pikken van foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:57

Dat lijkt mij ook niet.... Katleen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:41

Lijkt mij eigenlijk ook niet, maar misschien dat het wel kan?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:45

xp computers wel hoor...van andere windows type weet ik het niet...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:47

Ik denk dat Silvana dan even een mailtje moet doen naar degene vanwie ze de mail heeft gekregen, en die dan vragen als zij ook paarden zag in die diavoorstelling..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:50

Ja. da's een goed idee Katleentje...
Zal haar we even een PBtje sturen..

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:17

die schimmeltink is idd van mij.
ik snap er nog niet echt veel van (jaja ook beetje blond) maar goed. iemand al een idee wie t geweest kan zijn?
word zo moe van al dat pennygrut, kunnen ze nou niet eens een x van andermans foto afblijven Boos!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:18

waarschijnlijk heeft dat meisje dat deze foto's opgeslagen, en ziet zij deze daarom. die vriendin van haar zou dan weer hele andere moeten zien toch? maar het lijkt me toch vreemd...

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:30

Zet die westernfoto eens met een linkje hiernaartoe in WN.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:30

Ze kreeg ze iig niet naar mij of Amethyst doorgestuurd. Het is een rare theorie, maar misschien kan hij kloppen. De dia ging over vriendschap zei ze, en ik weet niet echt wat er zo schattig is aan sommige van die foto's, pak nu die van Fleury. Wel een leuke foto maar toch geen om een vriendschapsdia te maken. En dan had ze ook nog een foto van een wondje van mijn paard, en daar zie ik helemaal geen link van vriendschap in Verward

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:32

Haarbal: Ik zal een topic op WN starten hierover.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:38

Pff wat een rotstreek zeg! Mijn paardje in een doorstuur mail! (van michelle en mij) Boos!
Is iemand er al achter van wie die mail vandaan komt??
We kunnen toch niet op elke foto copyright zetten, dan blijf je bezig..
Laatst bijgewerkt door Aramat op 29-02-04 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:39

Amethyst schreef:
Nog even ter herhaling:
Iemand nog een idee van wie deze paarden zijn?

Afbeelding

dit is idd mijn paard, trieste mensen zitten hier op bokt zeg Lips are sealed voortaan maar overal copyright opzetten maar als je een beetje slim ben heb je dat er ook zo van af, helaas Scheve mond
heeft een van jullie nou die foto geupload op een andere site om hem even hier te plaatsen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:43

Citaat:
heeft een van jullie nou die foto geupload op een andere site om hem even hier te plaatsen?

Ik heb ze eerst op mijn comp in een map opgeslagen, en daarna upgeload naar mijn eigen vrije serverruimte (heet dat zo?) van @home.
Men kan daar trouwens geen foto's vanaf halen, daarvoor moeten ze een wachtwoord hebben, kopieren o.i.d. kan dus niet...

Haarbal: Er staat een topic op WN.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:03

Tjonge hier word je echt niet goed van. Er zit hier op bokt nog iemand die in haar site foto's van bokt zet...... moet even heel diep nadenken wie dat was!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:06

Dus ik wordt doorgestuurd in een mailtje
Lekker is dat zeg, zomaar foto's jatten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:31

Nog even voor de duidelijkheid: het is NIET 100% zeker dat het desbetreffende mailtje bestaat.

De TS heeft deze foto's ontvangen in een diavoorstelling, maar deze dia krijgen ik noch Amethyst geopend. Daarop heeft ze de foto's apart doorgestuurd naar ons en heeft Amethyst ze op bokt geplaatst zodat we de eigenaars van de paarden konden waarschuwen.

De TS heeft dan een mail gestuurt naar haar neef om te zien als hij die foto's wel kon openen. Die kon het, maar zag in plaats van paardenfoto's havenfoto's. Daarop denkt diezelfde neef dat de TS haar computer de foto's misschien zelf erop heeft gezet en dat iedereen die het mailtje opent iets anders ziet (hoe dat precies werkt snap ik ook niet)

Ik denk dat het beste is om af te wachten totdat de TS een mailtje heeft gestuurd naar diegene vanwie ze de mail heeft gekregen, met de vraag als die ook paarden zag in de dia of iets anders...

