Paard en kinderwens

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 17:02

Wintu schreef:
Miss_Mii21 schreef:
Haha, die is er niet. Er is geen enkele stal in de wijde omgeving die genoeg voert voor mijn paard, niet voor niks is dit in korte tijd al de 4e keer dat hij maagzweren heeft. Zelfs de dierenarts zegt dat ze overal te weinig voeren. En de stal is niet voor reden vatbaar, als je er iets van zegt sta je de dag er na op straat en kan je naar een nog slechtere stal. Hij staat nu niet zo heel ver, dus kan makkelijk even langs om even een hooinet op te hangen. Die ik thuis vul overigens, kan ook meerdere netten thuis vullen en op stal leggen zodat die daar opgehangen wordt. Zit je nog met het probleem dat er bietenpulp gevoerd moet worden omdat ik anders een gratenpakhuis heb, doet de stal ook niet. Maar dan is het even snel emmertje omkiepen en gaan. Scheelt ook weer in tijd.

Als je extra betaald, wil men vaak echt wel extra voeren hoor.

hoe weet ik dan zeker dat hij het ook krijgt.... nu zie ik precies wat hij krijgt, 2 netten vol, als zij ze minder vol doen en hij staat weer zonder kan ik weer 400 euro achter maagzweermedicatie aan gooien, vind ik niet zo grappig en je kan niks bewijzen.
Gaat wel om 10kg per dag bijvoeren he, niet om kleine beetjes.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:04

Miss_Mii21 schreef:
Goof schreef:
Ik vind vooral de opmerking 'zorgen dat m'n moeder mee is voor oppas' bijzonder.
Moet je moeder zich (ook) aanpassen aan jouw hobby en leven?

Ik heb het paard samen met haar, dus ze is er ook regelmatig. Als ze er dan toch is, kan ze net goed op de kleine passen. Win-win. Ze wil graag oma worden, dus dan mag ze ook wel op die momenten bijspringen vind ik dan.

Je mag die taak helemaal niet verwachten van een ander.
Concreet houdt het in dat je moeder naar stal gaat, want dat is haar hobby. Maar die kan zij niet uitvoeren want zij moet oppassen op jouw kind zodat jij je hobby kan uitvoeren. Voor je moeder nooit een win-win situatie dus.
Heel gek.

Ik zou eerst mijn verwachtingen eens bijstellen en (goed!) in gesprek gaan met mijn partner en moeder als ik jou was.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:05

Ik kan er niet uit opmaken of je moeder wel of niet al op de hoogte is van hoe jij het voor je ziet. Misschien wil ze wel oma worden, maar geen vaste momenten oppassen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:05

Ik zou een goed huisje voor het paard zoeken, als jullie de kinderwens willen doorzetten.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:07

Heel eerlijk, ik had niet geweten hoe ik een paard en kind(eren) samen had moeten combineren.
Zeker mijn dochter was niet de makkelijkste ik heb amper geslapen totdat ze 5 jaar was.

Ik denk dat dieren en kinderen tegelijk een goede afstemming vragen tussen beide partners.
Ik lees ook voornamelijk dat je partner bang is dat je energie niveau te laag gaat worden. En het uiteindelijk te veel gaat kosten.
Zeker in het begin wordt je volledig geleefd met zo'n klein baby'tje. je leeft van poepluier naar voeding naar slaapje en het begint weer opnieuw.
Mijn kinderen gingen dankzij een zeer strakke planning slechts 2 dagen naar de opvang maar als ze daar vandaan kwamen moest ik echt nog niet even wat anders moeten gaan doen. Ze waren moe, overprikkeld, hadden honger, you name it.

Ga samen om tafel en ga nadenken hoe het gaat en ga dan uit van een kind wat slecht slaapt. want slaapgebrek breekt je op uiteindelijk.
Het is heel makkelijk om te oordelen over je partner maar ik denk dat jij er ook wel iets te makkelijk over denkt.

ik zie je alleen redeneren vanuit een makkelijk kind wat alle nachten door slaapt en die gezellig overal mee heen kan. Ik ben echt een hele makkelijke moeder en laat me niet snel de kop gek maken maar slaap gebrek en schema's combineren is echt wel een pittige opgave.

