Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindsey_99 schreef:Kortom; investeer in een sterk stroomapparaat en test regelmatig of er nog voldoende stroom op de draden staat.
Mijn pony's lopen op een paddock paradise aan huis, en in de buurt is het nog rustig maar zodra er ergens een melding van de appgroep komt (waarvoor dank, gelijk aangemeld!) dat er een wolf gesignaleerd is zullen ze toch achter een hoge fence komen. De schuilstal is vrij makkelijk inclusief een stuk paddock te beveiligen met draden tot 1,5 meter hoogte, met 6 kv erop. Dat is een flinke klap en zou afdoende moeten zijn.
Liever niet maar het is niet anders.
Ik gun het niemand, maar het is inderdaad wachten op wandelaars of sporters in de bossen die aangevallen worden. Ze zijn niet voor niets uitgeroeid 150 jaar geleden; simpelweg omdat ze te vaak vee of mensen aanvielen. En op de camping staan krijgt ook een andere dimensie erbij, helemaal als je 's nachts een keer naar het toiletgebouw loopt...
Lindsey_99 schreef:Het is niet 100% maar we slapen op 30 meter afstand, dus ik vermoed dat ik wel hoor als er gesodemieter is. Het is de tweede afrastering met 6 kv erop.
Onali schreef:Jij gaat dit never niet op 30 meter afstand horen laat staan op tijd zijn.
DuoPenotti schreef:Ook al hoor je het ben je toch te laat?
Stel geen dood dier.
Maar wel gestrest en gewond.
Door de wolf of om door de omheining te gaan of struikelen oid.
Als je hem al verjaagd krijgt want een herder lukte het op klaar lichte dag niet eens.
sterregoud schreef:DuoPenotti schreef:Ook al hoor je het ben je toch te laat?
Stel geen dood dier.
Maar wel gestrest en gewond.
Door de wolf of om door de omheining te gaan of struikelen oid.
Als je hem al verjaagd krijgt want een herder lukte het op klaar lichte dag niet eens.
Het punt is ook dat de wolf leert, dat die van de mens niets te vrezen heeft.
We mogen niets en kunnen niets. Roepen en met je armen zwaaien werd geadviseerd, maar dat hielp de schaapsherder ook niet.
elnienjo schreef:Precies! De mens hoort de natuurlijke vijand van de wolf te zijn maar zo mogen we ons niet gedragen.