daiswees schreef:ik wil je bubbel niet al te hard lek prikken , maar inmiddels ben ik 5 weken bevallen en heb ik een partner die juist heeeel goed snapt dat ik dagelijks even naar de paarden wil en dat ze onderdeel zijn van ons gezin.
ik heb net als jou ook nachten van 8/9 uur minimaal nodig en 2 paarden waarvan 1 in vol pension en de andere staat doe het zelf / doe het samen.
ik kan je vertellen, hooinetten elke dag slepen en ophangen , vullen etc zit je niet op te wachten als je dik rond en hoogzwanger bent , echt niet... en dan heb ik het nog niet over na je bevalling... ook dan lukt dat echt nog niet! dus de allereerste stap lijkt mij als je zo onmisbaar bent voor je paard zijn welzijn opzoek te gaan naar iemand die je alleen al tijdens je kraamtijd en hoogzwangere tijd kan helpen met deze klusjes.
en dan het stukje na je bevalling en meeslepen naar stal, helaas dacht ik er ook zo over maar ze hebben elke 3 uur een flesje en een schoon luiertje nodig en daarna mag je hopen dat ze makkelijk in slaap vallen ( hier is het uberhaupt een opgave om hem te laten slapen met een snel overprikkelde baby welke dus uren wakker blijft en vervolgens oververmoeid is ) maar geloof me je planning die je denkt te kunnen maken kan je echt vergeten in de newborn fase.
en nachten slapen van 8/9 uur is er voor mij helaas ook al 5 weken niet bij... want ook dan gaat ons mini wekkertje elke 3 uur af en ben je daar toch vaak wel een uur aan kwijt voor voeden , verschonen en in slaap sussen.
om positief te eindigen want zo lijkt het misschien een en al negatief!
je kleintje maakt het allemaal goed en elke cliche over kinderen zijn zowat wel waar ( althans in mijn geval)
maar zelfs met een begripvolle partner die 100% achter mij staat en me ruim de tijd en kans geeft om naar mijn paarden te gaan, kom ik er vaak nog steeds niet aan toe van vermoeidheid of kom ik niet verder dan snel een stalletje mesten en een wortel brengen, en echt ik zou het niet zonder een partner kunnen die 100% achter mij en mijn hobby staat!
mijn advies voor jou is dan ook ga goed in gesprek met je vriend, het paard is onderdeel van het gezin en ook die heeft verzorging nodig! kijk of er financieel een mogelijkheid is om iemand in te huren voor hooi te voeren en verzorging etc en zorg voor een goed vangnet , voor jou , je paard maar ook je kindje
Je beschrijft het zoals ik het ook bedoel.... Als je een kindje krijgt bepaal jij niet meer het dagritme maar die mini wekker. Alles wat jij smorgens bedenkt kan je vaak maar voor 30% doen. Het is overigs soms al een hele uitdaging om je kind op tijd in de kleren te hebben, gegeten en dan nog enigzins schoon bij school of de opvang te krijgen... Als je een kindje krijgt is je leven de eerste tijd niet van jou/jullie... Die kleine regeert het...