Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 13:12

Cayenne schreef:
Je hebt je keus dus al gemaakt?
Dan hoop ik voor jou echt heel hard dat het meevalt en het goed gaat!
Hoeveel spreken jullie af qua prijs? Blijf je aan die 275 euro vasthouden?

Qua stal prijs twijfelen we nu. Maar misschien ben ik te naïef maar ik denk altijd geef iemand eerst een kans. Misschien wordt het wel heel leuk. Nu ben ik echt een mega makkelijk mens hoor. Mensen kunnen niet zo snel een potje breken bij me. Maar als het gebeurt dan doe ik echt iemand deleten uit mijn leven. Tot nu toe maar 2 keer meegemaakt in mijn leven overigens. Daar ben ik sinds ik moeder ben niet meer zo moeilijk in. Dus loopt het echt de spuigaten uit dan grijp ik wel in.

Dees

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:19

Tja, mega makkelijk mens.... een pensionklant 'deleten' gaat niet zo makkelijk als die paarden eenmaal bij je op het erf staan. Want een andere stal is niet zomaar gevonden.

Wees wijs, niet aan beginnen. Want juist bij mensen die zichzelf beschrijven als 'mega makkelijk' gaat het ook mega makkelijk snel mis.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:21

Als je hulp zoekt zou ik dat eerder zoeken in bv een zaterdagochtend hulp van bv 2 paardenmeisjes in de buurt. 2 omdat als er 1 uitvalt door bv ziekte, je nog een beroep kan doen op de ander.
Laat die ieder 1,5 uur voor je de hooinetten voor de hele week vullen, de wei uitmesten en de stallen goed doen.

Als iemand over de prijs die je hier noemt al twijfelt dan lijkt me dat niet de juiste persoon voor jouw doelstelling. Voor je het weet heb je er 2 paarden bij om voor te zorgen ipv dat je ontlast wordt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:23

Verkijk je ook niet op het extra werk dat er komt kijken bij 2 paarden meer, als ik nu al lees hoe veel je op je bordje hebt dan denk ik, waarom zou je jezelf dit aan doen? Het zorgen voor andermans paard is echt een vak apart, jij kunt je zorgen maken om dingen die je ziet die anderen gewoon onbelangrijk vinden. Daarnaast moet je echt minstens 200-225 vragen wil je in elk geval uit de kosten komen. Wij hebben nu 15 jaar pensionners, maar echt ik kan boeken vol schrijven over de onzin die we mee gemaakt hebben. Nu hebben we 3 lieve meiden, maar echt het gedoe en drama, ik zou er niet meer aan beginnen…

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:25

Sharmila schreef:
Cayenne schreef:
Je hebt je keus dus al gemaakt?
Dan hoop ik voor jou echt heel hard dat het meevalt en het goed gaat!
Hoeveel spreken jullie af qua prijs? Blijf je aan die 275 euro vasthouden?

Qua stal prijs twijfelen we nu. Maar misschien ben ik te naïef maar ik denk altijd geef iemand eerst een kans. Misschien wordt het wel heel leuk. Nu ben ik echt een mega makkelijk mens hoor. Mensen kunnen niet zo snel een potje breken bij me. Maar als het gebeurt dan doe ik echt iemand deleten uit mijn leven. Tot nu toe maar 2 keer meegemaakt in mijn leven overigens. Daar ben ik sinds ik moeder ben niet meer zo moeilijk in. Dus loopt het echt de spuigaten uit dan grijp ik wel in.

Maar je zet een pensionklant niet meer zomaar "buiten" wanneer ze bij je op stal staan natuurlijk.
Dat lijkt in theorie makkelijk, maar de praktijk is vaak lastiger :P
Ik hoop echt voor je dat het meevalt en jullie een leuke tijd hebben!
Wel zou ik de kosten echt nog eens goed onder de loep nemen.
Wanneer je na een paar maanden noodgedwongen de stallingsprijs omhoog gooit, zal het er ook niet gezelliger op worden denk ik?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:33

Joh ts, de omgeving hier staat vol met mensen met paarden die een enkele pensionklant hebben.
Het is allemaal heus geen kommer en kwel als je zelf een stabiel persoon bent en je zaken op orde hebt.
Altijs doen wat je zegt en de meeste mensen weten prima wat ze bij wie kunnen uithalen is mijn ervaring.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:34

Ik denk dat je er niet aan moet beginnen. Je vraagt echt te weinig met 175 en 100. En als ze er eenmaal staan ben je er toch ook niet zomaar vanaf want eindstand zijn we allemaal paardenliefhebbers en wat ga je dan doen bij gezeik, paarden buiten zetten of aan een boom? Doe je ook niet.
Heb zelf ook al gedoe gehad met iemand die bij mij stond, ze stond voor appel en een ei en uiteindelijk niet aan afspraken gehouden en ik was voor haar paarden aan het zorgen, toen ze weg moest een hoop gedoe.

