Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sachertorte schreef:Inspelen op onzekerheid. Alles gaat online tegenwoordig. Mensen bellen of persoonlijk spreken is soms lastig voor bepaalde mensen van bepaalde generaties. Ik denk dat er een hoop (gratis) kennis te halen is bij mensen die jarenlange ervaring hebben met eender welk onderwerp. Ook vind ik het jammer dat die kennis dan steeds meer verloren gaat omdat men afgaat op de online wereld waarin de nieuwe(re) generaties het wiel zogenaamd opnieuw uitvinden.
Jessix schreef:Ik zag op de website ook een inscharingstraject. Toch heerlijk als je dat soort prijzen kan vragen voor iets wat mensen al honderden jaren doen.
Popstra schreef:Sachertorte schreef:Koend; het zijn vooral de nouveau riche die graag willen laten zien wat ze doen met hun geld. Andere mensen leven met het motto: geld heb je of niet en dat gaat een ander niets aan/bescheidenheid siert de mens.
Wie klaagt heeft geen nood en wie pocht heeft geen brood!
Elisa2 schreef:Sachertorte schreef:Inspelen op onzekerheid. Alles gaat online tegenwoordig. Mensen bellen of persoonlijk spreken is soms lastig voor bepaalde mensen van bepaalde generaties. Ik denk dat er een hoop (gratis) kennis te halen is bij mensen die jarenlange ervaring hebben met eender welk onderwerp. Ook vind ik het jammer dat die kennis dan steeds meer verloren gaat omdat men afgaat op de online wereld waarin de nieuwe(re) generaties het wiel zogenaamd opnieuw uitvinden.![]()
Dit inderdaad, zo waren mijn ouders een tijdje terug gevraagd om een paard naar de kliniek te brengen. Inmiddels hebben ze al heel wat trailerlaad ervaring. Maar dit paard moest op een speciale manier geladen worden. Ook zo,n goeroe manier en zij mochten zich er absoluut niet mee bemoeien want zij zouden ouderwets zijn.![]()
Enfin, op de heenweg duurde het een half uur en op de terugweg een uur voordat het beest een keer op de trailer stond.
Terwijl bij ons alles gewoon direct en makkelijk de trailer in loopt..
Goed dat je je eigen plan hebt getrokken. Matheno schreef:Oh dat was die cursus van Femke Dolle. Tja.. ze is ontzettend goed in marketing.
Ooit eens gezwicht voor een cursus wat interessant leek, maar helaas weggegooid geld. Het was aloude kennis maar dan verpakt in een mooie Canva presentatie.![]()
Ik trap er niet meer in en vertrouw maar gewoon op mijn nuchtere boerenverstand.
BarbaLala schreef:Nou dat is dus ook een van de punten waarom ik niet pro Femke ben, ze verkondigt mij net iets te luid dat je op een postzegel ook een paradijs kan creëren.
Noem mij gerust ouderwets, ik ben van mening dat een paard ook gewoon de mogelijkheid moet hebben om ongehinerd een flinke sprint te kunnen trekken.
AnnoNiemand schreef:BarbaLala schreef:Nou dat is dus ook een van de punten waarom ik niet pro Femke ben, ze verkondigt mij net iets te luid dat je op een postzegel ook een paradijs kan creëren.
Noem mij gerust ouderwets, ik ben van mening dat een paard ook gewoon de mogelijkheid moet hebben om ongehinerd een flinke sprint te kunnen trekken.
Eens.
Maar misschien is dat omdat die van haarzelf ook op een postzegel staan...
Nynkex01 schreef:Ik heb twee jaar les gehad van Femke, vooral grondwerk/paardencoaching en ik heb daar zoveel aan gehad! Het klikte goed, ik heb aan de band met mijn paard gewerkt maar ook aan mezelf. Ik vind het best jammer dat ze weinig les meer geeft en nu vooral met de paddocks bezig is. Ook omdat er wel wat dingen zijn waar ik mijn twijfels over heb, zoals inderdaad de grootte van de paddocks en dingen als het mineralenbuffet. Ze heeft marketing gestudeerd en dat kan je gewoon goed merken. Maar ze is transparant en mensen betalen het ervoor, dus ze heeft groot gelijk. Ik hoop dat ze ooit weer meer les gaat geven, dat was trouwens ook gewoon voor een redelijke prijs, want denk dat de pony die ik nu heb daar ook echt veel aan zou kunnen hebben.
Wat paardengoeroes betreft: even los van Femke, ik denk dat je vooral moet rennen wanneer iemand beweert een methode te hebben die voor elk mens of voor elk paard werkt. Iets waar niet aan getwijfeld kan worden. Elk Paard en elk mens is gewoon anders. Net als het verhaal hierboven met de shetlanders, je kent je paard het beste. Als iemand daar geen respect voor heeft en haar eigen methode belangrijker vindt, ben ik wel uitgepraat. Deze trend is er trouwens niet alleen in de paardenwereld, daarbuiten is het ook zo. Mensen die een bepaalde visie verkondigen en geen tegenspraak dulden, hebben op de een of andere manier een enorme aantrekkingskracht op onzekere mensen. Al je twijfel wordt immers weggenomen omdat iemand met een goed verhaal je de waarheid wet te vertellen die je als onzeker persoonal zo lang zoekt. Ik zie dat vooral ook in mijn christelijke omgeving. Mensen met een bepaalde visie op de bijbel die 100% zeker zijn dat hun interpretatie de juiste is, daar lopen kuddes onzekere mensen achteraan. Net als mensen die beweren dat er maar één bepaald goed diëet is, of dat met hun methode elk paard de trailer ingaat, dat geeft mensen zekerheid dus daar betalen ze voor. Mensen die je aan de hand van je persoonlijkheidstype precies weten te vertellen wat je valkuilen en sterke punten zijn en je een handleiding kunnen geven voor de rest van je leven waarmee je gelukkig gaat worden. Je kan overal iets leren en overal zit vast ook een kern van waarheid in. Maar het komt allemaal op hetzelfde neer, nuance en twijfels horen bij het leven, als mensen je iets aan smeren dat altijd werkt, moet je gewoon rennen. Vooral als er ook nog een doodenge consequentie aan vast gehangen wordt voor als je het niet doet. Waarom bestaan er sekten? Omdat mensen het fijn vinden om achter een zelfverzekerde leider aan te huppelen en bang zijn voor de consequenties als ze er weer uitstappen. Zo krijg je overal, binnen en buiten de paardenwereld, groepjes die elkaar niet kunnen uitstaan met een zelfverzekerde leider voorop. En nog een grote bek tegen andere groepjes ook. Een deel heeft echt iets aan zo’n cursus of andere peut, dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar een deel betaalt ook uit angst het anders niet goed te doen en dat is zo zonde.
BarbaLala schreef:Nou dat is dus ook een van de punten waarom ik niet pro Femke ben, ze verkondigt mij net iets te luid dat je op een postzegel ook een paradijs kan creëren.

AnnoNiemand schreef:BarbaLala schreef:Nou dat is dus ook een van de punten waarom ik niet pro Femke ben, ze verkondigt mij net iets te luid dat je op een postzegel ook een paradijs kan creëren.
Eens.
Maar misschien is dat omdat die van haarzelf ook op een postzegel staan...