Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 11:50

Waarom zou je een stal open doen, maar dan bepaalde activiteiten verbieden?
Wellicht is er een goede reden voor, maar ik snap het nu even niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 11:57

Beide stallen zitten aan de bosrand :+

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:00

Ma. t/m vrij 8.00 - 22.00
Za-, zon- en feestdagen 8.00 - 20.00 uur

Bij ziekte of uitstapjes zijn ze enorm flexibel. Bij ziekte hoef je uiteraard niets te overleggen en ben je gewoon welkom. Uitstapjes, wedstrijden of andere bijzonderheden gewoon even overleggen en dan kan het altijd. Van de zomer heb ik mijn paard een keer om 1 uur 's nachts teruggebracht omdat we op volle maan buitenrit waren. Was geen enkel probleem.

Ik vind de tijden echt prima, ik heb na werk en avondeten genoeg tijd om lekker met mijn paard bezig te zijn en een praatje te maken met mijn stalgenoten. Op het moment mesten we allemaal zelf uit omdat de eigenaresse geopereerd is aan haar blinde darm, je merkt wel dat dat echt tijd opslokt 's avonds.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:01

Ik mag op zondag alles doen, incl peuten/paten en andere dingen. Als ik dat maar binnen de openingstijden doe. Wil ik daarbuiten komen (ivm jureren, werk, etc), is het vooral snel paard verzorgen/losgooien en dan weer weg.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:02

Josien_ schreef:
Waarom zou je een stal open doen, maar dan bepaalde activiteiten verbieden?
Wellicht is er een goede reden voor, maar ik snap het nu even niet.

Ik ken dat vooral als geloofs overtuiging. Verzorgen mag maar meer niet zeg maar..

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:04

Bij mijn vorige stal was het doordeweeks van 0700-2200 en weekend 0700-1800. Op de huidige plek is het alle dagen 0800-2200 maar als je vroeger wil komen is dat geen probleem als je het even laat weten. De hond slaat dan aan en als ze weten dat het een stalklant is hoeven ze niet met de luchtbuks naar buiten te rennen natuuurlijk 8-) Maar ik heb regelmatig de hoefsmid om 7.30, ben ook wel gaan rijden om 7.30 (vooral omdat ze om 8 naar buiten gaan, dan is het natuurlijk wat onrustig, dus dan wilde ik het terrein af zijn voordat het allemaal losbarst).
Ook als je een keer heel vroeg wil of pas laat terug komt van een kliniek of wedstrijd ofzo is dat geen probleem. Bij medische dingen is sowieso superveel mogelijk in overleg/afstemming.

Ik vind het niet gek dat staleigenaren beperkingen in de openingstijden geven; het is toch hun eigen terrein en bij hun woning enzo...

Ikzelf ben eerder een ochtendmens dan avondmens en zal dus eerder aan de ochtend-marge willen rommelen dan aan de avond-marge. Rond 2130 wil ik eigenlijk gewoon al in bed liggen :z. Pas vanaf 9 u smorgens op stal welkom zijn zou voor mij wel een probleem zijn; daar valt uiteraard ook op te plannen maar voor mij is vroeger fijner.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:34

Bij ons ma - vr van 9.00 - 22.00 uur.
Zat en zon 9.00 - 18.00 uur. Feestdagen meestal ook 9.00 - 18.00 uur, maar met kerst (en volgens mij ook nieuwsjaarsdag) vaak een stuk krapper; 11.00 - 16.00 uur...

