Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat betaal jij aan pensiongeld?

0-100
56 (6%)
101-150
48 (5%)
151-200
101 (12%)
201-250
141 (17%)
251-300
129 (15%)
301-350
131 (16%)
351-400
85 (10%)
401-450
52 (6%)
451-500
28 (3%)
501-550
14 (1%)
551-600
7 (0%)
601-650
4 (0%)
651-700
2 (0%)
hoger dan 700
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 807

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 01:24

295,- halfpension (25km van huis)

- onbeperkt hooi
- keuze uit vlas of stro
- zoveel mogelijk weidegang
- bij extreem nat weer op (eigen) gedraineerde paddock (per 2)
- ruime box
- 2x longeercirkel
- stapmolen
- 2x buitenbak
- binnenbak
- binnen/buiten zetten inbegrepen
- spuitplaats
- kast
- mestonderzoek
- simpele kantine

Voor eigen rekening:
- ontworming
- hoefsmid
- enten
- uitmesten

Ik stond hier in de buurt bij 2 stallen op de wachtlijst. Beide hadden tegelijkertijd plek.

Andere stal was 252,- (4km van huis) voor hitactief met 1 buitenbak.
Brok, mesten, wormen, enting en hoefsmid ook voor eigen rekening.

Vanwege de jonge leeftijd van mijn paard (3,5) en met het oog op inrijden,bij nader inzien toch voor iets meer faciliteiten gekozen.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 04:28

495
volpension , zeven dagen per week
Staan zomers 24 -7 op ht land , in de winter op de paddock
Onbeperkt ruwvoer en fibre force hoeveel je nodig hebt
Grote binnenbak 20-60
Buitenbak 20-40

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:21

koffiemok schreef:
Maar waar ik meer verbaasd over ben is dat er toch 3 mensen zijn die ingevuld hebben dat ze 700 of meer betalen aan stalgeld :oo :oo
Wat voor stallen zijn dit en waar in NL?

Een stal als Pen Aubert rekent al 650 per maand, volgens mij is dat vol pension maar zonder stapmolen of buitenzetservice.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:59

395,-

West-Gelderland
All-in (gemest, krachtvoer, 7 dagen binnen- en buitenzetten).
Altijd ruwvoer en water tot hun beschikking, zowel op wei als paddock.
Fijne binnen- en buitenbak.
Longeerton met uitstekende bodem, stapmolen.
Stal met luik.
Stal met vlas (pony heeft lichte astma).
Prima uitrijmogelijkheden.
Kantine met toilet (dat laatste is voor mij essentieel) ;)
Héle fijne stal met leuke recreatieve ruiters! _/-\o_ :j

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:36

Dusja1 schreef:
Wat staan sommige goedkoop met hun paard!

Ik heb 2 pensionklanten die voor hun shetlandpony 125,- per maand betalen. Dit is volpension. Ze staan 24/7 buiten met schuilstal. Onbeperkt hooi, inloopstal met vlas, ontwormen en hoefsmid. Alles wordt voor ze gedaan, ze hoeven alleen hun eigen pony aandacht te geven.
Mocht er een ziek worden is er altijd de mogelijkheid om ze binnen in de stal te zetten.

Ik merk op stal dat er veel mensen een dergelijke constructie zoeken wanneer het gaat om kleine pony's. Ik vind dit echt heel riant voor wat het kost. Want het zijn wellicht kleine pony's maar het eet niet heel veel minder dan een paard maar misschien nog het belangrijkste: het is evenveel werk in mijn optiek.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:38

Gemiddeld tussen de €250 en €300 per maand. Dit bedrag verschilt omdat je dus zelf bepaalt hoeveel hooi je voert en hoeveel vlas of stro je gebruikt. Ook hoeveel keer je je paard laat binnen/buiten zetten.

