Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Gelukkig stond er al een nieuwe beslagbeurt gepland en heeft ze gisteren alsnog sneeuwbeslag gekregen. Een verademing en geen gestress meer. Ja, uiteraard haal je de gladheid er niet mee weg, maar dat is met sneeuw wel te overzien, gewoon het verse sneeuw opzoeken.
). 
Marie111 schreef:Niet alles gelezen.
Ik zag gisteren een filmpje met tips op Insta/FB.
Hoeven en ijzers invetten met hoefvet En dan de hoeven inpakken.
Een manier was met babyluier en duct tape En andere manier was met breed rekbaar plakverband
Celebi schreef:Nou mijn paard stond alsnog scheef op zijn voeten. Toen 's nachts op stal niet zo erg in een dik pak stro, maar overdag buiten in de paddock was maar een deel zand en een groot deel ook steen. Vond het toch geen prettig idee dat hij zo'n lange tijd scheef stond en liep. Nu staat hij op een plek met nog meer steen en weer 24/7 buiten, dus dan vind ik plat staan voor zijn oude lijf toch wel heel prettig.
Ik heb inderdaad denk ik iets te dik protoplast gebruikt. Ben heel benieuwd of het er nog uit komt haha. Ben in ieder geval nu niet meer zo bang dat het eruit valt en dat ik elke dag de waterkoker mee moet slepen naar stal. Smid komt einde van de maand dus in het ergste geval blijft het nog even zitten. Zoveel kwaad kan het denk ik niet. Is niet heel veel anders dan dicht maken met siliconen zolen, behalve dat het niet dempt maar ach het zit in het kunststof ijzer dus dat dempt nog wel. En wellicht als de temperaturen omhoog gaan, dan wordt het kunststof ijzer weer wat bewegelijker en dan valt misschien dat protoplast er vanzelf wel uit.
Het heeft in ieder geval een leuk kleurtje gekregen:
[ Afbeelding ]
Zo met hem door de sneeuw wandelen was met normale ijzers echt geen optie toen qua glijden en ijs. Nu gelukkig wel en het levert zulke mooie plaatjes op.[ Afbeelding ]
Tancreda4 schreef:Ik zag nog een berichtje van een HS op FB. Dat hij wordt platgebeld dat mensen de ijzers eraf willen halen. Vind het toch wel een dingetje dat men het gelijk bij de HS neerlegt. Er zijn al jaren sneeuwringen die je tussen ijzers kunt laten zetten. Je past je auto toch ook soms aan met winterbanden? Waarom werk je niet preventief met je paard? Mijne staat 24/7 buiten en laat ik al jaren in de winter sneeuwringen er tussen zetten. Genoeg jaren dat het voor niets is, want kan mij deze hoeveelheid sneeuw niet heugen, maar het is maar een paar 10tjes extra en vaak doe ik er de hele winter (2 beslagbeurten) mee.
Zul je altijd zien dat die ene keer dat het sneeuwbeslag niet paste (hij wilde niet goed vormen dus ze kreeg hem niet mooi onder het ijzer) en we een ander alternatief deden, er zo'n hoeveelheid sneeuw komtGelukkig stond er al een nieuwe beslagbeurt gepland en heeft ze gisteren alsnog sneeuwbeslag gekregen. Een verademing en geen gestress meer. Ja, uiteraard haal je de gladheid er niet mee weg, maar dat is met sneeuw wel te overzien, gewoon het verse sneeuw opzoeken.
Kelan schreef:Voor nu ben ik heel blij met de Schneefeder.
Zover ik het kon zien ging dat goed.
(ik kreeg niet de kans de hoeven op te beuren, een van de anderen zag mij en besloot een "ik ben de sneeuw zat en wil eigenlijk wel naar binnen" ronde dansje en steiger sessie te houden. Dus er wilde er geen een stil staan. Maar ik zag keurig wat blauws onder haar hoeven (mijn Schneefeder zijn blauw).