 bandages, peesbeschermers, en strijklappen, ik ben uiterst voorzichtig op haar..

Gelukkig is de mijne voorzichtig op zichzelf. Hij krijgt gewoon peesbeschermers en strijklappen om, en als ik weet dat ie de kriebels heeft, springschoenen.
Hij bezeerd zich zelden.
[offtopic]hoe wil jij Bandages, EN peesbeschermers omdoen? En in de zomer doe ik zo min mogelijk om, want als je zomers bandages ofzo om doet, kan het onder die bandages weleens 60 graden worden...[offtopic]

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:00

rockey schreef:
zowizo als mijn paard de wei op gaat heeft ze 4 springschoenen, 4 bandages, peesbeschermers, en strijklappen, ik ben uiterst voorzichtig op haar..

Lekker warm is dat! Hoe kweek ik blessures door oververhitting deel I?

Zo lang mogelijk. Romanoff staat momenteel apart.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:09

rockey schreef:

Mag ik heel eerlijk zijn ? Je kan ook té voorzichtig zijn en hier je paard alleen maar heel kwetsbaar mee maken. Naar mijn mening is het zo dat de paarden waar heel voorzichtig ( lees dus té ) mee omgesprongen wordt, veel sneller iets krijgen. Het zijn geen suikerklnotjes, maar dat maken we er wel vaak van.
Ieder zn eigen manier, alleen vind ik het een beetje duf overkomen dat een duur paard ineens voorzichtiger mee omgegaan moet worden dan b.w.v een goedkope karrehit

Maar om weer ontopic te gaan:
Bas staat zoveel mogelijk in de wei, met zn vriendin Edwine.
Ligt een beetje aan wie hem buiten zet, als mijn vriendin het doet staan ze de hele dag buiten, als zij geen tijd heeft en ik het doe staan ze alleen smiddags buiten...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:46

Bij ons staan de paarden trouwens iedere dag buiten, tenzij het de hele dag regent. 's Nachts staan ze altijd binnen.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:12

Bij ons worden de paarden door de eigenaan stal op het land gezet. Je moet zelf je eigen paard weer binnen zetten. Als er daarna nog maar 1 paard over blijft op het land, moet je deze ook even binnen zetten. De regel is dat de paarden niet alleen buiten mogen blijven staan.

Ik ben niet zo voorzichtig hoor, het is een paard, en moet lekker op het land kunnen staan. Hij gaat dan ook zonder enige bescherming het land op, hoogstens iets tegen de vliegen, maar meer niet!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:16

Ze gaan bij ons dacht ik zo'n 3 à 4 uurtjes naar buiten als het goed weer is.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:22

nu staan ze in loopstal met paddock,
vanaf april t/m oktober staan ze in de wei, we bouwen het rustig op tot 24 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:25

Normaal staat Tess in een paddock met loopstal. Het gras doet al aardig zijn best, en half April gaat ze het eerst de weide op normaal. Of ze staat dan tijdelijk ergens anders om betuigd te worden Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:49

BIj ons staan ze alleen in de lente/zomer buiten. en dan gewoon de hele dag van 7 uur s'ochtends tot een uur of 8 s'avonds.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:03

jeetje zeg wat krijgen zommige paarden een partij bescherming om.... hebben ze ook bodyprotectors Knipoog

ff ontopic, de mijne lopen zomers dag en nacht buiten, op een redelijk schrale wei. zodra ik het idee heb dat ze toch te dik worden en teveel voeding binnenkrijgen, gaan ze 's nachts in een paddock zonder gras. Dit gaat al 14 jaar goed, en ik betuttel ze ook niet zo idd. alleen als yuurtje enkele maanden niet in de wei is geweest krijgt hij wel even zijn beenbeschermers om, dan is ie namelijk wel eens te gek in zijn joligheid hihi

die enkele maanden niet buiten, is dus in de winter Knipoog

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:08

Yuri schreef:
jeetje zeg wat krijgen zommige paarden een partij bescherming om.... hebben ze ook bodyprotectors Knipoog

Ik heb voor mijn paard net een stalen harnas op maat laten maken Haha!

Ik vind bescherming goed maar het kan ook te gek worden, peeskapjes om, in sommige gevallen springschoentjes, en sjezen maar Lachen

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:19

de mijne krijgt niets om in de wei. ja nu zijn winter deken natuurlijk maar die heeft ze op stal ook op. verder gaat ze s'ochtends om een uur of 7/8 naar buiten tot een uur of 1/2. Ze staat alleen op de wei. s'middags gaat de andere helft van de pension paarden naar buiten. We hebben op stal niet genoeg grond om alle paarden in 1 keer naar buiten te doen. En de pension eigenaar wil geen risico dat de paarden iets krijgen dus ze gaan allemaal alleen de wei op. ze zien wel andere paarden in de wei langs ze.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:55

helaas heb ik zelf geen wei
dus gaat de mijne s'winters gewoon elke dag de bak in
en s'zomers staat hij van mei tot oktober op de wei
vorig jaar heeft hij van mei tot augustus op de wei gestaan
maar toen heb ik dus gemerkt dat het beter is om hem gewoon tot oktober te laten staan

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:37

Mijn paard staat van smorgen 8 a 9 uur tot 's avonds 5 a 6 uur in het land! Zomers staat ie dag en nacht buiten! 's Winters heeft ie dekens op en 's zomers staat ie lekker bloot!!! Doordat hij elke dag het land in gaat vind ik beschermers om de benen echt bullsh*t!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:59

Als het een beetje normaal weer is gaat eldien in de wei, maar nu het zo nat is in de bak ivm kapottrappen van het weiland.
Meestal loopt ze een uur of 4 buiten

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:05

Mijn paardje kan slecht tegen teveel eiwitten..
Dus met jong gras gaat ze maar een uurtje of twee het land op...
verder de zomer in hele dagen samen met een ander paard.
Ik doe haar niks om in de wei...
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 24-03-04 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:06

gewoon hele dagen vind ze juist lekker.....

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:18

24 u per dag. Met z'n tweetjes. En een lol dat ze hebben. s'ochtends vroeg eerst eens even lekker spelen, daarna eten, smiddags middag dutje, en daarna weer eten en dan eind van de dag weer lekker rennen en spelen, en tot slot nog wat eten Haha! Haha!

Ik geloof dat ik blije en tevreden pony's heb

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:20

damn wou dat ik een paard was.... dat klinkt wel errug goed heeft de mijne ook namelijk..

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:04

Zou het niet weten, denk zo'n 20 uur per dag. Mijn paard kan de hele dag vanuit zijn stal de wei inlopen namelijk.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:07

ideaal is dat he?
gewoon lekker veel beweging is je paard ook wat rustiger

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:07

Die van mij staat 's winters een uur of 8 -10 buiten, 's zomers dag en nacht.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:08

je doet er toch wel een paar dekens op he als je hem s'winters buiten zet?

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:10

Silenzio schreef:
je doet er toch wel een paar dekens op he als je hem s'winters buiten zet?

Tuurlijk, wat denk jij nou Knipoog

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:11

tja het is een plompe haf je weet het maar nooit...