Welke anti klit is nou echt de beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:39

Ik zweer bij CM in combi met de Oster staart en manen borstel voor mijn tinker x haflinger met een flinke staart.
Maar het klopt wat ze zeggen, blijft er zand aan plakken dan gebruik je teveel. Je hebt er echt maar weinig van nodig.
Met zo'n tube doe ik echt wel een lange tijd. Maar moet ook eerlijk zeggen ik borstel haar staart en manen echt niet dagelijks. Af en toe idd de CM erin en goed uitborstelen, verder haal ik door haar manen mijn vingers en de stro/hooi/troepjes uit dr staart.
Wassen van de staart doe ik standaard nadat ze hengstig is geweest, want dan is die echt ranzig _O-

Dat serum van de Action vind ik echt 10x niks. Staart en manen begonnen opeens af te breken.
Degene van grand national is ook fijn, maar daar gebruik je wel wat meer van vind ik persoonlijk.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:45

Ik gebruik Equishine (de lavendel, ruikt heerlijk). Doe hem er 1x per week in en alles blijft gemakkelijk doorkambaar. Qua prijs ook erg aangenaam :D

Die van Agradi Pro Horse werkt ook goed, zeker in grootverpakking vrij goedkoop

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:06

Lalahorse schreef:
janouk schreef:
Al jaren alleen nog maar serum van Action van 3 euro en ik doe er lang mee en Meneer Anton heeft veel manen een staart. En het blijft ook langer schoon. Ik doe het negeer 1 x per 2 weken

[ [url=m/OMCYi7.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.action.com/nl-nl/p/hegron-haarserum-/

Ik zou eerder kiezen voor een product wat echt voor paarden bedoelt is . Wat voor mens goed is . Kan niet voor dieren gebruikt worden. Ik neem zowiso anti klit waar geen melk bestanden in zitten

In staartharen zit geen leven hoor. Het raakt verder niets dus ik snap het probleem niet zo. Kijk eens voor de gein welke rotzooi er zit in officiële paardenshampoo. Dat is echt niet minder dan in mensenshampoo (die je ook niet wilt gebruiken eigenlijk. Troep…)

The_Cat

Re: Welke anti klit is nou echt de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:19

Ik zweer bij die van Stubben, anti klit spray en ruikt nog eens geweldig ook. Maar gebruik ook cowboy magic als ik die van stubben weer maar eens niet kan vinden in de winkel

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:39

Equi protecta Loose and Shine.
Onwijs duur, maar ik hoef hem maar 1 keer in de 2 weken te spuiten en de manen en staart blijven super zacht.

Verder heb ik ook nog de spray van grand-national. Die ruikt namelijk zo lekker. (en is ook gewoon heel goed.)

En ik heb ook nog de een fles equistar staan.
Dus ga nu eerst maar even alles opmaken, voor ik weer nieuwe koop hahahaha

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:28

The_Cat schreef:
Ik zweer bij die van Stubben, anti klit spray en ruikt nog eens geweldig ook. Maar gebruik ook cowboy magic als ik die van stubben weer maar eens niet kan vinden in de winkel

Is dat die met kersenlucht?
Ik doe dagelijks een vlecht in de staart. Scheelt al enorm als ze rollen in de paddock en voorkomt een hoop borstelwerk. Ik gebruik 1x per week een druppeltje CM zodat hij mooi blijft glimmen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:28

Padoertje schreef:
The_Cat schreef:

Is dat die met kersenlucht?
Ik doe dagelijks een vlecht in de staart. Scheelt al enorm als ze rollen in de paddock en voorkomt een hoop borstelwerk. Ik gebruik 1x per week een druppeltje CM zodat hij mooi blijft glimmen.

Ik denk dat ik zowat de lavendel geur heb. Zo die paarse

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 15:48

Ik ben gegaan voor de goedkope variant van Sectolin. Stuk goedkoper en er zit veel meer in, geen idee of het een slimme zet is we gaan t wel zien. :+ Voor nu is de structuur wel het zelfde als Cowboy Magic, dat zelfde fluweer achtige gladde spul en even dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:16

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:52

Lalahorse schreef:
janouk schreef:
Al jaren alleen nog maar serum van Action van 3 euro en ik doe er lang mee en Meneer Anton heeft veel manen een staart. En het blijft ook langer schoon. Ik doe het negeer 1 x per 2 weken

[ [url=m/OMCYi7.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.action.com/nl-nl/p/hegron-haarserum-/

Ik zou eerder kiezen voor een product wat echt voor paarden bedoelt is . Wat voor mens goed is . Kan niet voor dieren gebruikt worden. Ik neem zowiso anti klit waar geen melk bestanden in zitten

Heb toch echt goede ervaring met zilver shampoo van Schwarzkopf, 15 jaar lang een super witte, schone schimmel, soms een beetje antiklit huismerk Etos door de staart en paard zag er weer super verzorgd uit. Geen problemen met de huid gehad, dus voor mensen bedoeld hoeft niet perse slecht te zijn voor paarden.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:28

Ik heb die vandaag van de action geprobeerd. Wat een verschil! Ik gleed gewoon zo door de manen en staart!

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:09

Ik heb die van busse maar vind uiteindelijk de simpele, goedkope haarolie van het kruidvat nog het beste :)