Uiteindelijk iemand gevonden die super goed bij mij past, obv ALL-IN en hoger tarief dus, en dat gaat gelukkig goed.

Maar het klinkt allemaal leuk alleen is al snel een gedoe en 2 paarden extra geeft gewoon bak extra werk.

En die koelkast optie zou ik achterwege laten... Straks voorzie jij hen in hun natje en droogje

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:39

Ik zou eerder Fjord met Falabella 175 euro voor vragen, dat is een rederijker prijs.
En of die Falabella er wel of niet bij zit merk jij toch weinig van.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:56

Ik heb niet alles gelezen, maar toch: zorg dat je een contract laat ondertekenen, waarin een maand opzegtermijn van beide kanten staat. Ik heb momenteel 3 pensionpaarden aan huis bij mij eigen 3 pony’s en ik heb 1x zelf iemand opgezegd. Dat heb ik
mondeling gedaan en ook digitaal bevestigd, met de mededeling dat ze per eind van die komende maand weg moest zijn. Niet leuk en niet fijn om te doen maar het liep toen zo.
En qua bedrag: ik vind ook dat je zeker niet te duur zit. Probeer te berekenen wat het jou kost aan voer en bodembedekking, tel dit op, en als je dan ook voor het mesten en ander werk geld gaat rekenen, zul je zien dat het eigenlijk niet uit kan. Ik vraag €225 per maand, inclusief hooi en stro maar met zelf afmesten en hulp bij buiten/binnen zetten. Ik heb wel een goede buitenbak aan huis.
Edit: ik reken eigenlijk niks voor de arbeid, als ik dat wel zou doen, zou het nooit uitkunnen. Maar ik heb ook voordeel bij pensionklanten, want als ik moet werken zetten zij de mijne ook buiten/binnen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:59

Horsepride schreef:
Ik zou eerder Fjord met Falabella 175 euro voor vragen, dat is een rederijker prijs.

Die Falabella eet, poept, denkt water en verbruikt ook bodembedekking. Dus ja, daar merk je wel wat van, omdat een dier klein is betekend niet dat deze niets kost.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:00

De prijs lijkt mij ook laag, maar als ik het goed begrijp hebben we het hier over Zeeland, en daar liggen de stal prijzen over het algemeen echt wel lager dan bijvoorbeeld in het midden van het land.

Verder vind ik veel mensen wel erg negatief. Tuurlijk, je moet er niet te licht over denken. Maar al uitgaan van ellende lijkt me ook wat voorbarig.

TS je geeft aan nog te twijfelen over de prijs. Wil je hoger of lager gaan zitten?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:03

Ik woon ook in een goedkoop stuk van het land.
En ik vroeg 10 jaar terug ook 170.
Daar kwam ik aan vaste lasten wel aan uit. Zou ik uren tellen zeker niet.
Maar nu alles duurder is geworden.
Vooral ook het vlas. Zou ik echt niet meer voor 170 iemand laten staan.

En over ellende dacht ik ook niet na... Nu wel.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:12

Ik heb niet alles gelezen, alleen jou berichten maar wat ben jij ontzettend lief!!
Jouw hart zit echt op de juiste plaats!

Maar je vraagt echt te weinig voor wat je aanbiedt. Hoe kunnen ze het te duur te vinden?
Daarbij zou ik me kapot schamen als de ander zijnde als ik weet dat iemand flink ziek is en toch iedere ochtend mijn poep staat te scheppen en ik daarvoor voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.
Want op de eerste rij zitten ze! Wat zeg ik? Eerste rij?? Ze zitten bij jou op het podium!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:24

Nu baal ik nog meer dat je net te ver weg woont ts.
Ook ik vind de prijs die je vraagt voor wat je biedt echt te weinig. Ik heb ogen op schoteltjes dat ik lees dat je aankomende pensionklant de prijs te hoog vindt!

Ik zelf sta all-in met een buitenbak ( groot en zeer goede bodem ), paddocks, weiland een overdekte poetsplaats & wasplaats en stapmolen voor 350 euro.
Daarvoor worden ze dan dan ook wel binnen en buiten gezet en desgewenst in de molen.
Dit even ter vergelijking.