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:19

Even voor de duidelijkheid, je hoeft je fotoos voor de wet niet te 'becopyrighte' Haha!
Ik heb professioneel gezien veel met afbeeldingen te maken gehad en de wet stelt dat het copyright van een foto of illustratie automatisch bij de maker ervan ligt. Gebruik door derden is alleen legaal met schriftelijke toestemming van de maker.

Je hoeft het copyright dus niet persee op de foto aan te geven, want als je kunt aantonen dat jij de maker ervan bent heb je het copyright gewoon.

Veel mensen weten echter niet veel van copyright af en gebruiken daarom achteloos fotoos van anderen zonder toestemming.

Maar zo te lezen is er hier misschien wat anders aan de hand. Het is iid vreemd dat twee verschillende computers ieder een andere diavoorstelling te zien kregen. De theorie dat de e-mail fotoos van de computer van de gebruiker haalt is goed mogelijk volgens mijn man. Het zou kunnen zijn dat er aan de e-mail een .exe bestand of iets dergelijks hangt. Theoretisch gezien is het ook mogelijk dat het een verborgen virus herbergt.

Mijn man is microsoft system engineer Slim en we hebben hier een heel netwerk draaien met alle beveiligingen erop. Dus misschien is het raadzaam om het oorspronkelijke mailtje even naar hem toe mailen dan zal hij eens haarfijn proberen uit te pluizen wat voor mysterie hier gaande is Haha!
Naar wie moet ik zijn e-mail adres pb-en?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:29

Sprite schreef:
Maar zo te lezen is er hier misschien wat anders aan de hand. Het is iid vreemd dat twee verschillende computers ieder een andere diavoorstelling te zien kregen. De theorie dat de e-mail fotoos van de computer van de gebruiker haalt is goed mogelijk volgens mijn man. Het zou kunnen zijn dat er aan de e-mail een .exe bestand of iets dergelijks hangt. Theoretisch gezien is het ook mogelijk dat het een verborgen virus herbergt.

bedankt voor de nuttige info, en de TS zei tegen mij dat ze haar viruskiller had uitstaan als ik het mij goed herinner

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:30

Doe maar naar die van Silvana...

Zij heeft mij de foto's alleen maar 1 voor 1 per mail gestuurd.

O ja, en bedankt voor de info en moeite.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:19

Amethyst schreef:
Nog even ter herhaling:

Afbeelding

Afbeelding

die foto met het western paard...
de bak daar lijkt erg op de bak in westerlo, en het paard lijkt ook nog al op een paard daar....
dus....hoe het paard noemde weet ik niet maar ik dacht dat de ruiter eh...kevin noemde...hij lijkt er erg op in elk geval!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:21

bij WN staat geloof ik wie de ruiter is en van wie het paard is Lachen

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:20

De onderste foto dat ben ik kijk maar op m`n site
www.flyinghorsemanstables.tk
Verder als er op deze manier foto`s gebruikt worden heb ik geen moeite mee want als je op de eigenschappen klikt zie je in de tekst van wie de foto is en welk paard en ook nog waar hij genomen.. Dus misschien een tipje voor iedereen zorg dat je je foto op het internet altijd je eigen naam meegeeft krijgen ze niet zo makkellijk weg..
Verder hoop ik niet dat mensen er rare dingen er mee uithalen, zoals te koop zetten onder ander mans naam of zo.
Dat is kinderachtig maar ja ondhoudt voor altijd..
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt `m wel..

Groentjes Johnny A. Theebe

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:36

Een diavoorstelling kun je maken met powerpoint, een programma.
Belabberd dat nu dit weer gebeurd, als je dan zo'n mail wil maken, vráág dan even of betreffende foto's mogen worden gebruikt...

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:54

ja ben ik het mee eens, vraag het dan eerst ff voor je die foto's gebruikt of gebruik gewoon je eigen foto's...

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:32

Amethyst schreef:
Nog even ter herhaling:
Afbeelding

Nou ja niet zo moeilijk te achtehalen:
lintveld johnny bucky oosterwolde,

Western - friese vlag kwam be bekend voor en ja hoor..

Dit is 100% zeker bij de silver ranch in Oosterwolde.
Ik was hier zelf ook niet zo lang geleden voor een clinic en heb daar o.a. dze foto gemaakt van Bent Branderup!
Afbeelding

Snap je nou ook waarom ik de foto's waardeloos maak en mijn naam en copyright erdoorheen zet!