- Midden-Gelderland
- Ruime stal
- Elke dag maar buiten (weiland)
- Zomer ruim 10 uur buiten
- Winter ruim 7 uur buiten
- Vlas of stro naar keuze
- Keuze uit onverpakt kleine baaltjes of grote verpakte voordroog baal
- Je bepaalt zelf hoeveel hooi je voert
- Overdekte longeercirkel
- Ruime buitenbak
- Direct aan het bos
- Grote kudde
- In overleg kan je paard buiten/binnen gezet worden
- Weekend moet je onderling regelen met stalgenoten
- Elke dag zelf mesten
- Vereniging op 10 min stappen

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:44

Momenteel €315 per box, komt nog een verhoging aan.

-West-veluwe
-Normale box
-Elke dag naar buiten (weiland, klein)
-Bijvoeren op het land, zelf hooi naar land brengen elke dag
-Zelf uitmesten, binnenhalen en voeren smiddags/savonds
-Buitenzetten en voeren wordt gedaan sochtends
-Stro en voerdroog onbeperkt inbegrepen
-50*40 buitenbaan, bijna altijd te berijden, wordt bijna elke dag gesleept
-Vereniging met 2 binnenhallen op 5-10 min stappen
-Exclusief krachtvoer

Ik rijd elke dag 70km (op en neer) naar stal en krachtvoer kost mij ook nog zo'n €100 per paard, supplementen niet inbegrepen daarbij.

Essxan

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:04

230 euro per maand
Wel zelf mesten. Paarden worden elke dag buiten en binnen gezet. Wasplaats met warm water en solarium (tegen betaling) 2 buitenbakken en een springwei, grote longeercirkel, onbeperkt hooi, en de paarden krijgen 2x daags vitaminenbrok die ieder jaar wordt aangepast op basis van de ruwvoeranalyse. Kantine met koffie thee ranja. En een ruime zadelkast

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:27

540 per paard,incl loszetten 7dagen per week, trailer en vrachtwagenstalling, het om en afdoen van peeskappen.
Hiervoor kijgen we een binnen baan. Twee buitenbanen, een springtuin met afsprong en waterbak.
Twee longeerkralen en in de zomer een eigen mini weilandje.
In de buurt van Amsterdam.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:36

Ik betaal 250 voor mijn ruin en merrie voor een rustig doe het zelf plekje op particulier terrein. Fijne paddock met verhard stuk naar de schuilstal (plus spullenhok en hooi/stro opslag). Het weiand deel ik wel met mijn ene stalgenoot en haar twee paarden, de bak deel ik met twee stalgenoten. Lekker rustig dus, al rij ik meestal bij mijn buurtjes (fijnere bak).

Ruwvoer/stalbedekking kopen we zelf in en we doen eigenlijk alles grotendeels zelf. Investeer best veel in onze plek, ik sta er al meer dan 10 jaar. Ik heb bv een automatische hooislowfeeder die elke twee uur open gaat. Wij doen onze paarden 2x per dag, dus in de ochtend gaat manlief meestal en ik zorg dat voor de avond/nacht alles weer gemest en bijgevuld is. Ik hou van de rust, heb een fijne directe stalgenoot met leuke paarden en het is een topplek voor mijn ruin met insuline resistentie. Ik wil nooit meer op een pensionstal staan!!

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:42

_Jelske schreef:
Dusja1 schreef:
Wat staan sommige goedkoop met hun paard!

Ik heb 2 pensionklanten die voor hun shetlandpony 125,- per maand betalen. Dit is volpension. Ze staan 24/7 buiten met schuilstal. Onbeperkt hooi, inloopstal met vlas, ontwormen en hoefsmid. Alles wordt voor ze gedaan, ze hoeven alleen hun eigen pony aandacht te geven.
Mocht er een ziek worden is er altijd de mogelijkheid om ze binnen in de stal te zetten.

Ik merk op stal dat er veel mensen een dergelijke constructie zoeken wanneer het gaat om kleine pony's. Ik vind dit echt heel riant voor wat het kost. Want het zijn wellicht kleine pony's maar het eet niet heel veel minder dan een paard maar misschien nog het belangrijkste: het is evenveel werk in mijn optiek.