Water en stroomverbruik is niet gratis. Jullie hebben geïnvesteerd in jullie huis en land. Omheining en aanleg bak met verlichting is allemaal duur.
Erop toeleggen is toch echt niet nodig. Je werkuren zitten er nog in.
Als je voor nu 200 voor de grote en 125 euro voor die kleine had gevraagd, had ik dat niet raar gevonden. Is de bak straks klaar dan nog eens omhoog met de prijs :j
Je vindt zeker als je bak straks klaar is genoeg liefhebbers.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:37

Horsepride schreef:

Ik ben voor mij twee shets in eigen beheer zo’n 100-120 euro per maand kwijt en zeker een half uur per dag aan mesten en netten vullen. Heb jij ooit al eens voor een paard of pony gezorgd?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:46

Het klopt trouwens dat niet iedereen weet wat het kost. Ik reken het bij voorkeur ook niet uit :+ .
Maar wij gaan (met 2 'pensionpaarden') nu wel 35 euro omhoog. Want - wat Ineke2 zegt - de rekening van de voerboer is wel een stuk hoger dan ooit en de energieprijzen zijn ook niet mals.
Dus is het misschien wel goed om alles wel een keer door te rekenen. En ik snap dat hulp en gezelligheid ook belangrijk is, maar juist daarom is het vreemd dat mensen deze waanzinnig lage bedragen te hoog vinden. Want krijg je dan echt zoveel hulp en wordt het echt gezellig? Een klik is mooi, maar maak het eens praktisch door wat voorbeelden te noemen - zodat je verwachtingsmanagement naar beide kanten klopt.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:52

Ik zou met dit stel niet in 'zee' gaan. Zij vinden het te duur, wanneer jij een slechtere dag hebt en minder goed mest ga je hier gedoe over krijgen, "want ze betalen al zoveel". Dit is niet goed voor de fijne sfeer en gezelligheid die je zoekt. Stress en onrust is niet goed voor je gezondheid. Ik zou opzoek gaan naar een andere pension klant.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:01

ik dacht ook altijd mega makkelijk te zijn. Maar mijn ervaring is dat daar misbruik van gemaakt wordt.

Ik heb hier iemand gehad met een pony. Ging eigenlijk super, tot haar vriend bedacht dat ie er ook 1 wilde en die moest dan natuurlijk ook hier. Ok. Prima. Afspraken waren duidelijk. Ze betaalden 80 euro inclusief onbeperkt hooi en zelfverzorging (Wat er op neer kwam, dat ik s ochtends de paarden verzorgde, en zij s avonds. Uitmesten hadden we ook een schema voor.
Duurde niet lang: kun jij de paarden doen vanavond? Ziek. Dit werd steeds vaker, totdat ze gewoon om 22 uur s avonds soms nog meldden dat ze niet meer kwamen en ik het moest doen. Mijn argument dat dit niet volgens afspraak was werd aan de kant geveegd met de woorden: jij woont er naast, hoeveel moeite is dat nou? Vrouw kreeg het in haar rug, kon niet meer uitmesten, maar haar vriend wilde niks extra's doen. Uiteindelijk gezegd dat dit niet meer ging zo, dus of ze gingen weg, of ze gingen voor volpension betalen. Toen werd het volpension.
120 per paard.
Kwamen ze ineens op onmogelijke tijden (22 uur s avonds). En kreeg ik een grote mond als ze dan zonder hooi zaten (dan was ik laat met voeren bijv. Al het voer stond nog in de week, en mij ervan beschuldigen dat ik niet voor onbeperkt hooi zorgde, terwijl ze mss net 10 minuten zonder stonden). Ik heb ze eraf gezet, toen kwam de volgende die met spoed weg moest waar ze stond. Ze had alleen een paard wat overal over heen sprong. Okay, prijs overeengekomen, en dan moeten we wel even 2 meter hoog draad maken voor hem. Stond ik daar te klooien, want ik vond het niet kunnen om paard hele dag in stal te laten staan. Zij hielp wel ff mee, maar moest dan binnen een uur alweer naar huis omdat haar zoon moest eten (ik dacht, zo, ze is wel oud voor een kleintje, maar zoonlief bleek 23 te zijn). Draad eindelijk bijna klaar. Ik had haar gezegd dat ze zelf nog even mee moest komen helpen. Had ze een andere plek gevonden: nooit een cent betaald hier.

En ze leken echt heel aardig...