**edit**
Je schrijft elders dat je elke dag pas om 22 uur thuis bent met hooi vullen, voeren en supplementen en dat je nu al doodop bent aan het einde van de week.
Nou ik zou nog maar eens heel goed nadenken hoe je dat gaat doen als je ook nog s nachts 4x je bed uit moet en de verantwoordelijkheid draagt voor een kind.
En als dit zo is dan snap ik je vriend ook wel. Dan is het niet een uurtje per dag dat je even weg bent maar dan staat hij er alle avonden alleen voor. Dus dan vind ik het niet vreemd als hij op de rem trapt voor wat betreft dat paard.

nps

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:36

Een baby, 36 uur werken en een zorgintensief paard is gewoon echt niet de combineren. Al helemaal niet zonder goede afspraken met je partner of een goed netwerk wat kan helpen op stal.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:54

Je hebt twee keuzes:
- je paard verkopen zodat je alle tijd voor je werk en kind hebt en jezelf niet drie slagen over de kop werkt.
- die vent van je zijn verantwoordelijkheden onder de neus wrijven zodat jij niet alles hoeft in te leveren voor jullie gezamenlijke keuze.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:03

Hutcherson schreef:
Je hebt twee keuzes:
- je paard verkopen zodat je alle tijd voor je werk en kind hebt en jezelf niet drie slagen over de kop werkt.
- die vent van je zijn verantwoordelijkheden onder de neus wrijven zodat jij niet alles hoeft in te leveren voor jullie gezamenlijke keuze.

TS wil 36 uur werken, 9 uur slaap en dagelijks naar haar paard. Vriend geeft aan dat hij het oneerlijk vind als hij daardoor automatisch elke avond de zorg voor hun kind heeft terwijl zij elke avond naar haar paard is. Dat lijkt me eigenlijk best een logisch standpunt van hem...?

Het lijkt me toch dat je in een relatie zoekt naar balans. Dus bijvoorbeeld dat TS 3 a 4 dagen per week in de avond naar haar paard is, maar ook 3 a 4 avonden in de week de zorg voor hun kind draagt. Net als haar partner, zodat hij óók tijd heeft voor een hobby.

edit: Ik zou echt serieus met elkaar in gesprek gaan. Hoe zou jullie weekindeling eruit kunnen zien? Wat is haalbaar qua energie? Hoe zorgen jullie ervoor dat je allebei tijd houdt voor hobby's? Is evenveel uren blijven werken wel realistisch? Wat zij andere opties om te verkennen? (opvang voor kind? iemand anders die paard kan voeren?) etc.
Het klinkt in elk geval niet alsof jullie schema nu zo is dat een kindje er zomaar bij kan. Je zult dingen moeten schrappen. Wat dat is, dat is aan jullie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:10

Ik vind alleen al denken dat je gemiddeld genomen aan 9 uur slaap per nacht gaat komen met een kind al akelig onrealistisch := Laat staan de rest van je wensen/eisen lijstje. Ik weet niet of het al te laat is, maar misschien is dit een goed moment om te overwegen of een kind wel in het leven van jou en je partner past, ipv na te denken of je paard daar wel in past.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:11

Maar als je moeder ook eigenaar van het paard is, kan zij niet minimaal de helft van de voerbeurten op zich nemen? Dan blijven er nog maar 3 of 4 dagen over.

Verder afspraken maken met je vriend wie op welke dag het kind uit de opvang haalt, als je dat ook afstemt met je moeder haalt je vriend het kind op als jij voerdienst hebt. Ik zou dat dan ook nog zodanig plannen dat dit zo min mogelijk is op de dagen dat je werkt.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:13

Miss_Mii21 schreef:
Wintu schreef:

Als je extra betaald, wil men vaak echt wel extra voeren hoor.

hoe weet ik dan zeker dat hij het ook krijgt.... nu zie ik precies wat hij krijgt, 2 netten vol, als zij ze minder vol doen en hij staat weer zonder kan ik weer 400 euro achter maagzweermedicatie aan gooien, vind ik niet zo grappig en je kan niks bewijzen.
Gaat wel om 10kg per dag bijvoeren he, niet om kleine beetjes.

Als je niets uit handen wil geven heb je mijns inziens twee keuzes: paard verkopen of geen kind nemen.

Dat ga je gewoon niet gecombineerd krijgen met 36 uur werk en 9 uur slaap willen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:15

Miss_Mii21 schreef:
Goof schreef:
Ik vind vooral de opmerking 'zorgen dat m'n moeder mee is voor oppas' bijzonder.
Moet je moeder zich (ook) aanpassen aan jouw hobby en leven?

Ik heb het paard samen met haar, dus ze is er ook regelmatig. Als ze er dan toch is, kan ze net goed op de kleine passen. Win-win. Ze wil graag oma worden, dus dan mag ze ook wel op die momenten bijspringen vind ik dan.