Ik bied sinds begin dit jaar pension aan en krijg inderdaad steeds vaker de vraag of ik nog plaats heb. Maar 2 pensionklanten is bij mij echt de max helaas naast mijn eigen pony's :)
Ze krijgen ook regelmatig wat extra's, worteltjes in de winter, een appeltje, snoepje. In de zomer met warme dagen zet ik de sproeier aan voor de pony's die dat leuk vinden.
We hebben trouwens sinds kort ook een paddock met drainagezand. Ideaal, er hoeft er geen een natte voetjes te hebben in de winter.

Aard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:59

250,-.
- Particuliere stalling
- Overdag buiten gezet, 's nachts op stal (wordt gedaan)
- Buitenbaan 20x60
- Poetsplaat
- Zadelkast
- Prima omgeving voor buitenritten
- 4 voerbeurten per dag (wordt gedaan)
- Zelf uitmesten

(ben wel benieuwd waar de vijf mensen staan die 700,- of meer stalgeld per maand betalen...)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:11

Lieser schreef:
koffiemok schreef:
Maar waar ik meer verbaasd over ben is dat er toch 3 mensen zijn die ingevuld hebben dat ze 700 of meer betalen aan stalgeld :oo :oo

Een stal als Pen Aubert rekent al 650 per maand, volgens mij is dat vol pension maar zonder stapmolen of buitenzetservice.

Klopt, ik ken deze stal vrij goed en was toendertijd inderdaad incl mesten maar zonder binnen/buitenzetten. 3x3 boxen ook trouwens. Nu moet ik zeggen dat zij wel de duurste stal zijn die ik in het echt ken.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:16

Ik ken die stal niet maar wat is daar dan zodanig speciaal aan om zulke prijs te kunnen vragen? :wow:

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:26

325. Dat is volpension. Stal 4 bij 5. Overdag groot weiland. Incluis goed hooi en brok. Kleine binnenbak, grote buitenbak, longeercirkel en stapmolen. Aan groot natuurgebied.
Ik gebruik faciliteiten zelf amper, maar pony wordt nu 3 keer per week gereden door bijrijder. Ik wandel 2 keer per week.
Best duur, want heb ook alles aan huis, maar dat kost weer veel tijd en dan moet ik tweede pony aanschaffen (wat ook weer geld kost en tijd). Ook weleens pensionklanten overwogen.
Luxeprobleem dus.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:34

370 voor 2 paarden

Ze staan in half-pension
Hierbij zit:
Mesten elke dag
Hooi
standaard brok
binnenbak
Buitenbak
marathon terrein
Dressuur terrein voor menners
verwarmde wasplaatsen
solarium
Longeercirkel
binnen en buiten zetten
Kluis
Eigen kast/kist aan de stal.

We moeten wel als je speciale brok wil zelf betalen uiteraard en onze bodembedekking in de stal.

Het bos is letterlijk er tegenover. Nog geen 2 min stappen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:37

Ik betaal 200 euro, halfpension.

Mijn paard woont 24/7 op haar weitje met schuilstal en betonnetje voor de stal. Bij de buren is het nu modderig, bij mij niet omdat mijn paard zelden sneller dan stap gaat :D
Halfpension houdt in dat de eigenaar van de stal mijn paard 's ochtends haar hooi geeft of haar aan de overkant zet met buurpaardje. Aan de overkant is véél gras, maar geen schuiloptie. Op dagen dat het te warm wordt of waarop er veel regen voorspelt is, mag ze van mij niet naar de overkant, dan heb ik liever dat ze op haar eigen wei met een flinke portie hooi blijft staan. Mijn Daisy is een huismus die haar stal héél graag gebruikt :D

Halfpension houdt ook in dat ik zelf de mest van de wei en uit de stal moet halen. Ik heb een deal met de eigenaar van het buurpaard - we gaan om de beurten haha. We geven de paarden dan ook hun ruime portie avondhooi (als in: ze hebben 's ochtends nog over) en korrels. Stro zit in de prijs, maar geven we enkel in de winterperiode.

Verder hebben we een gedraineerde, verlichte buitenpiste. In de loods heeft iedereen een zadelkast en voerkast. Er is ook ruimte voorzien voor extra zakken korrel ed. Daar staan ook de kruiwagens, bezems enz. Mijn eigen spullen (mestboy, riek, bezem, ...) heb ik op de wei staan, daar mochten we een grote tuinkast achter een draadje plaatsen. Er is ook elektriciteit in de loods, een ijskast, waterkoker voor slobber, stromend water, lavabo en toilet. Het hooi en stro liggen hier ook.