Kortom: zeker met dit soort onduidelijke grenzen (Wasmachine mogen gebruiken, koelkast etc) is het vragen om gedonder. Mijn ervaring is dat de meeste mensen er gewoon niet mee om kunnen gaan, en pakken wat ze pakken kunnen. Ik zou echt minstens zorgen dat je echt goed uit de kosten komt, en als het gezeik om geld nu al begint, terwijl wat jij vraagt en wat je bied echt spotgoedkoop is, zou ik echt passen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:04

TheWelsh schreef:
Ik heb niet alles gelezen, alleen jou berichten maar wat ben jij ontzettend lief!!
Jouw hart zit echt op de juiste plaats!

Maar je vraagt echt te weinig voor wat je aanbiedt. Hoe kunnen ze het te duur te vinden?
Daarbij zou ik me kapot schamen als de ander zijnde als ik weet dat iemand flink ziek is en toch iedere ochtend mijn poep staat te scheppen en ik daarvoor voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.
Want op de eerste rij zitten ze! Wat zeg ik? Eerste rij?? Ze zitten bij jou op het podium!!

nou, dat inderdaad ook nog.
Laatst bijgewerkt door IHN op 27-12-22 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:06

Horsepride schreef:

Waarom denken mensen toch dat kleine paardjes niets kosten in onderhoud en geen werk geven? Die eten en poepen ook gewoon en nemen ook ruimte in beslag.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:20

Omg,dat zijn toch bedragen waar de gemiddelde eigenaar voor in zijn handjes klapt...zeker met wat jij aanbiedt qua stalling.
Ik vind je juist aan de lage kant zitten en zou absoluut geen euro zakken hoor.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:26

Sunnda schreef:
Joh ts, de omgeving hier staat vol met mensen met paarden die een enkele pensionklant hebben.
Het is allemaal heus geen kommer en kwel als je zelf een stabiel persoon bent en je zaken op orde hebt.
Altijs doen wat je zegt en de meeste mensen weten prima wat ze bij wie kunnen uithalen is mijn ervaring.

Maar ts haar gezondheid is nu niet stabiel.
Ts kan niet altijd voor haar eigen kind en paarden zorgen en is daarvoor aangewezen op haar ouders en bijrijder.
Dat is gezien de situatie ontzettend begrijpelijk maar er komt ook nog een operatie aan. Dat is geen goed uitgangspunt, twee pony’s erbij is gewoon extra werk. En als de pensionner dat door de week niet kan/doet, moet dan de bijrijder het maar doen? Dat kun je m.i. niet verlangen.

Dat ze 275 teveel vinden voor een fjord en falabella geeft voor mij aan dat ze of heel ver van de realiteit staan of misbruik van je maken. In beide gevallen heb je er alleen last van.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:27

Respect voor jou TS gezien jouw heftige situatie op dit moment. Ik denk ook dat je aan de te lieve kant bent. Dat is een hele mooie eigenschap, maar ook een valkuil. Blij dat deze berichten je helpen.

Wat ik direct dacht na alles gelezen te hebben: als zij de paarden in eigen beheer heeft gehad (en dùs weet wat het kost), dan is de vraag misschien eerder: zitten jullie wel op 1 lijn qua zorg en verzorging?
Als je dat doortrekt, misschien kijkt zij ook wel anders aan tegen zieke paarden en wel/niet dierenarts laten komen… dan zit jij er tegenaan te kijken…

Ik heb ook een pp en drie maanden een pensionpaard gehad. Ook ik kwam niet uit de kosten met de €165,- per maand (& twee keer alle klussen doen). Nu zijn de prijzen nog meer gestegen en zou mijn kostprijs (wat ik dus dacht uitgerekend te hebben) nog hoger moeten liggen.

Mijn pensionpaard bleek toch andere voerbehoefte te hebben dan mijn eigen paarden. Afgezien van het geklooi, moest ik dus extra balen voordroog halen, omdat hij het op onverpakt hooi niet goed deed.

Nu had hij ook een fikse wormbesmetting meegenomen trouwens… en die tip wil ik je wel geven: eis dat ze een mestonderzoek laat doen en handelt op basis van de uitslag.
Ik had mijn paarden al een jaar schoon namelijk en dan is zoiets echt balen (ging gelukkig goed omdat ik elke dag mest verwijder).

En vergeet niet: ook ‘even proberen’ heeft een enorme impact op jouw paarden. Bij ons was er geen match en hebben we drie maanden drama gehad. Mijn paarden konden het terrorpaard echt niet handelen in hun serene omgeving. Ik heb ook drie maanden stress gehad. Echt geen lolletje. Ook niet dat je de eigenaar moet vertellen dat het niet werkt. Die eigenaar zou ik vandaag nog terug nemen trouwens haha. Haar paard alleen niet.

