Stalhouder is paspoort kwijt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:55

Ik zou er toch ook werk van maken. Paspoort is een officieel document. Kwijtraken is heel vervelend maar wat als het voor andere illegale doeleinden wordt gebruikt? Als je eigen paspoort of id kaart kwijt is dan moet je het ook aangeven.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:57

Heb je al rondgevraagd bij stalgenoten of hun toevallig jouw paspoort hebben gehad ipv die van hun eigen paard.

Voor de zekerheid zou ik ook nog even in je dashboardkastje, eventueel laarzen- of captas kijken en opzichtig je zadelkast helemaal omkeren. Daarna nogmaals vragen aan de staleigenaar.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:00

Ik heb het paspoort in zo’n plastic boterhamtrommeltje in mijn kast liggen (muizen en vocht zo kansloos) en de stalhouder heb ik de sleutel van mijn kast in een enveloppe gegeven. Die enveloppe bewaart ze bij de paspoorten van de andere paarden, zodat ze altijd in mijn kast kan als er controle van de NVWA komt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:56

Lastig probleem. Maar een win win oplossing lijkt er ook niet voor te zijn.

Ik denk dat je verlies nemen voor deze keer de enige oplossing is.

En voor de nieuwe paspoorten zou ik kijken of je een kluisje op stal kunt plaatsen waar jij en de stalhouder een sleutel van hebben waar je de paspoorten voorteen in opbergt.
Dan kun je ze voortaan ook netjes meenemen als je met je paarden op pad gaat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:12

Zorg als ze in een kluis gaan dat dit een brandwerende kluis is. Even als extra tip om op te letten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:43

Dorine92 schreef:
Achterom schreef:
Wat wil je met dit topic bereiken?

Ik wil dit probleem aankaarten denk ik? Het is gewoon raar dat je verplicht iets moet afgeven, maar wel kan gaan dokken als het kwijtgemaakt wordt
En misschien komt er een goed idee voorbij

Dit (het onderstreepte) is een misvatting. Je bent niet verplicht het paspoort af te geven aan je stalhouder. Het paspoort hoort wel bij het paard te zijn en bij paarden die op de weide staan moet het binnen een half uur toonbaar zijn. Maar jij mag prima je paspoort in je zadelkast bewaren en een sleutel afgeven aan je stalhouder.
Waar het om gaat is dat bij een controle het paspoort getoond kan worden.

Wat er in jullie, door beiden ondertekende, stallingsovereenkomst staat is wat anders. Als daar staat dat je het paspoort inlevert bij de stalhouder dan is dat wel een soort van "verplicht", maar dat kan je dan ook gebruiken om je stalhouder aan te spreken/schrijven.