Mollen een ware plaag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:26

DubbelFun schreef:
Als je dat ding ergens zou kunnen huren zou het leuk zijn, maar om te kopen moet je wel érg veel mollen hebben :)

We hadden er inderdaad erug veel :') we ‘verhuren’ hem nu ook in de buurt. Maar goed, mijn paarden lopen weer bij hun op de wei, of ik maak gebruik van de mesthoop, of of of. Beetje buren dienst. Hebben in jaren niet zo weinig mollen gehad zeiden ze :')

Wie weet, een buurt aanschaf

Renee1991

Re: Mollen een ware plaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:34

Ik heb niet alles gelezen, maar toch even een reactie. Het lijken me wel molshopen.
Hier hebben we ook enorm veel mollen, wat eigenlijk een goed teken is want dan is de grond relatief gezond :j
Op een bepaald stuk willen wij ze echter liever niet hebben. Ik heb twee weken geleden deze besteld; https://www.bol.com/nl/nl/p/gtrise-sola ... 2145/?s2a=

In de bestaande hopen graaf je een gaatje waar je het naar knoflook ruikende poeder in strooit, en die twee units zet je uit elkaar ergens in de grond. Ze staan hier nu twee weken en sindsdien is er geen enkele molshoop meer bij gekomen.
Ik vind het hier ook sneu om ze met een klem oid om te brengen, ze blijven nu gewoon weg. Want op het grote weiland achter ons liggen wel verse molshopen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:35

Hoe gezonder je grond hoe minder gangen ze hoeven te graven voor genoeg eten. Veel molshopen en gezonde grond rijm ik dan niet zo.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:36

Of gewoon heel veel mollen :)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:38

tamary schreef:
Hoe gezonder je grond hoe minder gangen ze hoeven te graven voor genoeg eten. Veel molshopen en gezonde grond rijm ik dan niet zo.

Is dit in reactie op mijn post? Want ik heb het niet over de hoeveelheid molshopen, maar puur om het feit dát er mollen zitten. Het betekent wel dat de bodem gezond is. Anders zitten ze er niet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:29

Art_Ificious schreef:
Misschien zie je ze daarom ook niet in bossen of bij fruittelers tussen de fruitbomen.

Moet je de mollen hier bij de buren ook even melden :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 17:42

Haha nou mijn wei heeft dus een gezonde bodem. Da's al fijn te weten.

Nu nog wel de mollen verdrijven. Knoflook ga ik proberen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:30

Rocamor schreef:
Art_Ificious schreef:
Misschien zie je ze daarom ook niet in bossen of bij fruittelers tussen de fruitbomen.

Moet je de mollen hier bij de buren ook even melden :+

Of bij mij. Ik heb een deel tuin met veel fruitbomen en de mollen zitten vooral daar, niet in het grasgedeelte :P .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:49

Art_Ificious schreef:
Wel ik heb vandaag gelezen dat planten van bomen en struiken een oplossing tegen mollen kan zijn omdat ze door de wortels niet goed meer kunnen graven.

Oke, dat is goed mogelijk.

We hebben wel 3 vlakke weides waar ik ze niet zie, maar allen inderdaad bomen omheen gezet.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:59

Bomen zijn volgens mij niet de oplossing, ik woon tegen het bos met veel bomen en ook daar zitten ze :=
Goede grond trekt inderdaad mollen aan, ik heb mijn weide nu 2 jaar bemest en de mollen zitten wel bij mij maar niet bij mijn buren , en land is direct aangrenzend :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 22:15

Nja dat van de bomen is ook maar wat ik gelezen heb in mijn zoektocht naar hoe mollen te verdrijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 00:07

Happinez schreef:
Bomen zijn volgens mij niet de oplossing, ik woon tegen het bos met veel bomen en ook daar zitten ze :=
Goede grond trekt inderdaad mollen aan, ik heb mijn weide nu 2 jaar bemest en de mollen zitten wel bij mij maar niet bij mijn buren , en land is direct aangrenzend :')

Maar het land naast ons is heel arm, groeit niks op, wordt overbelast en is kaler dan kaal. Daar zitten buiten het weideseizoen veel molshopen.

Wij hebben onze wei flink onderhouden afgelopen 3 jaar en zien geen mollen, behalve dus op 1 plek waar ze het pad probeerden over te steken.
Naast ons een groen strook staat altijd hoog, is groen en dan bos en ook geen mollen?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:22

Art_Ificious schreef:
Nja dat van de bomen is ook maar wat ik gelezen heb in mijn zoektocht naar hoe mollen te verdrijven.

En heb je al iets gevangen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 09:28

Née helaas

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:44

Ik vang op het moment ook even niets, maar ik zie ook geen nieuwe molshopen… misschien heb ik ze laten schrikken.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:49

Hier sinds dat ik die zenders in de grond heb staan geen enkele molshoop er meer bij. Terwijl ze dagelijks actief waren. Dus voor de mensen die er weinig voor voelen de mollen echt te vangen, zie mijn eerdere posts.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:55

Toevallig gister nog eentje gevangen waar ik al een week vallen voor had staan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 11:50

Renee1991 schreef:
Hier sinds dat ik die zenders in de grond heb staan geen enkele molshoop er meer bij. Terwijl ze dagelijks actief waren. Dus voor de mensen die er weinig voor voelen de mollen echt te vangen, zie mijn eerdere posts.

Die trildingen werken hier dus niet. Ze graven er vlak langs nog molshopen.

Hier dus wel elke dag nieuwe hopen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:02

Serieus?! Bizar! Hier wel echt een duidelijk verschil.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 18:22

Nog steeds geen succes.
Terwijl ik de wei uitmest zie ik ineens waar ik al gemest had 2 verse mollenhopen.

Heb nu 2 dagen geleden geurzakjes in heel wat gangen gestoken. Geen effect lijkt het, er zijn hopen bij gekomen.

Nu dus het trimapparaat (trillen en geluid) in een hoop gestoken. Alle omliggende hopen plat gedaan. Ben benieuwd morgen of er rondom bij gekomen zijn.

Het apparaat, deze keer met de spade eerst een opening bij de gang gemaakt zodat apparaat iets dieper in de grond zit. De gang liep op ongeveer 10cm diepte kon ik zo zien.
Afbeelding

Al het bruin zijn hopen.
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:00

Nummer 6 en 7 zijn inmiddels ook niet meer. Ik ben dus weer aan het vangen. Ze worden wel steeds kleiner. Dus blijkbaar vang ik nu babies. Ik vind het wel sneu nog steeds… maar ik stamp de molshopen ook dicht. Soms zak ik wel 10cm weg in zo’n gat. Echt niet tof.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 10:56

Sanet schreef:
Nummer 6 en 7 zijn inmiddels ook niet meer. Ik ben dus weer aan het vangen. Ze worden wel steeds kleiner. Dus blijkbaar vang ik nu babies. Ik vind het wel sneu nog steeds… maar ik stamp de molshopen ook dicht. Soms zak ik wel 10cm weg in zo’n gat. Echt niet tof.

Ja hier dus ook zelf al een paar keer gestruikeld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:32

Erg slecht voor de enkels :(

Ik had er gister ook eentje gevangen, maar die zat alleen met zijn voorpoot klem en leefde dus nog. Beestje maar uit zijn lijden verlost ;)