Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik had 2 veulens aan huis met volwassen paarden en vond dat weinig werk, maar dat is geen opfok te noemen. Ik wil ook graag dat het qua management enigszins past bij wat ik zelf ga houden en dat is een warmbloed voor sport/recreatie en een daarbij passende leeftijd.
_Lorette_ schreef:Een eigen zadelkast klinkt toch wel prettig. Ik weet dan niet of ik die zelf regel of de pensionklant. Als ze hem zelf meenemen is dat makkelijk, maar dan moet het geen enorm gevaarte zijn. Mijn spullen liggen wel gewoon los/voor het grijpen in de zadelkamer. Ik ga er vanuit dat niemand daar dan aanzit, maar er zullen altijd mensen bestaan die dat wel doen, vrees ik.
_Lorette_ schreef:Beemsterkaas schreef:Waarom wil je een klant?
Omdat ik vanwege de gezinsuitbreiding een tijd of permanent terug zou willen naar 1 (rij)paard. Er zou een pony of iets bij kunnen als gezelschap, maar daar zou ik dan niks mee doen en ik wil geen bijrijders of iets. Vandaar dat een pensionklant (of 2) en optie is. Ik twijfel over het inleveren van privacy en wat andere zaken. Maar we kunnen natuurlijk altijd beslissen dat een situatie niet bij ons past en een andere weg inslaan.
meggiemeg schreef:_Lorette_ schreef:Een eigen zadelkast klinkt toch wel prettig. Ik weet dan niet of ik die zelf regel of de pensionklant. Als ze hem zelf meenemen is dat makkelijk, maar dan moet het geen enorm gevaarte zijn. Mijn spullen liggen wel gewoon los/voor het grijpen in de zadelkamer. Ik ga er vanuit dat niemand daar dan aanzit, maar er zullen altijd mensen bestaan die dat wel doen, vrees ik.
Ga niet altijd van het goede van de mensen, weet dat er nog altijd mensen denken daar slingert wat en dat is nu van mij, ze zullen niet altijd zo zijn maar ze zijn er. Persoonlijk zou ik er liever voor zorgen dat mijn eigen spullen niet bereikbaar zijn voor anderen, als is het maar om te voorkomen dat je met scheve gezichten naar elkaar kijkt omdat er spullen voor het grijpen liggen. Beter voorkomen.
Gini schreef:Als je maar 1 max. 2 pensionklanten wilt en niet afhankelijk bent van de inkomsten, kan je natuurlijk de perfectie eruit filteren. Iemand die ongevraagd aan je spullen zit? Weg.
Poekkie schreef:Gini schreef:Als je maar 1 max. 2 pensionklanten wilt en niet afhankelijk bent van de inkomsten, kan je natuurlijk de perfectie eruit filteren. Iemand die ongevraagd aan je spullen zit? Weg.
Dat is niet altijd zo makkelijk als het lijkt en zeker niet als het pensioenpaarden zijn. Zelf helaas ook ervaring mee.
Topics genoeg over eigenaren die niet betalen of niet meer komen en paard ook niet verhuizen.
Gini schreef:Poekkie schreef:
Dat is niet altijd zo makkelijk als het lijkt en zeker niet als het pensioenpaarden zijn. Zelf helaas ook ervaring mee.
Topics genoeg over eigenaren die niet betalen of niet meer komen en paard ook niet verhuizen.
Ik reageer natuurlijk wel op een specifieke situatie, namelijk aan je spullen zitten. Eigenaren die niet meer komen, zitten niet aan je spullen. Dat is weer een ander probleem.