Verder zitten we in een groene omgeving met wandelmogelijkheden. We hebben ook een wasplaats.
De staleigenaar woont op zijn erf, dus er is toezicht. Hij blijft op Oudjaar ook altijd thuis, heerlijk geruststellend vind ik dat!

Leuk extraatje: alles wat de eigenaars over hebben van groenten van eigen grond, wordt in de loods gelegd en mogen wij meenemen.

Hier staat ze op haar eigen weitje (er is ook gras hoor haha)
Afbeelding

En hier aan de overkant met de buurman. We kunnen hen niet 24/7 samen laten staan, de oudjes seksen helaas teveel af als Daisy hengstig staat, wat we niet willen gezien haar artrose :')
Afbeelding

Prijs/kwaliteit ligt mooi in verhouding vind ik zelf.
Ik woon net geen 5km van stal :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:52

Hier 440 per maand (oké plus 2,5 euro voor de kast die ik erbij genomen heb omdat de eerste zo goed als vol was aan alleen mijn zadel en poetskist. :+ )

Daarvoor staat mijn paard 24/7 buiten in een kleine kudde op ongeveer 500m² aan paddock met aangrenzend een mooie inloopstal met flinke strobodem en onbeperkt arm hooi. De inloopstal wordt eens per 2/3 weken machinaal uitgemest door stal en ze gooien tussendoor plakken stro erbij naar behoefte. In de zomer wordt 's ochtends het land open gezet en 's avonds weer dicht gedaan.

De aangrenzende paddock dienen we zelf uit te mesten en ook de hooiruiven vullen we zelf. Dit kost me zo'n 3 uur per week denk ik? Voor de andere eigenaren geldt dit ook. Zou ik dat vrij kunnen vertalen naar zo'n 21 uur 'dienst' per week voor de hele groep? Geen idee, eigenlijk nooit echt over nagedacht.

Verder zijn er veel faciliteiten op de stal. Er is een grote buitenbak voor alleen dressuur, een kleine buitenbak voor alles (ook longeren/losgooien), een kleine binnenbak waarin alleen niet gelongeerd mag worden, een longeerbak, een stapmolen, twee spuitplaatsen, een mooie baan om overheen te rijden en diverse paddocks die gebruikt mogen worden. Ook is er een oude oefentrailer vast gezet waarmee je kunt trainen en met muntjes kun je gebruik maken van een solarium of een warme spuitplaats. Tegen bijbetaling kun je trailers of mentuigen stallen. Oja, en er is een kantine met toilet. Op dat laatste na was eigenlijk niet zoveel van dat alles van belang voor mij. Mijn paard 24/7 buiten met eten, vriendjes en schuilmogelijkheden was het aller belangrijkste. Een toilet en een (verlicht) bakje om te longeren en in te rijden of een sprongetje in te maken was voor mij al genoeg geweest. Oja en ik ben gevallen voor de uitrijmogelijkheden. Die zijn hier voor deze regio erg goed te noemen!

Misschien wel nog aanvullend erbij vertellen dat ik zeker 100 euro per maand kwijt ben aan voer om hem op gewicht te houden. Dat stukje zit niet inclusief, maar dat is vaak niet inbegrepen bij groephuisvesting geloof ik. Al vind ik het nog een behoorlijke klap geld erbij opgeteld.

De meeste mensen die ik spreek vinden dit trouwens echt erg duur, zeker in combinatie met de eigen arbeid, maar deze regio is ook gewoon best duur. Het is lastig om iets te vinden waar je paard buiten kan staan in goede omstandigheden en niet meteen verplicht bent om elke dag alles uit te mesten of meerdere keren per dag erheen te gaan. Dat red ik namelijk gewoon niet met een baan erbij. Dus het was voor mij kiezen of delen. Uiteindelijk toch gedaan voor het welzijn van mijn paard en de stal is onwijs fijn, gemoedelijk, je kunt er van alles maar inderdaad het is af en toe flink hard werken en heel veel geld. Ik ben echt wel jaloers als ik andermans stalprijzen voorbij zie komen. :o

