Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Voor de bokkers die veel betalen zijn jullie niet bang dat er ooit iets gebeurd waar door je het niet meer kan betalen
Lieser schreef:marleen_usar schreef:Voor de bokkers die veel betalen zijn jullie niet bang dat er ooit iets gebeurd waar door je het niet meer kan betalen
Ja.
Dan zal ze waarschijnlijk naar een rusthuis gaan (dat is namelijk veel goedkoper dan de huidige stalling).
Lieser schreef:germie schreef:Als ik zo kijk zijn rusthuizen vaak ook al 125 euro per maand, dus niet veel goedkoper dan waar ik nu sta.
Hier in de regio zijn rusthuizen 275 tot 340 euro per maand. Dat is minder dan de helft van wat ik nu betaal. Dus dat zou een flinke besparing zijn.
prugelpiet schreef:Hoe berekenen jullie gemiddelde dierenarts kosten? Dat zijn toch meestal onvoorziene kosten. De afgelopen jaren ben ik niet meer kwijt geweest dan gebit + enting. Dit jaar is dat door een blessure wel andere koek, maar dat zijn geen standaard kosten.
Stalling + hoefsmid om de maand brengt me op gemiddeld €270 euro in de maand. Als mijn maandelijkse kosten naar 1200 gaan dan staat die rap te koop, dat is bijna de helft van mijn salaris
Ghostattack schreef:Ik vraag me vooral af hoe je structureel
aan 800-1200 euro per maand komt voor 1 paard? Heb je dan zon mega dure stalling?
Hier over het algemeen om en nabij de 500-550 euro per maand. Mijn hypotheek is minder dan mn stallingKom met gemak rond maar dit is wel mn laatste paard. Ik vind de prijzen steeds minder leuk worden en mijn grens van wat ik wil betalen maandelijks komt steeds dichterbij.
prugelpiet schreef:Hoe berekenen jullie gemiddelde dierenarts kosten? Dat zijn toch meestal onvoorziene kosten. De afgelopen jaren ben ik niet meer kwijt geweest dan gebit + enting. Dit jaar is dat door een blessure wel andere koek, maar dat zijn geen standaard kosten.
Stalling + hoefsmid om de maand brengt me op gemiddeld €270 euro in de maand. Als mijn maandelijkse kosten naar 1200 gaan dan staat die rap te koop, dat is bijna de helft van mijn salaris
Pantykous schreef:En dan op de achtergrond niet vergeten om ook te denken aan alle extra kilometers die je rijdt: benzine + extra onderhoud. Wedstrijden, lidmaatschappen, extra’s. Veel eigenaren zien denk ik niet helemaal wat ze kosten. Inclusief mezelf, vorig jaar mijn paard verkocht en ongelofelijk hoeveel meer er overblijft nog naast de stallingskosten.
Ik gaf gemiddeld 20% van mijn salaris uit aan het paard.
Santos_05 schreef:Zelfs al de extra wegenbelasting en verzekering van een zwaardere trekauto.
Er gaat gewoon een hoop extra geld in de paarden zitten
Ghostattack schreef:Ik vraag me vooral af hoe je structureel
aan 800-1200 euro per maand komt voor 1 paard? Heb je dan zon mega dure stalling?
Hier over het algemeen om en nabij de 500-550 euro per maand. Mijn hypotheek is minder dan mn stallingKom met gemak rond maar dit is wel mn laatste paard. Ik vind de prijzen steeds minder leuk worden en mijn grens van wat ik wil betalen maandelijks komt steeds dichterbij.