Wat is jullie reistijd naar stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:46

Momenteel:
Vanaf werk 16min (11km)
Vanaf thuis 19min (14km)

We zijn echter bij een huurhuis gaan kijken in een andere provincie.
Vanaf daar zou het 18 min zijn voor 17km
We weten natuurlijk nog niet of wij dat huis krijgen.
Ik weet ook niet of ik tzt als we dat huis hebben dan de paarden zou verhuizen naar dichterbij bij huis.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:52

De langste reistijd die ik heb gehad was 18 minuten zonder file en mogeheid om binnendoor te rijden dat was dan max 5 minuten langer rijden. Ik ging toen 1x per dag en heel soms 2x als er echt iets was wat extra aandacht nodig had, stond toen half pension en werden gevoerd en buiten gezet.

Nu sta ik al een kleine 20 jaar op 7 minuten van huis en 3 minuutjes vanaf mijn werk zonder file want ja ik moet de snelweg over i.v.m. brug over het water.
Zou ik om moeten rijden is dat al gauw 45 tot 60 minuten :(

Ik ga 2x en soms 3x per dag ze staan bij kennissen op het erf maar het is 100% doe het zelf als ik niet kan regel ik iemand anders meestal mijn broer en zijn gezin.

Ik zou voor 2 x per dag niet langer dan 15 minuten willen rijden.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 26-01-26 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:56

Ik heb ze op een kleinschalige pensionstalling staan. Niet aan huis, wel vlak naast het huis van de staleigenaren.

20 minuten lopen.
Denk met de auto 5 minuten en fietsen ongeveer 10 minuutjes.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 14:42

35 minuten gaat je echt wel opbreken, Vroeger stonden mijn paarden op 20 min rijden, maar ik passeerde daarvoor langs mijn vriendin waar mijn derde paard stond, en ik hoefde maar 4 keer per week te gaan uitmesten en voeren.

Toen ik verhuisde kwamen ze op 35 minuten afstand, en heb ik na een halfjaar besloten om te verhuizen. ik was al anderhalfuur kwijt aan route alleen, plus dan telkens voor 7 paarden uitmesten en voeren. De energie ontbrak dan wel om nog te trainen, en op de dagen dat ik niet heen hoefde en in principe kon trainen vond ik de route te ver om even 15 minuten te grondwerken ...

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:21

Mijn pony staat al 7 jaar op 35 minuten rijden. En in de spits of zaterdag middag komt daar nog 15 minuten wat bij dus dat probeer te voorkomen. Ik zou haar ook liever dichterbij hebben, maar ik woon midden in de stad en zij niet :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:55

Uurtje of 7-8? 9? Ik ben naar een grote stad verhuisd en geen idee hoe lang ik hier ga blijven. Heb geen tijd en geld om hem hier te stallen en waar hij staat staat hij goed, weet ik ten minste zeker dat hij goed verzorgd is. Dure grasmaaier, maar ik ben destijds de verplichting aangegaan en heb hem een forever home beloofd.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:34

Nu 12 minuten. Vorige stallen ook allemaal tussen de 5 en max 20 min.
Ik heb ooit een tijdje ergens gestaan wat 30 min was, en dat vond ik met een paar keer per week wel voldoende.. Moet er niet aan denken dat elke dag 2x te rijden :'). Vind 20 min dan echt wel ver genoeg.
Voor een perfecte stal zou ik best 25/30 min willen rijden, maar dan zou ik er niet 7 dagen per week heen gaan..