Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ook al zoiets grappigs
terwijl er gewoon betaald was. Ik zat zelf in de kreukels toen en een stalgenoot die ze verhuisden hebben best moeite moeten doen hem mee te krijgen. Kwam zo uit dat ik eerder dan einde maand overging door de kreukels maar wel normaal al betaald had.
karuna schreef:Mijn pony had stalhouder achter slot en grendel gezet in een boxook al zoiets grappigs
terwijl er gewoon betaald was. Ik zat zelf in de kreukels toen en een stalgenoot die ze verhuisden hebben best moeite moeten doen hem mee te krijgen. Kwam zo uit dat ik eerder dan einde maand overging door de kreukels maar wel normaal al betaald had.
Soms zijn stalhouders rare wezens![]()
Ik hoop dat je je paspoort gewoon meekrijgt zonder gedoe en je paard de laatste periode ook fatsoenlijke zorg krijgt
waarbij dan ook nog "kinderen" (een of meer paarden) betrokken zijn die ook slachtoffer worden van de relatiebreuk.
(Ervaringsdeskundige hier....) Beemsterkaas schreef:Ik zou de paspoorten nooit in de kast van de klant laten bewaren, sommige kasten staan bol van de hoeveelheid spullen die erin zitten. Begin maar te zoeken tijdens een controle![]()
Een paspoort achter de hand houden is ook onzin, je kan dit niet als drukmiddel gebruiken. Wanbetalen is een groot probleem, maar een paspoort achterhouden lost niks op.
Ik denk dan ook dat het in het geval van TS helemaal goedkomt, en dat deze staluitbater gewoon duidelijke regels hanteert. Dat het verder niet goed zit op deze stal kan natuurlijk altijd.
anjali schreef:Waar is eigenlijk werkelijk ooit een controle geweest waarbij paspoorten van paarden van anderen getoond moesten worden? Ik vind dat afgeven van het originele paspoort ook heel vervelend- het enige praktische nut daarvan voor de stalhouder is voor zover ik gezien heb dat hij daarmee een wanbetalende klant in de tang heeft. En het is handig voor groepsvaccinaties van de hele stal maar dat doen ze niet overal en zo wel, dan kun je het paspoort vantevoren opvragen.
anjali schreef:karuna schreef:Mijn pony had stalhouder achter slot en grendel gezet in een boxook al zoiets grappigs
Soms zijn stalhouders rare wezens![]()
Ik hoop dat je je paspoort gewoon meekrijgt zonder gedoe en je paard de laatste periode ook fatsoenlijke zorg krijgt
Als jij gewoon betaald hebt mag de stalhouder je paard niet achter slot en grendel zetten. Stalhouders kunnen inderdaad rare dingen doen. Vaak zijn ze al hele tijden nalatig in de zorg en maken ruzie, en als je dan tenslotte eindelijk de stap hebt kunnen nemen een andere stal te vinden, wat best moeilijk kan zijn als je ergens al lang staat, dan gaan ze je vertrek saboteren. Het lijkt soms net op een slechte relatie.waarbij dan ook nog "kinderen" (een of meer paarden) betrokken zijn die ook slachtoffer worden van de relatiebreuk.
(Ervaringsdeskundige hier....)
. Inderdaad, aan beide kanten heb je - laten we zeggen - wat minder makkelijke personen. En het paspoort hoort nu eenmaal op elk moment getoond te kunnen worden, hier is ook pas controle geweest, het gebeurt echt. Wel te hopen dat je het bij vertrek meekrijgt! Citaat:Wat zijn hierin mijn rechten? Ik ben in staat om morgen de politie te bellen (uiteraard het 0800 nummer) als het paspoort niet in mijn kast ligt, maar sta ik dan in mijn recht?
Eleeke schreef:Beemsterkaas schreef:Ik zou de paspoorten nooit in de kast van de klant laten bewaren, sommige kasten staan bol van de hoeveelheid spullen die erin zitten. Begin maar te zoeken tijdens een controle![]()
Een paspoort achter de hand houden is ook onzin, je kan dit niet als drukmiddel gebruiken. Wanbetalen is een groot probleem, maar een paspoort achterhouden lost niks op.
Ik denk dan ook dat het in het geval van TS helemaal goedkomt, en dat deze staluitbater gewoon duidelijke regels hanteert. Dat het verder niet goed zit op deze stal kan natuurlijk altijd.
hoe doe je dat dan met eigenaren die elke week op wedstrijd gaan?
ik ging altijd de ene week op wedstrijd de andere naar les, dan is het voor de stalhouder wel heel onhandig om elke week dat paspoort terug te geven en weer in te nemen.
Dus die lag inderdaad in mijn eigen kast waar ze uiteraard bij konden komen
prompter schreef:Het zijn net mensen. Inderdaad, aan beide kanten heb je - laten we zeggen - wat minder makkelijke personen. En het paspoort hoort nu eenmaal op elk moment getoond te kunnen worden, hier is ook pas controle geweest, het gebeurt echt. Wel te hopen dat je het bij vertrek meekrijgt!
anjali schreef:Is dat echt zo dat er inderdaad in real life gecontroleerd wordt op paspoorten van gestalde paarden van klanten? WAT willen ze dan vinden bij die controles? Tenzij het om paardendiefstal en fraude etc. zou gaan ?