Ik hoop dat jouw ervaring anders zal zijn!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:35

Sunnda schreef:

Klopt, en bij TS kun je prima wat uit halen, als ik het zo lees. Lekker cynisch gedacht misschien, dat geef ik meteen toe, maar op mij komt TS over als een lieverd, wel een tikkie naïef.
Zelf woon ik inmiddels 8 jaar op mijn plekje met mijn twee paarden, daarvoor altijd in pension gestaan en daardoor geen haar op mijn hoofd die zelfs ook maar overweegt om er pensionpaarden bij te zetten.
En al helemaal niet voor het geld dat TS vraagt. Ook dit is een goedkope regio, maar hier krijg je dat écht niet voor het bedrag dat TS noemt.
Omdat het niet uit kan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:40

De kleintjes die hier gestaan hebben gaven stuk voor stuk een pak meer werk dan de grotere :=
Altijd gezeik met de afrastering.... je blijft repareren :n

TS ik zou er echt nog even goed over nadenken. Wat je aanbiedt is ontzettend lief +:)+
Dat je nu al krijgt te horen dat het te duur is, is wel een teken aan de wand vrees ik...
Beiden full-time werken en niet meer zoveel tijd aan de verzorging kwijt willen zijn / een volpension plekje zoeken, zijn ook echt tekenen dat je beter niet teveel hulp kan verwachten.

Ik denk dat het verstandig is om echt even met je man aan de keukentafel te gaan zitten, met een rekenmachine om een realistische berekening te maken gewoon puur van de kosten. Wat gaat het extra kosten qua voer. Niet alleen het hooi voor die 2, maar ook wellicht het extra hooi voor je eigen paardjes, als die minder gras tot hun beschikking hebben omdat er nog 2 mondjes daarvan mee eten.

Wat is realistisch qua kosten van stalbedekking, als daar meer in gepiest en gescheten wordt, en de viezigheid er meer doorheen gelopen wordt (immers meer paarden is meer beweging, meer onrust....) dan is het niet onwaarschijnlijk dat je dubbel zo veel vlas nodig hebt als je wilt dat het er allemaal zo netjes bij blijft liggen als nu. Dus flink hogere kosten en flink meer werk om de stal netjes te houden. Wellicht ook 2x zo vaak met de strontkar op pad om de mest af te voeren. (rotklus vond ik dat altijd)

Veel meer mest om van de wei / track af te scheppen (als je dat doet). Die dus ook weer afgevoerd moet worden. Hooi moet vaker bijgevuld worden. Wellicht kunnen ze minder uren op het gras omdat ze anders te snel de boel kaal eten. Of omdat de mini er toch niet tegen blijkt te kunnen.

Wellicht dus je afrastering aanpassen voor de mini. Zeker bij een track of eventueel apart houden van de rest, willen die kleine ettertjes toch doorbreken naar de wei om zich lekker vol te vreten :=

Gaan ze in de zomer dagelijks die beestje afspuiten? Dan heb je extra waterkosten. In de winter urenlang allerlei lampen aan laten staan? Verwachten dat ze dagelijks drankjes en wat te smikkelen kunnen pakken? Vaak de wasmachine gebruiken want is toch wel makkelijk?

Als ik jou was zou ik even op papier zetten wat je nu ècht graag zou willen. Dat een pensionklant toch een beetje bijspringt? Zet dat dan in je voorwaarden in plaats van dat je hoopt dat het spontaan aangeboden / gedaan wordt :)

Zou je graag willen dat je pensionklant tegelijk met jou op stal is, om samen een rondje te rijden?
Vraag daar dan even naar, of daar behoefte aan is :) Het is in de praktijk realistischer dat jij de stront van al die paarden staat te ruimen terwijl zij lekker een ritje gaan maken :=

Schrijf gewoon eens op hoe je de gezelligheid voor je ziet, en of het niet toch handig is om van de pensionklant ook wat hulp te verwachten zodat jij, je man en de bijrijdster er niet een bak werk bij krijgen terwijl zij lekker alleen komen om te rijden en vinden dat ze helpen door sporadisch een keer een verdwaalde drol uit de stal te halen en dat is het.

Dek jezelf een beetje in, vraag een beetje door over hoe de toekomstige klant het voor zich ziet hoe het in de praktijk zal gaan. Ik ben ook blij dat ik dat steeds deed, heeft me toch een paar vervelende ervaringen gescheeld als mensen die op basis van gedeelde werkzaamheden zouden komen, zelf bleken te denken dat het dan prima was als ze maar 2x in de week zouden komen en dan wel een keer hooi bij zouden vullen, ik kon de rest toch doen want "hoeveel moeite is dat nou als je er naast woont" :=