Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik heb regelmatig de hoefsmid om 7.30, ben ook wel gaan rijden om 7.30 (vooral omdat ze om 8 naar buiten gaan, dan is het natuurlijk wat onrustig, dus dan wilde ik het terrein af zijn voordat het allemaal losbarst).
. Pas vanaf 9 u smorgens op stal welkom zijn zou voor mij wel een probleem zijn; daar valt uiteraard ook op te plannen maar voor mij is vroeger fijner.
Felien_Kyra schreef:Ik ken dit dus zelf helemaal niet, openingstijden op stal. Heb op twee stallen gestaan (waarvan een van de twee nu) en daar zijn geen openingstijden. Al denk ik dat het wel een verschil is dat we maar met zeven mensen op stal staan en de afspraak hebben dat de paarden tussen 07.00 en 09.00 naar buiten gaan en de meesten van ons voor 22.00 uur de paarden 's avonds wel voeren, met misschien een enkele keer een uitzondering. Mocht het wel een keer iets eerder of later zijn dan is dat ook geen probleem.
In het verleden wel eens gehad dat ik echt veel vroeger was door bijv. werk of een dagje weg of echt veel later (rond 01.00 voor de laatste voerronde door een feestje), maar dan doe je even een appje overdag al.
Ik kan me overigens best voorstellen dat als je een grotere pensionstal hebt dat je daar dan wel afspraken over maakt met mensen.
Kabayo schreef:Als het zo heet is moet je in mijn ogen helemaal niet op een paard stappen, ook al is het ‘s ochtends of ‘s avonds koeler. Het neemt al erg veel van een paard gedurende dag in die temperaturenMaar dat is uiteraard een andere discussie
_Lorette_ schreef:Felien_Kyra schreef:Ik ken dit dus zelf helemaal niet, openingstijden op stal. Heb op twee stallen gestaan (waarvan een van de twee nu) en daar zijn geen openingstijden. Al denk ik dat het wel een verschil is dat we maar met zeven mensen op stal staan en de afspraak hebben dat de paarden tussen 07.00 en 09.00 naar buiten gaan en de meesten van ons voor 22.00 uur de paarden 's avonds wel voeren, met misschien een enkele keer een uitzondering. Mocht het wel een keer iets eerder of later zijn dan is dat ook geen probleem.
In het verleden wel eens gehad dat ik echt veel vroeger was door bijv. werk of een dagje weg of echt veel later (rond 01.00 voor de laatste voerronde door een feestje), maar dan doe je even een appje overdag al.
Ik kan me overigens best voorstellen dat als je een grotere pensionstal hebt dat je daar dan wel afspraken over maakt met mensen.
Als ik het goed lees hebben jullie taken op stal? Dat vind ik anders dan wanneer je volpension staat. Ik wil uiteindelijk ook een keer naar bed en als iemand dan later wil komen/rijden, kom ik in de knel met afvoeren voor de nacht.
_suus19_ schreef:Wat is peuten en paten?
vierspan schreef:Stel je mag ergens 24/7 komen, dan kan ook Jan en Alleman dat doen. Lijkt mij ook niet zo prettige gedachte?