Spreek je dit ook zo naar haar uit? :') Het is straks jullie kind en dus jullie verantwoordelijkheid. Ik vind dit een rare verwachting eigenlijk

Graag oma willen worden betekent niet graag gratis oppasser zijn?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:28

TS, de oplossing: Kom gezellig meekletsen in het kindvrij topic...

Ik vind niet dat je vriend maar moet accepteren dat jij een uur per dag weg bent voor je paard en hij met jullie baby zit elke avond. Ook zou ik het echt niet ok vinden als iemand op stal besluit dat de baby daar langs de bak/stal staat met alle geluiden en risico's van dien.

Je stelt zelf best veel eisen zoals JIJ het wil maar wat als je moeder er geen zin in heeft, je baby ziekjes of gewoon overprikkeld is en allesbehalve meewerkt of je vriend ziek valt? Je kan niet alle scenarios voorbereiden maar een paar realistische wat als? pistes zou ik toch onderzoeken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:33

Je kunt niet alles combineren en 100 procent doen. Dat breekt iedereen op. Dus ik denk dat je echt keuzes moet gaan maken.

Praat met je moeder over welke rol ze wil gaan nemen. Je kunt niet zeggen ze wil oma worden dus ze moet maar oppassen. Jullie kiezen voor een kind en het is dus jullie verantwoordelijkheid. Je kunt niet van een ander verwachten dat ze maar bijspringen wanneer je dat wil of dat ze een vaste oppasdag nemen. Bespreek met haar of ze om de dag de zorgen voor het paard wil doen. Dan ben je om de dag weg en kan je partner de andere dagen aan zijn hobby besteden.

Ik snap je vriend ook wel. Je gunt je partner een hobby, maar als jij alle avonden bij je paard zit wanneer heeft hij dan tijd voor z'n hobby's? Hij werkt ook. Of hij moet dan later op de avond gaan, maar wanneer zie je elkaar dan nog door de week?

Een andere stal is geen optie zeg je. Kijk dan naar oplossingen zodat je paard wel alle zorg krijgt. Kun je niet bijbetalen voor extra voerbeurten? Misschien wil een stalgenoot een zakcentje bij verdienen en het een aantal dagen overnemen?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:41

Stel dat er in plaats van een paard een grote, drukke hond was geweest waar regelmatig mee gesport en gehersenwerkt zou moeten worden (hij zou van jou kunnen zijn, of van je vriend). Gewoon een lange wandeling is niet altijd genoeg (fysiek uitdagend, maar wellicht niet mentaal uitdagend), zeker als de hond van het type is dat je de aandacht op hem moet houden en niet op je kind dat mee is. Die hond past dan eigenlijk ook niet meer in je leven als je een jong kind hebt dat niet altijd mee kan als je iets met de hond gaat ondernemen.

Welke hobby's heeft je vriend trouwens? Zou hij evenveel uren vrij te besteden tijd krijgen waarin hij niet voor het kind hoeft te zorgen, of heeft hij 3 uur aan 'echte' hobby's waar jij er dus minimaal 10-12 hebt op een week, waardoor de zorgtaak automatisch dus maar op hem valt? (ik reken iets meer aan tijd voor het paard in het weekend)

Hoe gaat de verdeling van het huishouden zijn? 36 uur werken (met of zonder reistijd)? 8 uur slapen. Samen een kind. Ik neem aan dat jullie relatie zelf ook af en toe wat qualitytime verdient, anders ben je vooral co-ouders in plaats van partners. Het huishouden dus.
En daar bovenop nog een eigen paard?

Waarom geen bijrijdpaard waar je door de week 1 keer en in het weekend 1 keer naar toe gaat?
Laatst bijgewerkt door Gaby op 19-03-24 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:42

ik wil je bubbel niet al te hard lek prikken , maar inmiddels ben ik 5 weken bevallen en heb ik een partner die juist heeeel goed snapt dat ik dagelijks even naar de paarden wil en dat ze onderdeel zijn van ons gezin.
ik heb net als jou ook nachten van 8/9 uur minimaal nodig en 2 paarden waarvan 1 in vol pension en de andere staat doe het zelf / doe het samen.
ik kan je vertellen, hooinetten elke dag slepen en ophangen , vullen etc zit je niet op te wachten als je dik rond en hoogzwanger bent , echt niet... en dan heb ik het nog niet over na je bevalling... ook dan lukt dat echt nog niet! dus de allereerste stap lijkt mij als je zo onmisbaar bent voor je paard zijn welzijn opzoek te gaan naar iemand die je alleen al tijdens je kraamtijd en hoogzwangere tijd kan helpen met deze klusjes.

