Prijsstijging equest pramox

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:07

eilleen333 schreef:
Celebi schreef:
Ik bestel het tegenwoordig bij Worm&Co en ik vond het nogal schokkend dat ze het daar thuisbezorgen voor een lagere prijs dan dat ik de ontworming op zou halen bij mijn dierenarts in de regio. Tuurlijk komen de kosten voor het onderzoek er nog bij, maar dat is bij de dierenarts ook. Dat scheelt je alleen de verzendkosten van je mestonderzoek.

Ik zie hier prijzen voorbij komen waar ik het niet voor kan inkopen, dus ik denk dan zelf ook wel, hoe dan?

T is allemaal een “spel”. De ene pakt meer marge op de kuur, de ander meer marge op het onderzoek.
De een schuift de kuur door tegen inkoopsprijs als “service” (deze kuren zijn inkoop al lekker aan de prijs ook), en een ander pakt er een paar (of meer) euro winst op.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:24

Wat een verschil in prijzen!
Wij hebben in oktober 29,60 Euro betaald per stuk inclusief BTW en verzendkosten.
In totaal hadden we 8 st.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:54

Marije_jiplover schreef:
eilleen333 schreef:

T is allemaal een “spel”. De ene pakt meer marge op de kuur, de ander meer marge op het onderzoek.
De een schuift de kuur door tegen inkoopsprijs als “service” (deze kuren zijn inkoop al lekker aan de prijs ook), en een ander pakt er een paar (of meer) euro winst op.

Ik zie hier prijzen voorbij komen waar ik het niet voor kan inkopen, dus ik denk dan zelf ook wel, hoe dan?

Dat had ik ook inderdaad. T is dan goedkoper om ze bij die collega te halen dan bij de groothandel :') .
Maar zij verkopen ze misschien wel met wat verlies. En dan maken ze dat goed door ergens anders meer winst op te pakken.
Bij mij zit bv eigenlijk geen winst op de pramox. Ze zijn inkoop gewoon al best prijzig. Dus dat is een stukje service van mijn kant dan. Ik verkoop niets onder de inkoopprijs, maar op de meeste medicijnen heb ik geen of weinig marge zitten. Als tandarts geef ik gemiddeld niet veel medicatie af aan klanten, dus daar zou ik sowieso nooit van kunnen leven

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 18:59

Geloof mij verkoop je duizenden spuiten per jaar dan komen er hele andere prijzen op tafel.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 19:37

Ik heb eind Oktober 29,50 exclusief BTW betaald :) wellicht leuk voor het vergelijk ook 3 andere kuren en de prijs ex btw.

Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:07

Ik heb m vorige week bij de dierenarts gehaald en heb net geen 30 euro betaald.
Behoorlijk verschil.
Vind wel dat alles dierenartskosten behoorlijk de pan uit rijzen.

hwn

Re: Prijsstijging equest pramox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:10

Hier in België 37 euro, was een maand geleden of zo. Ik denk wel dat hij hier vorig jaar ook al 30+ kostte hoor, maar ben niet meer zeker.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 07:44

Al jaren iedergeval dat de prijzen onderling zo anders zijn. Ivm ook meerdere paarden altijd belde ik diverse praktijken open koos diegene waar het het goedkoopst was. Dit doe ik overigens ook met enten, dat scheelt ook enorm als je meerdere eigen paarden hebt staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:09

In september kostte mijn tube al 42 euro. Schrok er ook van. Zo lang er een drie als eerste cijfer staat, vallen prijsstijgingen precies minder op, maar nu deed het toch wel even pijn. :')

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:21

ik heb vrijdag nog 27 euro betaald per stuk. incl. btw

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:19

Ik heb ze vandaag opgehaald en was heel benieuwd na aanleiding van dit topic. Ze zijn wel wat duurder geworden maar 29 euro nog wat per stuk dus dat viel mij weer mee.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:38

Net de factuur binnen, hier onder de 30 e per stuk. Viel mij reuze mee na het lezen van dit topic.

Scheelt wellicht dat het nog een zelfstandige praktijk is.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:22

Van de week 2 stuks hier in Duitsland gehaald. Mocht even bijna 70 euro aftikken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:31

Vorige week 4 stuks voor 29,16 per stuk.
Een pony enten was per stuk goedkoper :') :j

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:38

Ik heb vorige maand 31,50 per stuk betaald. Geen onderdeel van een keten.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 00:37

Ik wilde ze van de week gaan halen bij onze dierenarts, zit daar nu een nieuwe arts die niet meer standaard pramox of equimax mee wil geven. Ik heb nu dus Strongid-P meegekregen. Ik moet me er nog even in verdiepen maar volgens mij heeft dit niet perse veel nut zo in de winter. Ik was dan weer wel goedkoop uit €69.- voor 5 spuiten, maarja als t niet werkt voor waar t voor moet werken… :roll:

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 00:48

Popstra schreef:
Mijn DA wist trouwens te vertellen dat mest onderzoek totaal onbetrouwbaar is en ze in Zweden er al van af stappen en adviseren paarden gewoon weer regematig te ontwormen zonder onderzoek.

Dit zeg ik al jaren. En diverse artsen met mij, nog nooit zoveel wormbesmettingen sinds mest onderzoek. Heb bij mijn jonge merrie gehad dat uit mest onderzoek niets kwam en uit bloedonderzoek wel degelijk.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 07:16

Ik was een beetje bang geworden door sommige prijzen in dit topic. Maar gisteren opgehaald bij de DA, 31,72 per stuk incl btw.
Nog veel geld maar ik had het dus duurder verwacht...

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:04

koenlover schreef:
Ik wilde ze van de week gaan halen bij onze dierenarts, zit daar nu een nieuwe arts die niet meer standaard pramox of equimax mee wil geven. Ik heb nu dus Strongid-P meegekregen. Ik moet me er nog even in verdiepen maar volgens mij heeft dit niet perse veel nut zo in de winter. Ik was dan weer wel goedkoop uit €69.- voor 5 spuiten, maarja als t niet werkt voor waar t voor moet werken… :roll:

Strongid-P werkt vooral tegen spoelwormen. In het najaar wil je ontwormen tegen bloedworm en horzellarven. Je hebt dus het verkeerde middel meegekregen. Even terug om te ruilen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:26

criollo_yess schreef:
koenlover schreef:

Strongid-P werkt vooral tegen spoelwormen. In het najaar wil je ontwormen tegen bloedworm en horzellarven. Je hebt dus het verkeerde middel meegekregen. Even terug om te ruilen.

Thanks voor de info, dat wordt dan dierenarts ruilen want ze wilde absoluut niets anders meegeven. Ik heb al bewust gevraagd naar pramox of equimax. Ook omdat strongid-p me bijstaat als ‘jonge paarden’ middel en ik alleen 20+ ers heb die al 5 jaar in dezelfde samenstelling staan.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:31

Hier ook 30 euro voor Pramox deze week in Haarlemmermeer

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:46

Hier €37,50 per stuk

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:20

Ik krijg m niet eens bij onze praktijk.
Equimax wel. Pramox niet. Kan hoog en laag springen, maar zonder mestonderzoek geen Pramox zelfs niet in deze tijd van t jaar

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:36

Muze schreef:
Ik krijg m niet eens bij onze praktijk.
Equimax wel. Pramox niet. Kan hoog en laag springen, maar zonder mestonderzoek geen Pramox zelfs niet in deze tijd van t jaar

De enige wormenkuur die ik meekrijg zonder mestonderzoek is de pramox eind vh jaar. Rest van het jaar mestonderzoek verplicht alvorens wormenkuur.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:37

Ik kreeg m dus niet.