Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:04

Ik moet op zoek naar een nieuwe leverancier voor de stalbodembedekking. Stro wil ik niet meer want dat werkt niet. Maar voor de jaarwisseling daar weer een voorraadje voor inslaan. Hooi haal ik lokaal bij de loonwerker. Geen analyse maar mijn paarden doen het er goed op. Ik wil wel graag nog graszaadhooi voor de winter en dat heeft hij niet. Maar dat is meer voor erbij. Maar ik zit gelukkig niet aan zulke bedragen als hierboven.

Donja

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:44

meld me ook weer !
Zag op de eerste pagina een mooi optrekje voorbijkomen van Kletskoekje, heel veel plezier ermee, ook met alle voorbereidingen!!

NOP zal noordoostpolder zijn.

Ik betaal nu 6 euro voor kleine baaltjes (22 tot 25kg) graszaadhooi. Nog even afwachten wat mijn grote balen voordroog (600kg) gaan doen, was tot nu toe 50 euro, maar denk dat dit rond de 60 euro per baal wordt. ik gebruik iets meer dan 1 baal per week.
Qua bodembedekking heb ik nu gehakseld stro, ik hoop dat mijn leverancier straks weer gehakseld koolzaadstro kan leveren. Dat was het afgelopen winterseizoen niet te krijgen

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:58

Hoi, ooit heb ik in een topic geprobeerd om mee te praten , maar dat ging toen zo hard. Nu wil ik het graag weer proberen.

Hier 4 pony’s aan huis (3 Welsh en 1 Shetlander, Shet is van mijn zus) en de luxe van hooi van eigen land. Dus met leveranciers geen ervaring.

Wij zitten ook op kleigrond, heb de pony’s nu nog een paar uurtjes op de wei (2 met masker), maar we zitten qua modder wel weer bijna aan de grens. Dan hebben wij hier (Noord Drenthe) in de afgelopen weken minder regen gehad dan wat ik op het nieuws hoorde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:02

Ik betaal momenteel voor het fijne hooi €6, bij bezorgen €6.50, en voor het grove via de buren €4.75

NOP deed me even denken aan mijn pré-pensioen functie vroeger... (Niet Onderwijzend Personeel) :)

Welkom alle nieuwelingen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:03

Matheno schreef:
Je voerkosten als in je hooi kosten?
Wat ben jij per maand ongeveer kwijt aan hooi? Ik ben nieuwsgierig omdat ik gisteravond even erg verdrietig was namelijk _O-

Er zijn weer prijsstijgingen geweest en gisteravond rekende ik €800 af voor hooi voor 2 maanden voor 1 paard en 2 minis. Vond dit belachelijk duur maar vraag me nu af of dit de nieuwe normale prijzen zijn.

Ik heb eigen ( verpakt hooi maar net zo droog als hooi) hooi 70 euro per pak, dus wel een familieprijs ( is land van mijn oom en hij maait en schud het voor mij en laat het verpakken.

bij hooileverancier zit ik nu op 90 euro per pak en die kwaliteit is erg wisselend

Ik gebruik 4 pakken per maand met 4 paarden
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 18-10-24 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:13

Ik lees wel dat we ons hooi te goedkoop verkopen.
Ook al zie ik die prijzen ook op mp

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:29

Maar er zit landelijk veel verschil in de hooiprijzen. Het (zanderige) midden schijnt altijd duurder te zijn dan de klei in het noorden bijv.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:53

Klopt hier in Brabant vaak duurder weer..

Nop is noord oost polder :+

Ben nog steeds niet fit, echt al twee weken.. heb van ellende vanmiddag vrij genomen en ben een rustig bosritje gaan maken.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:06

Welkom aan de nieuwelingen :wave:

Hooiprijzen zijn idioot hoog. Ik koop het ook bij venhorst omdat het hier in de buurt niet te vinden is zonder rotzooi erin, maar bij venhorst is de kwaliteit ook zeer wisselend. En 125 euro voor een grote baal en ze dan vol troep hebben zitten is niet fijn.

Ik heb net 1 pak opgemaakt vol met zuring en nu heb ik hooi vanonder een eik want het zit vol met blad, takken en eikels! Het pak ervoor zat vol met mondkapjes en een spanband en een rubber band achtig iets. Het pak daarvoor had heel veel van die slangenhuiden erin.

Mijn ervaring is dat 1 op de 4 pakken van venhorst goed is, de andere 3 is altijd wat op aan te merken...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:27

Ik heb 1 keer venhorst gedaan en doe het niet nog een keer. Behoorlijk aan de prijs en het is of heel mooi, of zwaar ruk. Ik had hier een baaltje of 6-8 wat gewoon wel uitgebaggerde sloot leek (riet, mos, stikende meuk), paar baaltjes in dezelfde bundel waren dan weer super fris en kruidig. Heb ook niet alle baaltjes gewogen, maar ik heb zo'n grijs vermoeden dat die bundels niet zoveel kg bevatten als ze beweren (gebaseerd op degenen die ik wel even heb gewogen, maar wellicht slechte steekproef gedaan).

Ik bestel de grote balen onverpakt bij Souman, die zijn wat traag qua communicatie soms (maar wel netjes) maar tot nu toe tevreden met de kwaliteit van het spul, de behulpzaamheid van de chauffeur en de prijs.
De midibalen ben ik nog niet laaiend enthousiast over, even kijken hoe het volgende baaltje is. Maar als ik voordroog erbij blijf voeren dan denk ik dat ik volgend jaar er meer van MP af haal, daar zijn de prijzen veel beter te doen hier in de omgeving.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:28

Maar dan kan je dat toch melden? Hier is dat gewoon erg goed geregeld als er iets niet goed is

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:33

Souman klinkt wel goed! Ze hebben nu ook gratis verzenden zie ik, eerder was dat niet meen ik me te herinneren. Ik ga het onthouden!