en dan het stukje na je bevalling en meeslepen naar stal, helaas dacht ik er ook zo over maar ze hebben elke 3 uur een flesje en een schoon luiertje nodig en daarna mag je hopen dat ze makkelijk in slaap vallen ( hier is het uberhaupt een opgave om hem te laten slapen met een snel overprikkelde baby welke dus uren wakker blijft en vervolgens oververmoeid is ) maar geloof me je planning die je denkt te kunnen maken kan je echt vergeten in de newborn fase.
en nachten slapen van 8/9 uur is er voor mij helaas ook al 5 weken niet bij... want ook dan gaat ons mini wekkertje elke 3 uur af en ben je daar toch vaak wel een uur aan kwijt voor voeden , verschonen en in slaap sussen.

om positief te eindigen want zo lijkt het misschien een en al negatief!
je kleintje maakt het allemaal goed en elke cliche over kinderen zijn zowat wel waar ( althans in mijn geval)
maar zelfs met een begripvolle partner die 100% achter mij staat en me ruim de tijd en kans geeft om naar mijn paarden te gaan, kom ik er vaak nog steeds niet aan toe van vermoeidheid of kom ik niet verder dan snel een stalletje mesten en een wortel brengen, en echt ik zou het niet zonder een partner kunnen die 100% achter mij en mijn hobby staat!
mijn advies voor jou is dan ook ga goed in gesprek met je vriend, het paard is onderdeel van het gezin en ook die heeft verzorging nodig! kijk of er financieel een mogelijkheid is om iemand in te huren voor hooi te voeren en verzorging etc en zorg voor een goed vangnet , voor jou , je paard maar ook je kindje

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:45

Ik ken vrijwel geen moeders die 36 uur werken, heel weinig moeders die hun paard hebben aangehouden nadat ze moeder werden en ook weinig moeders (ouders) die lange, goede nachten maken.

Ik ken wel veel moeders die het in eerste instantie wel wilde gaan proberen, maar nadat ze eenmaal moeder waren geworden, toch tot de conclusie kwamen dat het m toch niet ging worden

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:50

En vooral: durf om hulp te vragen!
Stalgenoten, vriendinnen, familie...misschien staat de helft niet te trappelen, maar als er van de andere helft ook weer de helft eens een handje toesteekt, ben je al een heel eind.

En dan niet zeggen: je moet het allemaal zelf kunnen en van niemand afhankelijk willen zijn, want dat gaat nou eenmaal weleens een poosje niet :(:)

Misschien zijn er zelfs wel vriendelijke Bokkers die in je buurt of in de buurt van je paard wonen ;)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:56

Paard is dus ook van je moeder, waarom spreek je dan geen vaste dagen af, wie wanneer gaat en extra voert? Dan heeft je vriend bijv maar 3x per week de zorg voor de kleine terwijl jij even echt fatsoenlijk naar je paard kunt, je moeder 3x en dan nog 1x waarbij je de kleine even meeneemt en paard alleen maar voert?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:57

Ik heb een kleine van 2 en een van 10 maanden, heb (meer dan) 36 uur gewerkt( nog steeds) en heb 2 eigen paarden en train er nog enkele.

Bij de eerste heb ik het eerste jaar soms dagen mijn paard niet gezien, of alleen een wortel gegeven en weer door.

Je kan je dat nu niet voorstellen waarschijnlijk, maar je paard word veel minder een prioriteit in het begin.

Slaap en je baby, dat is je prioriteit.
En dan heb ik het alleen praktisch, over de uren.

Wat ik mij bij jou het meeste afvraag: jij staat op een bepaalde manier perfectionistisch in het houden van je paard, alleen jij kan dat goed en het beste is niet goed genoeg.

Als je zo ook als moeder bent. En je houd je paard en je werkt 36 uur.

