kiki1976 schreef:De eerste pensionstal was in eerste instantie super tot zij het in haar bol kreeg en heel vrekkerig werd.
Kijk bij hooi in plastic kan het voorkomen dat als je hem openmaakt erachter komt dat er schimmel in zit. Hij was van, gooi maar weg, zij vond dat op den duur onzin.
Ze ging zo ver dat ze het beschimmelde hooi van de mesthoop haalde en gewoon ging voeren. Maar daar hadden we een oplossing voor, begraven onder het vieze stro.
Heb jij op dezelfde stal gestaan als ik? Ik heb mijn paard op een vrijdagavond de kliniek in kunnen brengen met koliek. Paar daagjes infuus en mijn beessie mocht weer naar huis gelukkig. Kom je thuis, met een net herstelde kolieker, hangt er een hooinet met 90% beschimmeld hooi. Hadden ze niet eens gezien.... En dat was vermoedelijk ook de oorzaak van de koliek.
Ik heb ze ook in eigen beheer en voer ook voordroog uit plastic. Ja, daar zit wel eens wat schimmel in, dat gaat eruit en gooi ik weg.
Maar inderdaad, ja zeggen en nee doen. Op een vorige stal kregen ze in de winter om 1300 uur een net vol hooi en in het voorjaar om 1600 uur. Vet hooi, en de kleine haflinger die je bijna kon rollen kreeg dezelfde hoeveelheid als mijn grote (178 cm) KWPN-er die moeilijk dik te krijgen was. Zo'n net was na een paar uur wel op. De belofte was, dat ze om 2200 uur nog een voerronde zouden doen. Ik heb meermaals staan posten (ja, wantrouwen inderdaad) en ja, de lamp in de stal ging aan, 10 seconden later ging de lamp weer uit. Precies de tijd om even langs alle boxen te lopen om te zien of alle paarden nog leefden. Geen extra hooi. En nee, qua aantal paarden kwam deze stal niet eens in de buurt van de grootte van de stal van Ruitje. Als ze op die stal stal waar ik stond een stel staleigenaren / beheerderes zetten die EN verstand hebben van paarden EN fatsoenlijk met mensen kunnen omgaan, zou ik bijna weer terug gaan. Het is wel de stal met de fijnste opties voor paard en eigenaar. Maar door wanbeleid van de huidige beheerders,..... laat maar.