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:55

Ik betaal 225. Daarvoor worden ze binnen en buiten gezet, nu op de weide, in de winter op de paddock (met hooi). 2 x per dag brok, hooi. Uitmesten moeten we zelf doen, maar stro kunnen we gewoon pakken.
Een buitenbakje met verlichting, maar die is niet al te best. Wel op een redelijke afstand van het bos.
Zadelkast moet je zelf voor zorgen als je dat wil, er is wel een zadelkamer evt om wat spullen kwijt te kunnen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:04

425 in Limburg

- volpension met vrijwel altijd een schone stal
- buitenzetservice in de ochtend
- 2x per dag vitaminebrok en veeeel hooi
- binnenbak met hindernissen
- grote buitenbak met parcours
- wasplaats
- extra poetsplek
- gedeelde zadelkamer
- stapmolen
- trailerstalling
- gratis appels en peren in de zomer :D
- de lessen zijn goedkoper omdat het bij instructeur op stal is

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:28

260 per maand

dat is inclusief:

-7 dagen per week buiten en binnen zetten. 09:00 tot 17:00
-zomers op land ieder paard heeft zijn eigen landje
-in de winter allemaal hun eigen paddock
-7dagen stal wordt gemest incl paddock en land
-ik kan altijd even appen of er deken verwisseld eventueel kan worden en zij bellen mij als er bv een andere deken om moet
-hoefschoenen om en af in het land
-hooi , stro en biks
-buitenrijbak
-kantine (ideaal voor mijn kids)

gewoon top stal zulke lieve mensen en vanwege mijn versleten rug zo fijn dat ik me kan focussen op mijn paard en niet op de eventuele stalmest klusjes (natuurlijk als ik in de avond er ben haal ik de mest die er dan in ligt eruit) zeeeer tevreden op mijn plekje :) is 15 min met de auto

het is sinds kort een doe het zelf stal geworden maar vanwege mijn medische rug geld dat niet voor mij echt zo fijn gezegend met dit plekje

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 15:19

250 euro per maand.
- 5 dagen binnen en buiten zetten, in het weekend zelf doen.
- In de zomer op de wei (eigen weide), van 9 tot 17.30 uur.
- In de winter een halve dag in zijn eigen paddock.
- Zelf stal mesten.
- Voeren (hooi en brok)
- Binnen en buitenbak
- Longeercirkel
- Kantine

En als je op vakantie gaat dan wil de staleigenaar altijd je stal doen en de hele week binnen en buiten zetten.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 15:32

75 euro voor een Shetlander. 24/7 buiten in kleine kudde met 2 schuilstallen.
Inclusief hooi en vitamine brok
Ik mest de paddock in het weekend en geef dan ook hooi.

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:06

385 voor groot paard

Volpension, 3 keer per week word er gemest, 2/3 keer hooi per dag, 2 keer brok of muesli naar wens en binnen/buiten zetten.
zomers 6/7 uur buiten winters (vaak zon 3- 4 maand) 1,5 uur paddock. met andere paarden.
goed ruime stallen (ik heb buitenstal maar zijn ook binnen stallen en allemaal goed ruim.)

binnen en buitenbak, al is buitenbak snel en lang nat.
2 paddocks en ruime (natte) longeercirkel.

ik heb zelf hooinet opgehangen en dan moet je zelf hooi voeren, mag wel gewoon het hooi van daar zijn.

edit, zadelkast moet je zelf regelen en mag max 2 hoog 1 breed en 55 diep dacht ik. wormonderzoek 2 keer per jaar en als nodig ontworming.
inentingen moet je zelf doen.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:21

XladyX schreef:
koffiemok schreef:

Klopt, ik ken Pen Aubert vrij goed en was toendertijd inderdaad €650,- incl mesten maar zonder binnen/buitenzetten. 3x3 boxen ook trouwens. Nu moet ik zeggen dat zij wel de duurste stal zijn die ik in het echt ken.

Plijnaar in Groenekan zit op €800,-/maand :oo