MarjanB, ik heb het vaker gemeld maar krijg als reactie dat als ik ontstoft hooi wil dat ik kleine pakjes moet bestellen. Maar mijn ervaring met die kleintjes is dat die nog veeeel stoffiger waren juist en ook daar vond ik vanalles in. De kwaliteit is gewoon heel erg wisselend van Venhorst en ik zoek al langere tijd naar een betaalbaar alternatief die het aan huis ook netjes kan wegzetten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:37

Kijk anders eens bij Corsten.. kijk er kan altijd wat zijn maar t is maar net hoe ze het oplossen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:52

MarjanB schreef:
Kijk anders eens bij Corsten.. kijk er kan altijd wat zijn maar t is maar net hoe ze het oplossen

Corsten levert niet in postcode gebied beginnend met 45 helaas. Over hun hooi en service lees ik vaak goede berichten, maar ze komen hier dus niet -O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:30

Hier ook bij Corsten a 125 de baal.
Het is dat ik echt hooi laag in suikers nodig hebt.
Maar ik zit op ongeveer 300 per maand voor een jaarling en haflinger.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:43

Ik ben echt heel blij dat ik veel hooi van eigen land heb, maar ik red het niet jaar rond. Ik laat Corsten dan komen. Ik hoop eigenlijk dat ik voor 1 januari genoeg plek heb voor een paar grote balen maar ik vrees er voor := wil dan ook wat stro mee bestellen voor vulling, maar als ons eigen hooi van het land komt, ben ik altijd al lang blij als alles binnen kan :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:56

:wave:

Ik ga ook weer eens een poging doen aan te haken, al eens eerder geprobeerd maar jullie gaan zo snel dat ik weer in meeleesmodus gegaan ben destijds :+

Op ons paardenplekje zijn ook nog heel veel plannen, onder andere de bouw van een nieuwe schuur/stal en paddock omheining.
We hebben eerst het huis klaar gemaakt :D ( zie onderschrift )

Ik voer de paarden ( op het moment 1 paard, 2 minipaarden en een welsh ) grote balen in folie.
Zit tegen het hooi aan en sommige balen zijn ook echt hooi, ik had er vorig jaar 40 weg laten zetten bij de loonwerker toen ik nog meer paarden had lopen dus heb het hele winterseizoen tot aan nu er van kunnen voeren.
Ik betaalde toen € 50 incl. bezorgen per baal en dan brachten ze er 17 per vracht.
De rest stond opgeslagen bij hun tot ik een belletje gaf.

2021 had ik voor het eerst van eigen land, maar dat bleek veel te schraal voor mijn rijpaard.
Dus ben ik gestopt met hooien.

De jaren ervoor bracht mijn buurman het altijd, ideaal € 30 voor een grote baal :+
En dan zette hij hem ook nog binnen in de schuur.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:56

NOP bedoelde ik inderdaad de Noordoostpolder mee.

Hier ook een keer een pak hooi gehad wat vol zat met slangen. Niet eens persee alleen slangenhuiden, maar echt veel dode addertjes.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:06

Souman vond ik hier prima. Wat mindere baal werd netjes deels vergoed.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 00:02

Hier ook Corsten fan.
Ik wil echt perse geen verpakt iets.
En ik wil ook weten wat ik voer, dus met analyse. Ze hebben echt mooi spul, en de waarden zijn top voor mijn pony’s.

Good hay keeps the vet away, dus dan maar iets meer uitgeven. Ik wil geen hoefbevangen pony’s :) (of iets anders) en wel onbeperkt voeren :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 01:22

Ik sluit me volledig bij Marit aan. En de communicatie is echt fijn bij corsten. Hadden we eerder moeten doen :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 01:57

Heb souman gehad (midi balen) en kwaliteit wisselde. Ik heb nu hooi van een boer die het uit frankrijk laat komen. Het is echt goed hooi qua zand maar helaas is het telkens een verrassing wat tref je aan. Ik heb nu twee balen (500 kg balen) met leemkluiten erin. Dat is echt een verschrikking. Zo hard als steen en de grote van de kluiten varieert van handpalm tot kiezelsteen grote.. Je zwikt er je enkels op en het hooi ruikt gewoon naar nat zand. Echt een drama.
Dit ook gemeld bij de boer maar die zegt eigenlijk alleen dat wij de enige zijn die dit aangeven (dus worden niet serieus genomen). Heb eerder een baby herten achterpoot en bekken in de baal gehad.
Om die reden mijn eerdere contact benaderd die ook grote balen heeft. Van de week baal opgehaald. 15€ goedkoper en hopelijk geen gekkigheid erin.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 02:26

Marit, precies dat.
Hier een haflinger welke twee x hoefbevangen geweest is toen ik het niet volledig in de hand had op pension.
Nu met het hooi van Corsten gaat het fantastisch

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 06:57

Corsten heeft zo ongeveer dezelfde prijzen als Louis Venhorst zie ik. Dus jullie betalen ook allemaal zo belachelijk veel ?!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:16

Jup :+ ze zullen wel naar elkaar kijken qua prijs.. dat terwijl de prijs per ton nog steeds rond de 150 euro zit voor volle vracht. Maar goed, ze slaan het op, ze hebben kosten voor personeel en moeten het ook oplossen als er wat met het hooi is. Althans als ze goede service leveren.