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 16:59

Ik ken dit dus zelf helemaal niet, openingstijden op stal. Heb op twee stallen gestaan (waarvan een van de twee nu) en daar zijn geen openingstijden. Al denk ik dat het wel een verschil is dat we maar met zeven mensen op stal staan en de afspraak hebben dat de paarden tussen 07.00 en 09.00 naar buiten gaan en de meesten van ons voor 22.00 uur de paarden 's avonds wel voeren, met misschien een enkele keer een uitzondering. Mocht het wel een keer iets eerder of later zijn dan is dat ook geen probleem.
In het verleden wel eens gehad dat ik echt veel vroeger was door bijv. werk of een dagje weg of echt veel later (rond 01.00 voor de laatste voerronde door een feestje), maar dan doe je even een appje overdag al.
Ik kan me overigens best voorstellen dat als je een grotere pensionstal hebt dat je daar dan wel afspraken over maakt met mensen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:21

Wat is peuten en paten? :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:23

Felien_Kyra schreef:
Ik ken dit dus zelf helemaal niet, openingstijden op stal. Heb op twee stallen gestaan (waarvan een van de twee nu) en daar zijn geen openingstijden. Al denk ik dat het wel een verschil is dat we maar met zeven mensen op stal staan en de afspraak hebben dat de paarden tussen 07.00 en 09.00 naar buiten gaan en de meesten van ons voor 22.00 uur de paarden 's avonds wel voeren, met misschien een enkele keer een uitzondering. Mocht het wel een keer iets eerder of later zijn dan is dat ook geen probleem.
In het verleden wel eens gehad dat ik echt veel vroeger was door bijv. werk of een dagje weg of echt veel later (rond 01.00 voor de laatste voerronde door een feestje), maar dan doe je even een appje overdag al.
Ik kan me overigens best voorstellen dat als je een grotere pensionstal hebt dat je daar dan wel afspraken over maakt met mensen.

Als ik het goed lees hebben jullie taken op stal? Dat vind ik anders dan wanneer je volpension staat. Ik wil uiteindelijk ook een keer naar bed en als iemand dan later wil komen/rijden, kom ik in de knel met afvoeren voor de nacht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:28

Kabayo schreef:
Als het zo heet is moet je in mijn ogen helemaal niet op een paard stappen, ook al is het ‘s ochtends of ‘s avonds koeler. Het neemt al erg veel van een paard gedurende dag in die temperaturen :o Maar dat is uiteraard een andere discussie

Als je ergens naar toe traint moet je wel. Dan is het juist fijn smorgens in alle vroegte op je paard te kunnen stappen.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:44

_Lorette_ schreef:
Felien_Kyra schreef:

Als ik het goed lees hebben jullie taken op stal? Dat vind ik anders dan wanneer je volpension staat. Ik wil uiteindelijk ook een keer naar bed en als iemand dan later wil komen/rijden, kom ik in de knel met afvoeren voor de nacht.

Nu inderdaad wel. Werken we met een vast rooster. Dus iedereen heeft bepaalde taken die horen bij het buitenzetten, binnenzetten en voeren. De staleigenaar zelf doet daar niet aan mee (en heeft ook geen paarden zelf) Vorige stal was volpension.
Kan me inderdaad voorstellen dat het anders is met volpension.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:56

_suus19_ schreef:
Wat is peuten en paten? :+

Alle beroepen die eindigen in peuten of paten, dus osteopaten, fysiotherapeuten, etc.

Met mijn leasepaard geen openingstijden op stal, maar wel de vraag of wij als we er voor of na een bepaalde tijd zijn het hek open/dicht willen doen en een appje naar de stalbaas zodat hij weet dat wij het waren.

Heb wel eens op een stal gestaan met een ander lease laard waar je op zondag helemaal niet mocht komen, en in het weekend mochten geen bijrijders komen. Je moest daar ook de preciese tijden dat je wou komen doorsturen zodat ze precies wisten wie ze wanneer konden verwachten. Ik heb het daar een week volgehouden :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 18:07

Bij ons zijn er geen tijden of dagen dat je niet mag komen, maar ik houd er wel altijd rekening mee. Ik ben zelf eigenlijk nooit laat en ben vaak voor 21.00 uur weg. Als ik heel vroeg de hoefsmid heb bijvoorbeeld, dan zeg ik dat wel even.