Dat word zwaar. Onderschat het mentale stuk van moeder worden niet :)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:00

daiswees schreef:
ik wil je bubbel niet al te hard lek prikken , maar inmiddels ben ik 5 weken bevallen en heb ik een partner die juist heeeel goed snapt dat ik dagelijks even naar de paarden wil en dat ze onderdeel zijn van ons gezin.
ik heb net als jou ook nachten van 8/9 uur minimaal nodig en 2 paarden waarvan 1 in vol pension en de andere staat doe het zelf / doe het samen.
ik kan je vertellen, hooinetten elke dag slepen en ophangen , vullen etc zit je niet op te wachten als je dik rond en hoogzwanger bent , echt niet... en dan heb ik het nog niet over na je bevalling... ook dan lukt dat echt nog niet! dus de allereerste stap lijkt mij als je zo onmisbaar bent voor je paard zijn welzijn opzoek te gaan naar iemand die je alleen al tijdens je kraamtijd en hoogzwangere tijd kan helpen met deze klusjes.

en dan het stukje na je bevalling en meeslepen naar stal, helaas dacht ik er ook zo over maar ze hebben elke 3 uur een flesje en een schoon luiertje nodig en daarna mag je hopen dat ze makkelijk in slaap vallen ( hier is het uberhaupt een opgave om hem te laten slapen met een snel overprikkelde baby welke dus uren wakker blijft en vervolgens oververmoeid is ) maar geloof me je planning die je denkt te kunnen maken kan je echt vergeten in de newborn fase.
en nachten slapen van 8/9 uur is er voor mij helaas ook al 5 weken niet bij... want ook dan gaat ons mini wekkertje elke 3 uur af en ben je daar toch vaak wel een uur aan kwijt voor voeden , verschonen en in slaap sussen.

om positief te eindigen want zo lijkt het misschien een en al negatief!
je kleintje maakt het allemaal goed en elke cliche over kinderen zijn zowat wel waar ( althans in mijn geval)
maar zelfs met een begripvolle partner die 100% achter mij staat en me ruim de tijd en kans geeft om naar mijn paarden te gaan, kom ik er vaak nog steeds niet aan toe van vermoeidheid of kom ik niet verder dan snel een stalletje mesten en een wortel brengen, en echt ik zou het niet zonder een partner kunnen die 100% achter mij en mijn hobby staat!
mijn advies voor jou is dan ook ga goed in gesprek met je vriend, het paard is onderdeel van het gezin en ook die heeft verzorging nodig! kijk of er financieel een mogelijkheid is om iemand in te huren voor hooi te voeren en verzorging etc en zorg voor een goed vangnet , voor jou , je paard maar ook je kindje

Je beschrijft het zoals ik het ook bedoel.... Als je een kindje krijgt bepaal jij niet meer het dagritme maar die mini wekker. Alles wat jij smorgens bedenkt kan je vaak maar voor 30% doen. Het is overigs soms al een hele uitdaging om je kind op tijd in de kleren te hebben, gegeten en dan nog enigzins schoon bij school of de opvang te krijgen... Als je een kindje krijgt is je leven de eerste tijd niet van jou/jullie... Die kleine regeert het...

KSHancox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:13

Ik vind een aantal reacties onnodig hard naar de vriend van TS toe. Ik heb een best zoet kindje van 10 maanden en als mijn partner na een dag van 9 uur mij het kind in de handen drukt met 'over een uur ben ik er weer' dan kon hij van mij de apenpokken krijgen. Of hij een paard gaat verzorgen of gaat tennissen elke dag is dan eigenlijk om het even: je bent er niet voor je kindje.

Bedenk je ook dat als je kind naar de opvang gaat en daarna ben jij ook nog een uur foetsie, dat jij die dag eigenlijk helemaal de moederrol niet vervult voor je kindje. Een keer dat moet kunnen, maar 4x per week is eigenlijk onacceptabel.

Als je een kind krijgt, dan horen er bepaalde compromissen bij. Je kind na een lange dag meeslepen naar stal is geen valide compromis. Het compromis kan je beter zoeken in je hobby en zorgen dat je niet elke dag heen hoeft.

En sorry, maar ga er maar vanuit dat 8/9 uur slapen er niet in zit...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:31

Ik heb nadat mijn dochter geboren werd (na eerst een tijdje werkeloos te zijn geweest) steeds 4 dagen gewerkt en ook een tijd full-time. Mijn paard heb ik kunnen houden gelukkig.

Het is erg afhankelijk van je kind en hoe flexibel je zelf bent. Wij hebben godzijdank een goed slapend kind dat ook als baby ons niet overdreven wakker hielt, maar dat weet je niet vooraf.
Ik zou zorgen dat je paard geen verplichting is, dat scheelt enorm veel. Dus iemand betalen om te voeren en te mesten of volpension. Het is wel echt belangrijk om te kunnen zeggen: „alles is ruk vandaag, we eten dus diepvriespizza, de afwas van gisteren blijft nog even staan en het paard zoekt het maar even uit.“ Op het moment dat iedere dag een „moeten“ is, dan draai je door.
Zelf ben ik altijd na bedtijd naar stal gegaan, dat werkte voor ons het beste. Maar ik moet wel zeggen dat ik een kanjer van een vent heb en we de zorg + huishouden ook echt evenredig verdelen.
Er zijn ook periodes geweest waarin hij voornamelijk de primaire zorg droeg.

