Zadelkast kopen, help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:49

Even een schopje, heeft iemand recente ervaring met woodandplay? Was aan het zoeken en kwam op dit topic. Ken iemand die er heel blij mee is maar zie ook zo veel negatieve verhalen.

Maaik

Re: Zadelkast kopen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:23

Geen ervaring met die winkel, maar het ‘probleem’ met hout in het algemeen is natuurlijk wel dat het zonder het in een goede, beschermende lak te zetten niet zo goed blijft in vochtige ruimtes. Zeker niet als het dan ook direct op de grond staat. Volgens mij leveren zij de kasten standaard zonder goede, beschermende lak (kan niet anders voor die prijs), dus wellicht als je m zelf goed in de lak zet en m van de grond hebt middels wieltjes oid, dat het dan al een hoop scheelt?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:37

Uit eigen ervaring kan ik je meegeven dat het bijzonder interessant is om Marktplaats in de gaten te houden (zoekopdracht opslaan in de app bijvoorbeeld, zodat je meldingen krijgt). Ik heb in december een dubbele, RVS, zadelkast opgehaald, met reservesleuteltje, voor €50. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:43

_Jelske schreef:
Uit eigen ervaring kan ik je meegeven dat het bijzonder interessant is om Marktplaats in de gaten te houden (zoekopdracht opslaan in de app bijvoorbeeld, zodat je meldingen krijgt). Ik heb in december een dubbele, stalen, zadelkast opgehaald, met reservesleuteltje, voor €50. :+

En als zo'n kast hufterproof moet zijn, zoek op "Rittal schakelkast"

Alles kan kapot en met genoeg geweld krijg je alles open maar zo'n Rittal kast biedt toch iets meer weerstand dan die simpele pisbakkenstalen kasten.

https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... uidsstudio

Ze zijn er in alle soorten en maten, maar bovenstaand is voor alle oplossingen geschikt.
Heb je kennissen in de industrie, kunnen ze je helpen aan alle soorten en maten hulpstukken, gekker dan iedereen hier kan verzinnen :D

https://www.rittal.com/nl-nl

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:04

Bedankt voor de reacties! Ik heb nu metaal maar die is wat krap. Hout is makkelijker op je eigen wensen te brengen maar dan zit je met vocht problemen. Zit al lange tijd op mp te kijken

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:30

elinedeau95 schreef:
Even een schopje, heeft iemand recente ervaring met woodandplay? Was aan het zoeken en kwam op dit topic. Ken iemand die er heel blij mee is maar zie ook zo veel negatieve verhalen.

Ik heb mijn zadelkast hier 4 jaar gelden gekocht. Moest gemaakt worden, dit duurde 3 weken en de kast werd keurig afgeleverd. Stal was in de buurt van Wood and Play. Kast staat in een grote niet geïsoleerde schuur, nog steeds prima in orde. Ware het niet dat de nieuwe jonge stalkatten mijn kast als krappaal gebruiken, maar dat staat los van Wood and Play. Ik ben zeer tevreden over de kast en de kwaliteit en krijg regelmatig complimenten over de kast.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 06:45

Ik heb via marktplaats een oudwetse degelijke computer kast gekocht voor paar 10 tientjes. Gigantisch veel ruimte in en zelf slot op gemaakt. Uiteindelijk kan bijna alles kapot dus is het veilig tot iemand echt in wil breken maar dat is bij bijna alles zo. Er is vorig jaar een inbraak geweest. Alle kasten open gebroken maar ze moesten duidelijk geen paardenspullen hebben want alles gelukkig laten hangen. Echter beide officiële zadelkasten waren ook open gebroken.

mandy23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:07

Als je wat meer budget hebt, raad ik je aan om de kasten van Wood and Play te vermijden. Deze zijn gemaakt van spaanplaat en als ze ooit nat worden, wordt het hout op die plek heel zwak. Er zijn veel betere opties waarvoor je wat meer geld kwijt bent.

TS ik raad je aan om niet zo veel geld uit te geven aan een kast voor ruimtes waar je geen dure spullen in gaat doen. Besparen is de moeite waard!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 23:31

Ondertussen heb ik al een tijdje een kast! Idd een goedkope. Wel een beetje jammer dat al m’n tuig erin is gaan schimmelen, maar ik heb het nu schoongemaakt, ga m’n kast nog uitsoppen en wil er een vochtvreter in zetten. Dan komt het vast helemaal goed

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:10

Kimmie25501 schreef:
Ondertussen heb ik al een tijdje een kast! Idd een goedkope. Wel een beetje jammer dat al m’n tuig erin is gaan schimmelen, maar ik heb het nu schoongemaakt, ga m’n kast nog uitsoppen en wil er een vochtvreter in zetten. Dan komt het vast helemaal goed

Je moet zorgen dat het kan ventileren, dus een paar luchtroosters er in of hier en daar gaatjes boren.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:00

pillow schreef:
Kimmie25501 schreef:

Je moet zorgen dat het kan ventileren, dus een paar luchtroosters er in of hier en daar gaatjes boren.

Maar wel weer zo klein ( die gaatjes) dat er geen muizen etc. doorheen kunnen. Motten in je stalkast zijn trouwens ook heel vies vind ik.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:07

Ik zei ook gaatjes

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:25

https://www.zadelkastenhetpakhuis.nl/
Let op: wieltjes zijn van actionkwaliteit. In mijn geval al afgebroken voordat ze de bus uitkwamen met het afleveren. Zouden nog nageleverd worden maar nooit gebeurt. Even zelf zware kwaliteit wielen gehaald bij Hornbach en alles weer top in orde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:10

Wat is 'Action'kwaliteit ??

Ik heb mijn linnenkast op deze wielen van de Action staan https://www.action.com/nl-nl/p/zwenkwiel/ (al een jaar of 6) en die doen het nog prima.
De grootte van de wielen moet wel passen bij het uiteindelijke gewicht van de kast natuurlijk!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 11:59

pillow schreef:
Kimmie25501 schreef:

Ja dat is wel een goeie! Kijken of dat mogelijk is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:46

DubbelFun schreef:
Wat is 'Action'kwaliteit ??

Ik heb mijn linnenkast op deze wielen van de Action staan https://www.action.com/nl-nl/p/zwenkwiel/ (al een jaar of 6) en die doen het nog prima.
De grootte van de wielen moet wel passen bij het uiteindelijke gewicht van de kast natuurlijk!

Haha dat is in de volksmond hier in de regio gelijk aan 'rommel'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:06

Voor veel producten gaat het ook zeker op, maar die grote wielen zijn echt heel goed en super goedkoop :)