Met de kerstdagen houd ik er wel altijd rekening mee. Ze vinden het niet erg hoor, maar toch vind ik dat ik daar wat rekening mee kan houden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 18:23

Geen afgesproken tijden hier. Ik kom eigenlijk normaal gesproken geen hele vroege of late tijden.

Als er een keer een uitzondering is (ivm het weer heeeeel vroeg of laat, of bv voor een wedstrijd oid) dan is dat geen probleem

Heb er wel eens om 7 uur in de ochtend op gezeten, omdat het bloedheet werd. Of een volle maansrit getreden en dan rond middernacht terug gekomen. Altijd netjes vooraf gemeld, nooit een probleem.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 18:31

Stel je mag ergens 24/7 komen, dan kan ook Jan en Alleman dat doen. Lijkt mij ook niet zo prettige gedachte?

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 18:41

vierspan schreef:
Stel je mag ergens 24/7 komen, dan kan ook Jan en Alleman dat doen. Lijkt mij ook niet zo prettige gedachte?

Bij mijn stal is het afgesloten met een hek dat je moet bellen zodat 'ie open gaat. De eigenaresse moet je telefoonnummer in een lijst zetten, als je nummer daar in staat kan je bellen en anders blijft ie dicht :)

Hij is iedere dag van 07.00 t/m 19.00 uur gewoon open met een sensor, en daarna moet je dus bellen.

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 19:12

De stal mag je 24/7 binnen. De laatste ronde is in principe om 21:30 en de eerste ronde 6:30. Het wordt wel zeer gewaardeerd als we laten weten dat we er op een "ongewoon" tijdstip zijn.

Voor de rijbanen hebben we wel openingstijden 6:00 - 21:00 ivm veiligheid. Maar als je laat weten dat het iets later wordt is dat geen probleem, dan wordt er later op de avond nog een keer gechecked of iedereen heelhuids de stal uit is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 20:04

Ik was altijd welkom toen ik nog mijn paard had. Zelfs tot 23:00 uur ofzo als het ziek was ofzo.
Toch hield ik voormijzelf wel meestal 21:00 uur a 22:00 uur aan, want ik wil zelf gewoon naar huis.

Was op een boerderij dus dat was geen probleem.
En er is ook altijd toezicht, Wat ook fijn is.

En ik ruim altijd netjes mijn rommel/ zooi op.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:03

Hier in principe maandag tot vrijdag is het mogelijk om ook te rijden tussen 7:30-22:00. Een keer eerder weg of aanwezig is geen probleem voor bijv wedstrijden. Alle pensiongasten hebben een eigen sleutel, dus in geval van nood kun en mag je altijd naar binnen na sluitingstijd.

Ik moet er ook niet aan denken dat onze stal gesloten zou zijn op zondag of maximaal tot 16:00.. meeste mensen zijn juist vrij en ik vind het echt fantastisch om zondagavond nog lekker te rijden -O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:11

Geen tijden maar goed fatsoen. Dus op rare tijdstippen even laten weten via de app.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:12

vierspan schreef:

Nee, je hebt een sleutel nodig om het gebouw in te komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:31

vierspan schreef:

Er is zo iets als sleutels uitgevonden

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:34

Ivm brandgevaar zou ik niet willen dat een stal op slot gaat. Een hek oké, net als kantine en zadelkamer. Maar niet mijn paard in een afgesloten stal

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:36

Bij de vorige stal waar ik stond kon je wel altijd komen. Daar had iedereen ook een sleutel. Maar ik zou me toch echt bezwaard voelen hoor, als ik om middernacht nog mijn paard even ging rijden. Ookal doe je zachtjes, het maakt toch altijd wel lawaai. Bij uitzondering een keer laat terug of vroeg weg prima, maar om nu om die tijd nog langs te komen, nee. Ziekte uitgezonderd natuurlijk.