Ik zou in jouw geval trouwens eerder 5x7 uur gaan werken. Als je dan om 8 uur begint dan ben je om om 15:30 klaar. Dan kun je best een routine inbouwen om dan eerst te gaan voeren, op den duur weet je kind niet beter. Als je dan ook nog zorgt dat je man bijv. 2x per week jullie kind brengt en haalt, je moeder 1 dag wil oppassen en daarnaast 3x per week voor jullie gezamelijk paard zorgt, dan is dat heus te doen.

Wat je niet moet doen is proberen om alles exact hetzelfde te houden zoals het was zonder kind. Dat is een recept voor problemen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-03-24 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:42

Iedere situatie is anders, ook iedere moeder en iedere baby is anders. Hoe het echt gaat zijn, weet je pas op dat moment. Ook is de vraag: tegen welke prijs ben je bereid al deze ballen hoog te houden? Wellicht lukt het wel met hangen en wurgen, maar gaat dat volledig ten koste van de enige rust/ontspanning die je nog in je leven hebt. En geloof me, als jonge moeder is dat al hartstikke schaars :+

Ik dacht er van tevoren heel makkelijk over, "ik heb wel voor hetere vuren gestaan", maar alles is me vies tegengevallen. Onze eerste werd het eerste jaar 8!!!!x per nacht wakker en er was niks dat we eraan konden doen. Daarnaast had ik kinderen die ook overdag niet mee konden naar de paarden, tenzij in de draagzak. Maar omdat mijn lijf naar de klote was, was dat te pijnlijk. Werkelijk alles voelde als teveel en ik was een soort zombie. Hier staan de paarden aan huis, dus ik moest wel door. Dat is enerzijds een vloek, maar anderzijds een zegen (want je komt de deur uit, hebt ff wat anders).

Inmiddels mijn leven redelijk omgegooid. Ben veel minder gaan werken (20 uur) en samen met mijn partner hebben we onze weken zo ingedeeld dat we beiden ruimte hebben voor onze hobby's. En eenmaal uit de babyfase wordt het makkelijker combineren, vind ik. Mijn kinderen vinden het heel leuk om mee te gaan paarden verzorgen. En ik ben inmiddels weer fanatiek aan het trainen (beide keren heb ik dat opgepakt toen de baby rond de 1 jaar werd). Maar ik zeg heel eerlijk dat dat niet had gekund als ze hier niet aan huis hadden gestaan.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 19-03-24 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:45

Ik werk geen 36 uur maar 32. Hier nu 1 kind van bijna 2. Had een hele fijne verzorgster het 1e jaar die 2 dagen van me overnam zodat ik 5 dagen maar hoefde te doen. Stond wel half pension dus hoefde alleen maar te mesten. Rest werd in principe deels gedaan.

Ik heb eigenlijk geen moeite gehad om het te combineren, had het ook wel volledig gekund. Mijn partner is gelukkig heel makkelijk en ik heb ook een flexibele baan waarbij ik veel mijn eigen uren kan indelen. Hierdoor kan ik soms wel eens ‘s middags naar stal en dan werk ik ‘s avonds nog wat als mijn partner gaat sporten. Als ik zelf 3 x per dag nog zou moeten voeren was het misschien een ander verhaal. Maar het is mij heel erg meegevallen.

Mijn kleine vond het tot 1,5 jaar niet heel leuk om mee naar stal. Maar nu gaat het eigenlijk heel goed en neem ik haar op mijn vrije dag vaak ook mee. Als ik dan even moet mesten zet ik haar een kwartier in de buggy vast gesnoerd met een filmpje en dat vindt ze dan prima. En dan gaan we erna weer even beestjes aaien. Mijn verzorgster heeft inmiddels een eigen paard en die staat op dezelfde stal en vindt het ook leuk om even een rondje te doen met kind dus als zij er is dan heb ik het helemaal ideaal haha.

Slaap, Tsjah de 9 uur haal ik nooit maar in principe slaapt mijn dochter best goed en was niet 100 x per nacht wakker op bepaalde fases na.