Beste hulpmiddel voor buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie gebruiken ?

Pessoabit
7 (9%)
Slofteugel
18 (23%)
Scherp bit
Geen stemmen
Andere hulpteugel
16 (21%)
Anders, namelijk ..
35 (46%)

Totaal aantal stemmen: 76

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:24

Ik gebruik een thiedemanbit voor mijn paardje, tis een echte racer en stopt dus ook niet meer als ze op volle vaart is, een thiedemannbit is toppie hiervoor. het is wle ietsjes scherper als een gewoon bit, maar scheelt niet heel veel. Het lijkt op een D-trens, enkel gebroken, alleen het heeft iets een hefboomwerking, en je kan de teugels op 2 standen zetten, een zachte werking en een scherpere werking voor als je paard een keer niet te houden is buiten, kan je dat verstellen. Onder de kin door loopt er een kettinkje.

Ikzelf ben niet zo voor hulpmiddelen, maar hier kan ik nog mee leven!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:47

ik zou gewoon gaan rijden zoals je normaal altijd rijd, niks extra's wie zegt dat je paard gek gaat doen? het is de eerste keer dus je weet het niet. ik ben geen voorstander van hulpteugels enzo... alleen als het echt nodig is? maar denk je zelf dat het echt nodig is?
zal je paard gek doen? ik rijz zelf met een martingaal, deze is alleen omdat mijn paard erg zwaait met haar hoofd en in galop n og wel eens haar hoofd omhoog gooit en weg is. maar dat heb ik vele malen zonder geprobeerd. een martingaal werkt aleen op het moment dat je paard zijn hoofd omgoog gooit, verder hangt hij slap. maar goed, nogmaails ik zou het lekker zonder alles proberen!!! succes

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:52

ik zou ook voor de martingaal of slof gaan. met een slof heb je toch ff iets meer in je handen mocht het nodig zijn. je kan natuurlijk ook altijd eerst beetje opbouwen enzo. gewoon goed dressuren en dan buiten uitstappen, kijken wat hij doet. dan kan je altijd wat verder gaan. eerst wat binnen rijden en naar bui9ten en uiteindelijk hgewoon meteen naar buiten. maar als je niet zeker bent, vind ik een slof geen probleem, zolang je er maar wel mee om kunt gaan.
succes en laat ff weten hoe het gegaan is!

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:57

ik rijd altijd met slof buiten, mijn pony was soieso in het begin heel sterk en nu geeft die slof mij veel vertrouwen gebruik hem bijna niet de teugels hangen lekker los maar ik voel me zo een stuk zekerder dat als die te sterk wordt ik nog wel wat te zeggen heb.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:02

Je prefere le SLOF
dan ben je teminste zeker van je zaak Knipoog
gewoon de slof los laten hangen als het wel lekker gaat Knipoog