Welke oppervlakte zou jij wolfwerend maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Little_Gift schreef:
Of dat een pepperspray gerichte straal een pack wolven zal verjagen, sorry maar ik gniffel hier al de hele middag over _O- ik ben visueel ingesteld en zie Lindsey daar echt al staan pikkedonker midden van de nacht dreigend met je pepperspray voor een groep wolven die je nog net niet uitlachen en de middelvinger tonen _O-

Ik denk dat iedereen alles maar probeert en aangrijpt om zn dieren veilig te houden. Niet echt vriendelijk om dan iemand op deze manier aan te vallen en uit te lachen. Heb je zelf wel eens pepperspray getest op een wolf of een filmpje gezien dat het getest werd? Niet echt netjes en ook niet perse en behulpzame reactie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:38

Ach joh is helemaal niet bedoeld om uit te lachen en al zeker niet om aan te vallen.
Ik ben visueel ingesteld en het was gewoon een heel grappig filmpje, het is al dood ernst genoeg en ellende tot en met met al die aanvallen, een beetje humor gaat niemand dood aan.

Het behulpzame in jouw tekst, ontgaat mij echter ook :')

Hutcherson

Re: Welke oppervlakte zou jij wolfwerend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:59

Lees eerdere bijdragen.
Zo, nu weer lekker on topic.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:32

Lindsey_99 schreef:
Myfairytale schreef:
Maar bij de buren van mijn ouders hebben ze de schapen te pakken gehad, midden tussen de huizen.
Mijn ouders hebben het slaapkamerraam altijd ver open, mijn vader slaapt heel licht en moet er regelmatig uit 's nachts.

Verbaas me tot op de dag van vandaag er nog steeds over, dat niemand iets gehoord/gezien heeft.

Nee, van schapen kan ik me wel voorstellen dat je ze niet hoort rennen, maar die zijn ook geen 500 kilo.

Nee, dat klopt, ze zijn geen 500 kg.
Maar je verwacht op zijn minst wel geblaat en mogelijk geschreeuw. Of honden die aanslaan op zoiets. Want een hele kudde schapen die gaan rennen maakt toch meer lawaai dan je denkt.
Er is letterlijk niets gehoord.

En het is de vraag of de paarden aan de vluchten of verstijven.

Maar goed, ik bedoelde het goed en als waarschuwing.

Wij hebben de paarden ook heel dicht bij ons slaapkamerraam staan en slapen met het raam open. Hebben honden.
Maar als er een wolf in de kudde tekeer gaat, zullen we altijd te laat zijn, want helaas zijn de wolven niet bepaald schuw meer.
En als je eerst wakker moet worden van galopperende paarden, en dan nog erheen moet, kost dat teveel zeer kostbare tijd.
Het is gewoon een enorm probleem, die wolven in NL. ;(

palousa_boy

Re: Welke oppervlakte zou jij wolfwerend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

Het zal ook afhangen hoe de wind staat bijvoorbeeld en hoe groot de wei is. Als 15 paarden hier over 8ha galopperen omdat ze schrikken van overstekende zwijnen dan hoor je dat vaak toch wel en dan ligt de wei nieteens tegen het huis aan.
De paarden 3km verderop zullen we idd nooit horen :+